וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל והאוזר הכחישו עריקה לליכוד: "לא פנו אלינו"; ינקלביץ': "לא יקרה"

ברקע תוצאות האמת החלקיות המנבאות 59 מנדטים לגוש בראשות נתניהו, לעומת 54 לגוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת, הנדל והאוזר מכחול לבן טענו כי לא קיבלו פנייה מהליכוד. גנץ: "מסתמן שלנתניהו אין 61 מנדטים"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: אסף דרורי

חברי הכנסת יועז הנדל, צביקה האוזר ועומר ינקלביץ' מכחול לבן, הכחישו היום (שלישי) את השמועות בדבר הצטרפותם לגוש הימין. זאת ברקע פרסום תוצאות האמת החלקיות, מהן עולה כי הבלוק בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-59 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 54 בלבד וישראל ביתנו עם שבעה. הח"כים הנדל והאוזר ממפלגת תל"ם צייצו כי לא קיבלו פנייה מהליכוד. "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו. לא יפנו אלינו. הם יודעים למה", כתב הנדל בטוויטר.

גם ינקלביץ' צייצה: "הכול שמועות, לא יקרה". שמה של חברת הכנסת החרדית, מספר 23 ברשימת כחול לבן, עלה כמועמדת לעריקה כבר לאחר בחירות אפריל. גורמים בסביבת נתניהו ראו בה "נקודת תורפה" ברשימה כך שיהיה ניתן להפעיל עליה לחצים מטעם רבנים או גורמים בעלי השפעה במגזר החרדי.

ח"כ יועז הנדל וצבי האוזר,מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
טוענים כי לא קיבלו פנייה מהליכוד. האוזר והנדל/ראובן קסטרו

אם הנדל והאוזר, מספרים 9 ו-14 ברשימת כחול לבן, יבחרו לעבור למחנה הנגדי, התפצלותם תוגדר כהתפלגות מהמפלגה. כך למעשה המתפלגים מקימים סיעה חדשה או מצטרפים לסיעה קיימת, ובמקרה זה לא יחולו סנקציות.

במקרה זה, לח"כ אורלי לוי-אבקסיס (העבודה-גשר-מרצ) ולחברי תל"ם יהיה הכי קל להתפצל. כל ח"כ מכחול לבן יכול לערוק ולהצביע בעד הממשלה, אבל הוא לא יוכל לקבל תפקיד בממשלה או שריון ברשימה לכנסת הבאה.

המתפצלים מוגדרים כפורשים ומוטלות עליהם סנקציות חמורות: הם לא יוכלו לכהן כשרים או סגני שרים בכנסת הנוכחית, להתמודד בבחירות הבאות עם מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית ולא יוכלו להקים סיעה חדשה או להצטרף לסיעה קיימת. יחד עם זאת, הפורשים יוכלו לקחת חלק בכל התפקידים הפרלמנטריים לפי תקנון הכנסת - ובהם כהונה בוועדות ואף כיו"רים - פרט להגשת הצעת אי-אמון.

ח"כ עומר ינקלביץ, מליאת הכנסת 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
סומנה כנקודת תורפה כבר במועד אפריל. ח"כ ינקלביץ'/ראובן קסטרו

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח עם כתבים מחוץ לביתו שבראש העין ואמר כי "מסתמן שלנתניהו אין 61 מנדטים להרכיב ממשלה, נבחן את דרכנו". לדברי גנץ, "אנחנו מכבדים את החלטת הבוחר, נצטרך להמתין לתוצאות האמת. היינו מחויבים, נותרנו מחויבים ונישאר מחויבים בהמשך".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך נאומו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"מכבדים את החלטת הבוחר". גנץ, אמש/ראובן קסטרו

לאחר פרסום מדגמי הטלוויזיה נשא גנץ נאום בהאנגר 11, במהלכו הודה לפעילים ולראשי המפלגה. "אנחנו עומדים בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו בישראל, ואני גאה מאוד בכולכם", אמר. הוא הוסיף כי "אני מבין ושותף לתחושת האכזבה והכאב. זו לא התוצאה שהיינו רוצים שתקרה, וזו גם לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully