וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער התנגד לשינוי בסטטוס קוו לנישואי להט"ב ועורר סערה: "נושא מאוד כבד"

17.1.2021 / 21:25

יו"ר תקווה חדשה אמר כי הוא לא מתכנן לבצע שינויים בנושא, והדגיש כי "לא אתן בקלות דעת התחייבות שלא אוכל לעמוד מאחוריה". בעקבות הדברים, ספג סער ביקורת מיריבים פוליטיים, והמפלגה נאלצה לפרסם הבהרה: "נפעל למען זכויות הקהילה הלהט"בית"

בווידאו: סער על חוק גבלת כהונת רה"מ, מאיר יצחק הלוי על ההצטרפות לסער/צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר היום (ראשון) כי לא יעשה שינוי בסטטוס קוו בנוגע לנישואים וגירושים של הקהילה הלהט"בית בממשלה בראשותו היות ו‏"הנושא הוא מאוד כבד". בריאיון לרשת ב' היום (ראשון) הוא הסביר כי "לא אתן בקלות דעת התחייבות שלא אוכל לעמוד מאחוריה". סער ספג ביקורת מצד יריבים פוליטיים, ונאלץ להוציא הבהרה מטעם מפלגתו.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, תקף את סער וכתב כי הוא "דוגל בשימור המונופול האורתודוקסי על החיים האישיים שלנו". הורביץ ציין כי "אפילו כשגדעון סער נשאל לדעתו האישית בעניין נישואי להט"ב, הוא סירב לומר. בוודאי שסירב להתחייב לפעול בעניין". הוא הוסיף כי "זו הרי עמדתו תמיד, ולא רק בעניין להט"ב, אלא ביחס לנישואים אזרחיים בכלל".

בעקבות המתקפה עליו, פרסמה מפלגתו של סער הבהרה ובה נכתב כי "במסגרת כל תפקידיו הממלכתיים קידם גדעון סער את זכויות הקהילה הגאה". במפלגה פירטו כי "כשר פנים הוא אישר בהחלטה תקדימית שיהודים יוכלו לעלות ארצה עם בני זוג חד-מיניים לפי חוק השבות. שינוי אמיתי, לא סיסמאות".

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
ספג ביקורת מיריבים פוליטיים. סער/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוסיפו בתקווה חדשה כי "כשר חינוך הוא הכיר לראשונה בהתנדבות תלמידים ב'ארגון הנוער הגאה (איגי)' ובכך השווה את מעמדו למעמד תנועות נוער אחרות. כשר חינוך החליט עוד כי בבתי הספר בישראל יצוין היום הבינלאומי למאבק בהומופוביה בפעילות חינוכית מתאימה".

"יש מי שמפזר הבטחות חסרות כיסוי - ויש מי שעשה פעמים רבות שינויים בפועל למען הקהילה הגאה", הבהירו במפלגה. "ממשלת תקווה חדשה תפעל למען זכויות הקהילה הלהט"בית, במעשים, כחלק מתפיסת עולם ליברלית. לא ככלי להפקת רווחים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully