וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "פיצול בגוש המרכז שמאל ישרת את נתניהו והימין הקיצוני"

10.1.2021 / 18:18

יו"ר יש עתיד אמר בשיחה עם כתבים פוליטיים שהוא תומך בחיבורים אך הדגיש שמפלגות אחרות הן שצריכות לבוא תחת הובלתו. לפיד התייחס גם להחלטה של יעלון להתמודד עצמאית: "נפרדנו בידידות", ולריצה של חולדאי: "לא נכון שהוא נשאר ראש עיריית ת"א"

בווידאו: השרה מירב כהן מצטרפת ליש עתיד/צילום: קונטקט

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (ראשון) כי יש עתיד צריכה לעמוד בראש גוש המרכז ולהוביל את האיחודים והחיבורים, זאת לאור ריבוי המפלגות המתמודדות בבחירות הבאות. "אני מאוד בעד איחודים. אנחנו המפלגה הגדולה בגוש. כולם צריכים לחבור אלינו ולהגדיל עוד יותר", אמר לפיד בשיחת זום שקיים עם כתבים פוליטיים. הוא הוסיף כי "יש סכנה גדולה ברסיסי המפלגות והפיצולים - זה משרת רק את נתניהו ואת הימין הקיצוני".

לדבריו, "ב-2 הסקרים האחרונים שראיתי היינו המפלגה השנייה בגודלה, והמפלגה השנייה בגודלה בגוש היא בערך שליש מאיתנו, אז אני חושב שאנחנו צריכים להוביל. כל חיבור שהוא מכפיל כוח נלך אליו בשמחה. יש עתיד מוכנה לקיים דיון טוב והוגן עם כל מי שרוצה לעבוד איתנו ולהפוך למכפיל כוח".

לפיד התייחס להחלטתו של משה יעלון לעזוב את השותפות עמו להתמודד עצמאית בראשות מפלגת תל"ם. "נפרדנו בידידות, לפחות מצדי יש חיבה והערכה לאיש, לעברו ולהחלטות הערכיות שקיבל". לדבריו, "החיים הפוליטיים הם כאלה, אנשים באים והולכים - הגרעין של יש עתיד נשאר איתנו".

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לא שולל חיבור עם מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי. לפיד, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אלעד גוטמן

לפיד לא שלל חיבור עתידי מחודש עם יעלון, וגם התייחס לחיבור אפשרי עם מפלגת הישראלים בראשות ראש עירית תל אביב רון חולדאי ואמר שהוא "ביחסים טובים" עם חולדאי ועם שר המשפטים אבי ניסנקורן. "אנחנו יודעים לדבר, יש שיחות עם כולם, אבל מוקדם", אמר. לפיד אמר שהוא מקיים מגעים ושיחות עם ראשי המפלגות האחרות אך סירב לפרט. הוא העריך שהחיבורים בגוש המרכז שמאל לא יתרחשו לפני סגירת הרשימות ב-4 בפברואר.

לפיד התייחס לכך שחולדאי אינו מתפטר בינתיים מעיריית תל אביב: "כשהקמנו את יש עתיד יעל גרמן התפטרה מעיריית הרצליה. ראש עיר, ובוודאי ראש עיר בזמן קורונה, זה משרה מלאה. טוב שחולדאי בא לפוליטיקה הארצית, אני שמח שאנשים כאלה נכנסים לפוליטיקה, אבל אני חושב שזה לא נכון שהוא נשאר ראש עיריית תל אביב, כתל אביבי. לא רק לעיר מגיע ראש עיר במשרה מלאה, גם לפוליטיקה הארצית ולמחנה הליברלי מגיע ראשי מפלגות במשרה מלאה. מקווה שהוא שוקל את זה מחדש בימים אלה".

ח"כ בוגי יעלון במהלך נאומו במליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, רויטרס
החליט בסוף השבוע על ריצה עצמאית. יעלון בכנסת, באוגוסט/רויטרס, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בסוף השבוע החליט יעלון להיפרד מיש עתיד ולרוץ באופן עצמאי במפלגתו. בשבועות האחרונים יעלון ולפיד ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות, אך לא הצליחו להגיע להסכמות. לפיד הציע ליעלון מקום בצמרת יש עתיד אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ולהשתלב באופן מלא במפלגתו; יעלון סירב לוותר על עצמאותו ובימים האחרונים החליט להתמודד לבד.

היום הודיע יעלון על שורה של מצטרפים חדשים למפלגתו, ביניהם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור היוצא פרופ' חגי לוין, פעיל המחאה נגד ראש הממשלה גונן בן יצחק, ועו"ד איימן אבורייא, בן העיר סכנין, שיהיה מועמד ערבי-מוסלמי ברשימת המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully