וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד יעתור לקבלת גיליונות הספירה; ועדת הבחירות: העברנו את רוב החומר

המפלגה תפנה לבג"ץ שיורה לוועדת הבחירות לאפשר עיון בפרוטוקולים של ספירת קולות הקלפיות. זאת, לאחר שטענו כי חברי הוועדה מעכבים בכוונה את קבלת הרישומים, תוך "מתן תירוצים הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת". וועדת הבחירות: "דוחים את הניסיונות להטיל בנו דופי"

צילום: מטה הליכוד

בליכוד אמרו היום (שישי) כי יעתרו לבג"ץ בבקשה להורות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת לאפשר להם לעיין בגיליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ, וזאת, "על מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן". לדברי המפלגה, הוועדה מעכבת את שליחת הפרוטוקולים של ספירת הקלפיות. "הליכוד רואה בחומרה רבה את הסחבת המכוונת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות. חרף פניות חוזרות ונשנות אנו נענים בשלל תירוצים הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת", מסרה המפלגה.

עוד הוסיפו בליכוד כי "הליכוד יעתור לבג"ץ על מנת להורות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, לאפשר את זכות העיון בכל גיליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ באופן מיידי וזאת על מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן". במפלגה הדגישו כי "העיון בגיליונות הספירה של כל הקלפיות ותיקון השגיאות חייבים להיעשות עוד בטרם יפורסמו ברשומות תוצאות הבחירות".

ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 ב-4 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית הוציאה הבהרה בה טענה כי העבירה לידי הליכוד את רוב החומרים, ויותר מכך - נציגי הליכוד נכחו בקלפיות וחתמו על התוצאות. "בהמשך לפנייתו של ח"כ דוד ביטן, הועברו אתמול כמחצית מהחומרים המבוקשים לידי הליכוד, ולאחר עבודה מאומצת, הועברו לנציגי הליכוד הבוקר השלמה לכמעט 90% מכלל החומרים המבוקשים. למותר לציין שנציגי הליכוד נכחו בכמעט כל הקלפיות, וחתמו על התוצאות בעצמם. באותו מועד כל אחד מהם היה יכול לקבל עותק מדף התוצאות".

חברי נשיאות ועדת הבחירות הוסיפו כי הם "דוחים מכל וכל את הנסיונות החוזרים ונשנים על ידי נציגים מסיעת הליכוד להטיל דופי בעבודתם המקצועית והמסורה של עובדי הוועדה, ולקעקע את אמינותה". עוד אמרו כי הם מוקיעים את הטענהכי יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, מעורב בצורה פוליטית בתוצאות הבחירות. "השופט הנדל יחד עם הנהלת הועדה ועובדיה פועלים במסירות והגינות למען ניהול הליך דמוקרטי והוגן. רמיזות שקריות אנונימיות המטילות ספק ביושרת יו"ר הועדה איננה מקובלת ופוגעת באמון הציבור".

עוד בוואלה!

תיקו בתנאים משופרים: המושכות כבר לא בידיים של נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר תוצאות המדגם, 3 במרץ 2020. פלאש 90 / אוליבר פיטוסי, פלאש 90
נתניהו בערב הבחירות, לאחר תוצאות המדגם/פלאש 90, פלאש 90 / אוליבר פיטוסי

מוקדם יותר התייחס ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לעתירת מפלגתו, וכינה את התנהלות ועדת הבחירות "מבישה". לדבריו, המפלגה קיבלה לידיה סיכומים חלקיים של ועדות הקלפי, "עד לרגע זה קבלנו רק את גיליון סיכום התוצאות של 13 מתוך 19 ועדות וגיליונות ספירה של 5 ועדות בלבד. אף לא פרוטוקול מלא אחד". קרעי האשים את הוועדה "בגרירת רגליים, כדי שיעבור מועד הגשת הרשימות לנשיא ולא נוכל כבר להגיש עתירות לוועדה עצמה על זיופים וטעויות". עוד הוסיף כי ידרשו לדחות את פרסום התוצאות עד לעיון בכל המידע ובדיקת כל התלונות והחשדות שלהם.

(עדכון ראשון: 11:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully