וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ עוזב את מפלגת העבודה: יתפטר מהכנסת, ויישאר שר מטעם כחול לבן

26.1.2021 / 19:29

שר הכלכלה הודיע על פרישתו ליו"ר הנכנסת מיכאלי בתגובה לדרישתה שיתפטר מהממשלה. במכתב ששלח לה, הסביר כי קיבל את ההחלטה "כדי לעצור את השנאה וההסתה שהפכה לשיח יומי בתוך המפלגה ובין חבריה". ההערכה היא שגם שמולי ילך בדרכו וימשיך לכהן כשר העבודה והרווחה

בווידאו: מתפקדי העבודה מצביעים בפריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

יו"ר מפלגת העבודה היוצא, שר הכלכלה עמיר פרץ, החליט להתפטר היום (שלישי) מהכנסת ולהפסיק את חברותו במפלגת העבודה, אך להמשיך לכהן כשר בממשלה מטעם כחול לבן. במכתב ששיגר ליו"ר העבודה הנכנסת מרב מיכאלי, פרץ הודיע לה על החלטתו לעזוב את המפלגה "כדי לעצור את שיח השנאה וההסתה, שהפך לשיח יומי בתוך המפלגה ובין חבריה".

מיכאלי נבחרה לראשות העבודה ביום ראשון, ואתמול קיבלה את ההחלטה הראשונה שלה בתפקיד - לפעול לפרישת המפלגה מהממשלה. היא דרשה מפרץ ומשר העבודה והרווחה איציק שמולי להתפטר מהממשלה, בה הם מכהנים מטעם מפלגת העבודה. פרץ החליט להתפטר מהמפלגה ולהישאר בממשלה מטעם כחול לבן, ולפי ההערכה במערכת הפוליטית כך יעשה גם שמולי, שנמצא במגעים להתמודדות עם כחול לבן בכל מקרה.

"אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת בימים אלה. מכיוון שהודעתי שאינני מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה-24, ומאחר שמדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז-שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, ולכן החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה", הוא כתב.

עמיר פרץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
"אין לי כוונה להיגרר לקמפיין השנאה". פרץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

במכתב, פרץ תקף את מיכאלי בחריפות על התנהלותה בחודשים האחרונים, מאז שהוא ושמולי הצטרפו לממשלה ואילו מיכאלי בחרה להישאר באופוזיציה. "במהלך חצי השנה האחרונה, מאז החליטה ועידת מפלגת העבודה לאשר את הצטרפותנו לממשלה, את המשכת לפעול בניגוד להחלטת הוועידה ואף הצבעת פעם אחר פעם נגד החלטות המפלגה".

"לא די בכך, השתמשת בשפה בוטה וחסרת מעצורים נגדי ונגד השר איציק שמולי, ובשפה זו גם התבטאת נגד הנהלת המפלגה ונגד חברי הוועידה שזכו ממך לזלזול, כינויי גנאי, וביקורת על החלטותיהם, למרות שכולן התקבלו באופן דמוקרטי ושיווני", הוסיף.

לדבריו, במשך כל תקופה זו היו אליו פניות של גורמים ציבוריים, משפטיים ומפלגתיים, שדרשו ממנו להכריז על מיכאלי כ"פורשת" בכנסת, "מצב שהיה גורם לך נזק גדול ביכולת שלך להתמודד בכל רשימה שהיא".

"למרות כל זאת, הדפתי את הלחצים וסירבתי לנקוט נגדך בפעולה זו, ומתוך תפיסה של הזכות לקיום שיח דמוקרטי ומתוך הכרה במעמדי כיו"ר המחויב להכיל את כל העמדות ואת כל הזרמים, לא תקפתי אותך אישית, ונהגתי כלפייך בצורה מכובדת לאורך כל הדרך", טען.

מירב מיכאלי מצביעה בפריימריז למפלגת "העבודה", ת"א, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"השתמשת בשפה בוטה וחסרת מעצורים". מיכאלי מצביעה בפריימריז של העבודה/פלאש 90, תומר נויברג

המאבק בין מיכאלי ופרץ החריף בשבועות האחרונים, ברקע הניסיונות של פרץ לבטל את הפריימריז ולהעביר את ההחלטה על זהות היו"ר הבא לוועידת המפלגה. פרץ אמנם הודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה, אך הוא כבר מתכוונן לבחירות הבאות לנשיאות בקיץ.

"אין לי כל כוונה להמשיך ולהשחית את זמני בהתגוששויות פוליטיות חסרות כל תכלית", כתב בסיום מכתבו למיכאלי, שנשלח לכל חברי מפלגת העבודה. "אמשיך בדרכי לפעול ולחפש כל דרך להעצמת המסר של אהבת חינם ושמירה על כבוד האדם בלי הבדל של דת, גזע, מין או נטייה מינית".

מיכאלי הגיבה לעזיבת פרץ את המפלגה ואמרה כי "עמיר פרץ תרם תרומה חשובה למפלגה ולמדינה. מפלגת העבודה מתחילה עכשיו מחדש, היא לא תהיה חלק מממשלת גנץ נתניהו המושחתת, היא תהיה בית של אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully