וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ספירת 99.9% מהקולות: גוש הימין נותר עם 58 מנדטים

4.3.2020 / 22:19

מספירת הקולות עולה כי הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - 3 יותר מכחול לבן, שמקבלת 33 מושבים. ש"ס מקבלת 9 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל עומד על 55. הרשימה המשותפת עדיין השלישית בגודלה עם 15 מנדטים. גנץ עקץ את נתניהו: "מישהו פה חגג מוקדם מדי"

צילום: מטה הליכוד

מספירת כ-99.9% מהקולות בבחירות לכנסת ה-23, עולה הערב (רביעי) כי הליכוד מוביל בשלושה מנדטים על כחול לבן, בעוד שאף אחד מהגושים לא מגיע לרוב הדרוש להקמת ממשלה. לפי ועדת הבחירות המרכזית, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - שלושה יותר מכחול לבן, שעולה במנדט לעומת התוצאות החלקיות, ומקבלת 33 מושבים בכנסת.

המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שמקבלת 15 מנדטים, ואחריה ש"ס עם 9 מנדטים - שנחלשה במנדט עם ההתקדמות בספירת הקולות, שמוקדם יותר ניבאו לה 10 מנדטים. בנוסף לכך, יהדות התורה, כמו העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, עם 7 מנדטים, וימינה עם 6 מנדטים בלבד. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת בשלב זה עולה כי אף אחד מהגושים לא זוכה ל-61 מנדטים, אך גוש הימין קרוב יותר לכך - עם 58. גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת קיבל 55 מנדטים, וישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים.

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 ב-4 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ספירת הקולות, הלילה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

שיעור ההצבעה בבחירות הנוכחיות עמד על 71% מתוך בעלי זכות הבחירה - עלייה של כ-2% לעומת בחירות ספטמבר. בשבוע שעבר הזהירה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, כי צפוי עיכוב בפרסום התוצאות בשל תהליכי בדיקה שונים שנכנסו לשימוש, מה שהוביל לעיכוב בפרסום. "הרחבנו את כל תהליכי הבקרה על התוצאות, ופיתחנו מערכת שבודקת אנומליות וסטטיסטיקות שונות כדי לאתר חריגות בתוצאות", אמרה עדס. "אני מדגישה - יש משמעות לכל תהליכי הבדיקה המורכבים הללו. זה שכבות על שכבות של בקרות ובדיקות".

עם פרסום תוצאות המדגמים במהדורות החדשות שניבאו רוב למפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההישג בבחירות. עם זאת, הערב, עקץ יו"ר כחול לבן בני גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהכריז על נצחונו. "מישהו פה חגג מוקדם מדי", אמר.

עוד בוואלה!

כחול לבן ניצחו בת"א, בעוטף עזה הלכו עם נתניהו: צפו במפת הבחירות

לכתבה המלאה

את הנאום שנשא בפני פעילי המפלגה במתחם אקספו בתל אביב בליל המדגמים, פתח נתניהו ב"משנכנס אדר מרבים בשמחה". הוא המשיך בדבריו, ואמר כי "זהו לילה של ניצחון ענק לליכוד. אני זוכר הניצחון הראשון שלנו ב-1996 זה היה היסטורי, הניצחון הזה הפעם הוא מתוק עוד יותר. כי זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים"

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 ב-4 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ספירת הקולות, הלילה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"עמדנו מול כוחות אדירים, הם כבר הספידו אותנו", אמר נתניהו. "יריבינו אמרו תם עידן נתניהו, אבל בכוחות משותפים הפכנו את הקערה על פיה, הפכנו את הלימון ללימונדה". בנוסף לכך, הבהיר כי "אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל, של מצביעי הימין והשמאל, של יהודים ושל לא יהודים". עוד אמר כי "זוהי עת פיוס".

ספירת מעטפות הקלפיות המיוחדות

עריכה: שאול אדם
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. צילום איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, הלילה/אתר רשמי, צילום איתן אלחדז/TPS

בנאומו, נתניהו הבהיר כי בליכוד יתכנסו כדי להקים בהקדם "ממשלה חזקה ויציבה, ממשלה לאומית טובה למדינת ישראל". עוד באותו הערב, הוא שוחח עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי, ויחד סיכמו להקים "ממשלה לאומית חזקה בהקדם". אתמול, ראשי הסיעות בבלוק הימין נפגשו בכנסת לישיבה ראשונה מאז הבחירות, שבה סוכם כי ימשיכו לפעול כגוש אחד בראשות נתניהו כדי להקים מהר ככל הניתן ממשלה זו. עוד סוכם כי לא חברי הגוש לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

(עדכון ראשון: 06:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully