וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ה-61: לוי-אבקסיס מכחישה מעבר לליכוד, ח"כים מכחול לבן קיבלו הצעה

4.3.2020 / 15:33

בתגובה ראשונה לאפשרות שתעבור לממשלה בראשות נתניהו, הכחישה יו"ר גשר כי מתנהלים כל מגעים בנושא, ואמרה כי "זה מבזה בעיקר את מי שחושב כך". בכחול לבן הנחו את הח"כים לחשוף ניסיונות של הליכוד לגייס אותם. הח"כים מירב כהן ויואל רזבוזוב שקיבלו הצעה: "זו לא הדרך"

צילום: מתוך הטוויטר של מירב כהן, עריכה: אסף דרורי

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס הגיבה היום (רביעי) לראשונה לאפשרות שתעבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו והכחישה כי היא מנהלת כל מגעים בנושא. בהמשך לכוונת הליכוד לנסות לגייס עריקים מכחול לבן והעבודה-גשר-מרצ, אמרה לוי-אבקסיס כי "מכל הידיעות שהיו - אין דובים ואין יער. אין ולא היו כלל מגעים עם גורמים פוליטיים כל שהם. כל מה שהתפרסם עד כה בעניין הוא לא יותר מאשר הפרחת בלונים וספינים".

בתגובה לדיווחים על תמיכה אפשרית באביה, דוד לוי, בנשיאות בתמורה למהלך, אמרה לוי-אבקסיס כי "גם הניסיון לערבב את שם אבי בהצעה כביכול לתמיכה בעניין הנשיאות היא הזויה ויכולה לעלות רק בדמיונם של אלו החושבים שניתן להשיג כל דבר על ידי מתן אתנן שכזה - וזה בעיני מבזה בעיקר את מי שחושב כך".

אורלי לוי אבקסיס בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"אין ולא היו כלל מגעים עם גורמים פוליטיים כל שהם". אורלי לוי/ראובן קסטרו

במקביל, בכחול לבן הנחו את כל חברי הכנסת שלהם לפרסם במיידית ניסיונות של הליכוד לפנות אליהם ולגייס אותם. זאת, בהמשך לפניות דומות שנעשו לחברי הכנסת צביקה האוזר, יועז הנדל ועמר ינקלביץ'.

כך, חברת הכנסת מירב כהן (כחול לבן) חשפה בסרטון בטוויטר כי קיבלה הצעה מהליכוד לעזוב את כחול לבן בתמורה למינוי לשרה לענייני גמלאים או לתיק הרווחה. כהן הבהירה בסרטון כי "זו ממש לא הדרך. אני בזה לתופעה של עריקים פוליטיים. זהו מהלך אופרטוניסטי וציני שכל מטרתו להשיג ג'וב".

אחרי כהן, גם ח"כ יואל רזבוזוב חשף כי הוא קיבל הצעה, וצייץ בטוויטר: "גם אלי פנו מהליכוד. אומר זאת כך, יש יותר סיכויים שנתניהו ימוטט את שלטון החמאס מאשר שמישהו מכחול לבן יערוק לליכוד."

מירב כהן. אייל טואג, הארץ, אתר רשמי
"בזה לתופעה של עריקים פוליטיים". ח"כ כהן/אתר רשמי, אייל טואג, הארץ

מעמדה של לוי-אבקסיס, יו"ר סיעת גשר, הוא מעמד של סיעה עצמאית כחלק מהרשימה המשותפת העבודה-גשר-מרצ, מה שהיה אמור לכאורה להקל על הליכוד לגייס אותה לעבור לשורותיהם. זאת, מאחר שכל שנדרש ממנה הוא להתפצל מהעבודה-מרצ, בניגוד לח"כים של כחול לבן שיהיו במעמד של עריקים אם יעברו לליכוד, ויוטלו עליהם סנקציות משפטיות וחוקיות שונות.

כחלק מהסנקציות המוטלות על המתפצלים, הם לא יוכלו לכהן כשרים או כסגני שרים בכנסת הנוכחית, להתמודד בבחירות הבאות עם מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית ולא יוכלו להקים סיעה חדשה או להצטרף לסיעה קיימת. יחד עם זאת, הפורשים יוכלו לקחת חלק בכל התפקידים הפרלמנטריים לפי תקנון הכנסת - ובהם כהונה בוועדות ואף כיו"רים - פרט להגשת הצעת אי-אמון.

אתמול, הנדל והאוזר ממפלגת תל"ם צייצו אתמול כי לא קיבלו פנייה מהליכוד. "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו. לא יפנו אלינו. הם יודעים למה", כתב הנדל בטוויטר. גם ינקלביץ' צייצה: "הכול שמועות, לא יקרה". שמה של חברת הכנסת החרדית, מספר 23 ברשימת כחול לבן, עלה כמועמדת לעריקה כבר לאחר בחירות אפריל. גורמים בסביבת נתניהו ראו בה "נקודת תורפה" ברשימה כך שיהיה ניתן להפעיל עליה לחצים מטעם רבנים או גורמים בעלי השפעה במגזר החרדי.

עוד בוואלה!

הניצחון של נתניהו תלוי במספרים הקטנים, אבל ציד העריקים כבר התחיל

לכתבה המלאה

נתניהו מכנס את ראשי בלוק הימין

לקראת פרסום תוצאות האמת הסופיות, נתניהו מכנס את ראשי בלוק הימין-חרדים ואת חברי סיעת הליכוד להתייעצויות. מוקדם יותר, נתניהו כינס את ראשי בלוק הימין, לפגישה שנייה מאז הבחירות, אולם היא נמשכה דקות ספורות, ובמרכזה ראש הממשלה הודיע כי הוא מבקש לכנס את כל חברי הבלוק לישיבה משותפת בשעה 17:30. פגישה זו תתקיים ברקע השינויים בספירת הקולות, שמאותתים שגוש הימין בראשות נתניהו קיבל 58 מנדטים ולא 59.

מנגד, גוש המרכז-שמאל עומד והמשותפת עומד על 55 מנדטים. לפי ספירת 99% מהקולות, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - שלושה יותר מאשר כחול לבן, שעומדת על 33 מושבים בכנסת. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שמקבלת 15 מנדטים, ואחריה ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה, כמו העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, מקבלת 7 מנדטים, וימינה עם 6 מנדטים בלבד. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

(עדכון ראשון: 12:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully