וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: נתניהו לא אוכף את חוקי הקורונה, אני לא תלוי במפלגות החרדיות

יו"ר תקווה חדשה תקף באולפן וואלה! NEWS את התנהלות ראש הממשלה בניהול משבר הקורונה וטוען לאוזלת יד וחוסר אכיפה, מתנגד לרעיון שנתניהו יכהן כנשיא תחת כתב אישום ואומר כי לא יהיו בחירות נוספות. סער: "נקים ועדת חקירה ממלכתית לכשל הקורונה"

בווידאו: גדעון סער בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר/צילום סטילס: ראובן קסטרו, דוברות הכנסת, פלאש 90 ויח"צ

גדעון סער, יו"ר מפלגת "תקווה חדשה - אחדות לישראל", תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על אכיפת חוק הקורונה. "אני הייתי אוכף את החוק באופן ברור, ללא שום הבדלים בין מגזרים ובין אזורים בארץ", אמר באולפן וואלה! NEWS.

"בלתי אפשרי מצב בו המדינה טובעת", אמר סער. "גם לי יש ילדים, שמתחילת שנת הלימודים, כמעט חמישה חודשים, הגיעו לכיתה בפועל חודש ימים, ויהיו ילדים אחרים אשר בניגוד להוראת המדינה ובניגוד לחוקי המדינה ותקנותיה ילכו (ללימודים). המדינה חייבת לאכוף את החוק. למדינה יש כלים לאכוף את החוק, והיא מתקצבת את אותם מוסדות ונותנת להם רישיונות".

לשאלה אם נתניהו לא אוכף בגלל הברית הפוליטית עם המפלגות החרדיות, ענה סער: "נתניהו לא אוכף, נקודה".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בריאיון לוואלה!News , 24 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"אני לא נגד החרדים ולא שונא אותם". סער באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

לך יש יחסים טובים עם החרדים, אתה תהיה מסוגל לאכוף יותר טוב? "יש לי יחסים טובים, אני לא נגד החרדים ולא שונא חרדים. אבל אני לא עובד אצל המפלגות החרדיות ואני לא תלוי בהן. ממשלה שאני עומד בראשה - השיקול שיעמוד בפניה הוא אכיפה שוויונית ושמירה על החוק כלפי כל האזרחים. אני רואה בהתנהלות הזו חלק מאוזלת היד, חלק מאותו מחדל חמור של הממשלה הנוכחית, שיש לו עוד הרבה דברים אחרים, גם בנתב"ג גם באכיפה, ובסופו של דבר הוא מביא אותנו למצב, שלמרות הקורבנות הקשים שעם ישראל מקריב - אנחנו כבר עם כ-4,300 מתים - הילדים לא הולכים לבתי הספר, הפרנסה נפגעה, המגזר העסקי סגור, ועדיין תמותה גבוהה ותחלואה גבוהה".

עוד בוואלה!

בני בגין מצטרף לסער: "נפסיק את ההתקפות החריפות דרך החלפת הממשלה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
"רק הפרדה בין נתניהו לתפקיד תחזיר את היציבות". ראש הממשלה/פול צלמים, אלי דסה

סער הדגיש כי הטיפול בנתב"ג הוא "כשל". לדבריו, "איך יכול להיות שבמדינה כמו יוון נבדק כל אדם שחוזר ליוון, וכאן קרוב לשנה הפרצה הזו דרכה ייבאנו קורונה, כולל המוטציות, למדינת ישראל? הדבר הזה הוא מחדל חמור של הממשלה הנוכחית, מכיוון שהיא מתכחשת למחדליה, מכיוון שהיא מגלגלת את האחריות לכולם חוץ ממנה. אנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר מחדל הקורונה".

על השאלה אם יסכים לשבת תחת נתניהו או שיעדיף ללכת לבחירות נוספות, אמר סער: "יש אדם שאחראי לזה שישראל הולכת למערכת הבחירות הרביעית ברציפות בתוך שנתיים... אני מתכוון להחליף את נתניהו. רק הפרדה בין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה תחזיר את היציבות למדינת ישראל. לא יהיו בחירות חמישיות, אני אקים את הממשלה הבאה".

עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. AP
"השיקול יהיה אכיפה שוויונית". מעצר חרדי באשדוד/AP

ראש הממשלה מתאים בעיניך להיות נשיא המדינה בתמורה לפינוי הכיסא שלו? "התשובה היא לא. אני העליתי את האפשרות הזו בעבר לפני למעלה משנה, בדצמבר 2019. אנחנו בינואר 2021. זה היה לפני הגשת כתב האישום, לפני השימוע, והיום המציאות היא שונה ואינני חושב שיהיה זה נכון וזה בוודאי לא חלק מתכניתי הפוליטית".

סער התייחס גם לתכנית שהציג הבוקר למען ציבור הקשישים. "אחד הנושאים שהכי מטרידים את אזרחי ישראל זה מצבם של האזרחים הוותיקים העניים - כ-200,000, מספר בלתי נתפס. והוא הולך וגדל. אנחנו מחויבים לאפשר להם להזדקן בכבוד. לכן ממשלה בראשותי תקדם שני מהלכים ממוקדים: העלאת קצבת הבטחת הכנסה לקשישים כדי להוציא אותם ממעגל העוני - זה סיוע ממוקד לאזרחים הוותיקים העניים ביותר; ולצד זה - נביא לחקיקת חוק ביטוח סיעודי ממלכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully