וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על יוזמת החקיקה: גנץ חובר לתומכי טרור במהלך לא דמוקרטי

ראש הממשלה תקף את יו"ר כחול לבן בישיבת בלוק הימין בכנסת, בעקבות הניסיון לקדם את החוק למניעת כהונת רה"מ תחת כתב אישום. "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת רצון הבוחר, הוא מנסה לגנוב את הבחירות", אמר נתניהו. גנץ: "המתן לתוצאות האמת ותבטיח לכבד אותן"

צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת בלוק הימין בכנסת, בעקבות הניסיון לקדם את החוק למניעת כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת רצון הבוחר", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי "חזרנו והתרענו שגנץ חובר לתומכי הטרור של הרשימה המשותפת, בניסיון לבטל את הכרעת הציבור". בנוסף לכך, נתניהו רמז כי מערכת הביטחון הציעה לו לבצע פעולה דרמטית לפני הבחירות והוא בחר שלא לבצע אותה.

הוא אמר כי "העם החליט 47 מול 58. המשותפת מתנגדת למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, הם לא כלולים במשוואה הזו וזה היה רצון העם. מחנה השמאל הוא 47 מנדטים, ולא 54 מנדטים כפי שמנסים לומר". הוא הוסיף כי "הציבור נתן לי יותר קולת מאשר לכל מועמד אחר לראשות הממשלה בתולדות המדינה. הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בנוק אאוט". לדבריו, "קיבלנו הרבה יותר מנדטים". הוא הוסיף כי "גנץ אמר לפני הבחירות שלא יסתמכו על המשותפת בשום דבר, עכשיו הוא נשען עליה בקול. הוא מנסה לגנוב את הבחירות, זו לא דמוקרטיה".

דבריו של ראש הממשלה מתייחסים למהלך החקיקה שאותו שוקלים בכחול לבן, שימנע מבנימין נתניהו לכהן כראש הממשלה תחת כתבי אישום. ח"כ עופר שלח הודיע הבוקר כי במפלגה שוקלים את מהלך החקיקה, וראשי הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ הביעו בו תמיכה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נתניהו במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קרא לכחול לבן להקים ממשלה על בסיס אותו החוק. זמן קצר לאחר מכן היועץ המשפטי לממשלה איל ינון, הודיע כי אין היתכנות למהלך לפני השבעתה של הכנסת ה-23. ביממה האחרונה, החלו לשקול בכחול לבן את האפשרות לגבש מהלך שכזה בכנסת, אך ישנה גם התנגדות פנימית במפלגה.

בכחול לבן גם ממתינים לתוצאות האמת כדי להחליט על המשך צעדיהם. עוד לפני שהסתיימה ספירת הקולות אמר ח"כ הורוביץ כי "‏בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום. זה נכון פוליטית, זה לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים וזה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית". הוא הוסיף כי "ניתן גם להקים ממשלה על קווי יסוד בסיסיים שיכללו חקיקה כזו ועוד כמה תיקונים. כחול לבן - צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח".

יו"ר כחול לבן בני גנץ עקץ את נתניהו בתגובה, וכתב בטוויטר: "‏ביבי, שתה כוס מים, המתן לתוצאות האמת ותבטיח לכבד אותן". ח"כ תמר זנדברג מסרה בתגובה לדברי נתניהו כי "תרשימי נתניהו שמוחקים את המצביעים הערבים הם הסיבה העיקרית להעיף את הגזען הזה לכל הרוחות. בדמוקרטיה קולם של כל האזרחים שווה, גם של ערבים, וזאת הסיבה שמי שמנסה לבטל את הדמוקרטיה ילמד את משמעותה היטב ויעוף הביתה".

עוד בוואלה!

יוזמה בכחול לבן: חוק שימנע מראש הממשלה לכהן תחת כתב אישום

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הפנים, אריה דרעי במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נתניהו ודרעי בישיבת בלוק הימין, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף אף הוא את נתניהו בעקבות דבריו נגד הרשימה המשותפת. "ביבי אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה. שלטון רוב האזרחים - לא רוב היהודים. תארוז חפצים אתה בדרך הביתה", מסר.

מנגד, יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "כל מי שהלך לקלפי ידע בצורה הכי ברורה שיכולה להיות למי הוא מצביע. מי המועמד של גוש הימין, ומה הוא מביא איתו. העם הכריע בצורה הברורה ביותר". הוא הוסיף כי "2,221,000 איש אמרו את דברם. לא ניתן שישנו את התוצאה הזאת, אף אחד לא רוצה בחירות רביעיות ולא ניתן לשנות את התוצאות". לדבריו, "אי אפשר לחוקק חקיקה לפני שיש ממשלה או הסכמה. נעשים פה צעדים מרחיקי לכת ששוברים את כל כללי המשחק והדמוקרטיה. זה חמור מאוד לכן צריך לעמוד כל ה-58 מול הדבר הזה".

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר כי "מדינת ישראל מצויה במשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה. אויבינו יכולים לנסות לאתגר אותנו בצפון או בעזה, הם טועים. אנחנו נמשיך לפגוע בכל מי שינסה לפגוע בנו". הוא הבהיר כי "יש אמירות שראש הממשלה לא מספיק מרוכז, אני יכול להעיד שרה"מ, יחד איתנו מערכת הביטחון, מתנהל בצורה מרוכזת וממוקדת בשמירה על ביטחון ישראל". הוא תקף את כחול לבן, ואמר כי הם "מנסים לגייס מעם ישראל את הניצחון. הם חוברים ליזבק כדי להדיח את הימין".

(עדכון ראשון 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully