וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא קהל, בלי קבלת פנים: השבעת הכנסת ה-23 בצל בהלת הקורונה

5.3.2020 / 18:54

מנכ"ל הכנסת הודיע על שינויים באירוע, שייערך ללא קהל ביציעים, ללא הזמנת הסגל הדיפלומטי וח"כים לשעבר ועם שינויים בהרמת הכוסית, שבאופן מסורתי כוללת מאות נוכחים וקטעי שירה. בנוסף לכך, יבוטלו הסיורים של הגורמים החיצוניים בכנסת ולא יותרו התכנסויות ומפגשי שדולות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

טקס השבעת הכנסת ה-23 צפוי להיערך ב-16 במרץ, ובצל בהלת הקורונה הודיע היום (חמישי) מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' על שינויים באירוע, שייערך ללא קהל וללא קבלת פנים.

עלי פי ההחלטה, שמתקבלת ברקע הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם התפשטות הנגיף, אירוע ההשבעה ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים. למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א', הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב.

טקס השבעת הכנסת ה- 22. ראובן קסטרו
הפעם בלי קהל. השבעת הכנסת הקודמת, באוקטובר/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, תצומצם כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן. במקביל, תיעשה פנייה לחברי הכנסת כדי לבחון בשנית את השתתפותו של בן המשפחה היחיד שאושרה השתתפותו באירוע.

עוד נמסר כי בוטלה קבלת הפנים החגיגית לחברי הכנסת ובני משפחותיהם. מתכונתו של אירוע הרמת הכוסית המסורתית באולם שאגל - שונתה. בוטלה התכנסותם של מאות האנשים שאמורים היו להיות נוכחים באירוע, שנועל את אירועי היום החגיגי, ובוטלו הנאומים וקטעי השירה. ראשי המפלגות יוזמנו לצילום המסורתי המשותף.

עוד בוואלה!

חולה נוסף בקורונה אובחן בישראל, המשטרה חוקרת אזרחים שהפרו בידוד

לכתבה המלאה
הכנות לקראת השבעת הכנסת ה-22. 03 באוקטובר 2019.. דוברות הכנסת, יצחק הררי, אתר רשמי
הציבור הרחב לא יוזמן. ההכנות לקראת טקס ההשבעה הקודם/אתר רשמי, דוברות הכנסת, יצחק הררי

בפתח הישיבה, ציין מנכ"ל הכנסת כי "המטרה ברורה והיא לפעול בכל הצעדים והאמצעים האפשריים על מנת לצמצם את איום הפגיעה בפעילות הליבה הפרלמנטרית של הכנסת. על כן, מרחב התמרון פשוט: כל מה שקשור להליך הליבה הפרלמנטרי - יותר, וכל מה שמסכן את ההליך ואינו מהווה מרכיב חיוני להצלחתו - ייאסר". סחרוביץ' הוסיף כי "הכנסת הקימה צוות מקצועי מטעמה בראשות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, אשר מצוי בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ופועל בעצתם".

בנוגע לפעילות השוטפת של הכנסת, החליט המנכ"ל כי מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצוניים בכנסת, ולא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות. עוד נקבע כי עמדות חיטוי ייעודיות יוצבו במקומות מרכזיים בכנסת ובכניסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully