וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תוצאות אמת: 36 מנדטים לליכוד, 33 לכחול לבן, גוש הימין - 58

ועדת הבחירות לכנסת פרסמה את מפת המנדטים העולה מספירת הקולות. לאף אחד מהגושים אין 61 מנדטים, הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 15 מושבים וש"ס מקבלת 9. נבדקים מקרי פגיעה בטוהר הבחירות וייתכנו שינויים קלים בשל תהליכי הבקרה. התוצאות הרשמיות - ביום שלישי

עריכה: שאול אדם

הליכוד מובילה על כחול לבן בשלושה מנדטים ואף אחד מהגושים לא מגיע ל-61 מנדטים - כך עולה מהתוצאות המסתמנות של הבחירות שפורסמו היום (חמישי) על ידי ועדת הבחירות המרכזית, בתום ספירת הקולות. הוועדה הודיעה כי התוצאות הרשמיות, לאחר הליכי הבקרה, יפורסמו ביום שלישי, 10 במרץ, ויוגשו לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

על פי התוצאות שהתקבלו בתום ספירת הקולות, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 36 מנדטים, לעומת 33 מנדטים לכחול לבן של בני גנץ. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, עם 15 מושבים בכנסת, ואחריה - ש"ס, שמקבלת 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו זוכות כל אחת ל-7 מנדטים וימינה מקבלת 6.

לפי התוצאות, לאף אחד מהגושים אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה: גוש הימין-חרדים עומד על 58 מנדטים, לעומת 55 מנדטים לגוש המרכז-שמאל עם הרשימה המשותפת ו-7 המנדטים הנוספים של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 ב-4 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הליכי הבקרה נמשכים. ספירת הקולות/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

התוצאות עדיין אינן רשמיות, מאחר שעדיין קיימים מקרים חריגים שצריך להכריע לגביהם: שש קלפיות שעלה בהם חשד לאירועים של טוהר הבחירות וכ-13,00 מקרים של חשד להצבעות כפולות בקלפיות הנגישות. כמו כן, ייתכנו שינויים קטנים בגלל הליכי בקרה שעדיין נמשכים.

בשש הקלפיות שנבדקות, הכוללות 5,500 בעלי זכות בחירה, הוועדה ממשיכה לבדוק בבדיקה מעמיקה ויסודית נוכח העובדה שבחלקן אירעו במהלך יום הבחירות אירועים בתחום טוהר הבחירות. עד לפרסום התוצאות הרשמיות, היא תבצע שורת בדיקות נוספות: עד כה, נדבקו 700 קלפיות שנבחרו לפי פרמטרים שונים וצפויות להיבדק מאות קלפיות נוספות.

כמו כן, נבחנות גם תלונות שהתקבלו במהלך יום הבחירות ובמהלך הימים האחרונים מהציבור על ניסיונות לפגוע בטוהר הבחירות, לרבות דיווחים ממשטרת ישראל ודיווחי סיירת מפקחי טוהר הבחירות. בנוסף להליכים אלה, ייבדקו פניות מטעם רשימות המועמדים השונים, תבוצע בקרה על התוצאות לאיתור טעויות הקלדה, בדיקות סטטיסטיות ובדיקות אנומליה ובדיקת המקרים שבהן עלה חשד להצבעות כפולות.

עוד בוואלה!

תיקו בתנאים משופרים: המושכות כבר לא בידיים של נתניהו

לכתבה המלאה

עוד נמסר מוועדת הבחירות המרכזית כי שיעור ההצבעה הסופי בבחירות הוא 71%. מדובר בעלייה של 1.2% לעומת שיעור ההצבעה בבחירות בחודש ספטמבר האחרון, שעמד על 69.8%.

טרם הודעת ועדת הבחירות, הליכוד ביקש לעכב את פרסום התוצאות. המפלגה פנתה לוועדה, באמצעות היועץ המשפטי שלה, בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגלונות של הקלפיות, וכן במטרה לאמת גיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדת בכל הקלפיות. בליכוד אמרו כי הפנייה נעשתה "חרף בקשות חוזרות ונשנות" שלא נענו מהוועדה. "הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות", מסרה המפלגה.

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 ב-4 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
התוצאות הסופיות - ביום שלישי. ספירת הקולות/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

גנץ מגיב לתוצאות הבחירות:

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודה ליו"ר, מנכ"לית וכלל עובדי ועדת הבחירות, ואמר כי "במדינה דמוקרטית, יש לכבד את תוצאות הבחירות והכרעת הבוחר. ולא פחות מכך את עבודת הוועדה הממלכתית האמונה עליהן".

מס' 2 במפלגתו, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי "‏בפעם השלישית ברציפות נתניהו כשל. כפי שהוא אמר לא פעם, 'הרוב קובע' והרוב קבע שהוא אינו יכול לקבל זיכוי בקלפי ואינו יכול להיות ראש ממשלה עם כתבי אישום. נעשה כל מאמץ להקים ממשלת רחבה בראשות בני גנץ. אנחנו מודים לוועדת הבחירות על מאמציה ונעשה הכל כדי שלא נצטרך לחזור אליה לבחירות רביעיות".

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully