וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה ימים לסגירת הרשימות, והמגעים בין מפלגות הציונות הדתית תקועים

עודכן לאחרונה: 28.1.2021 / 0:01

איחודים בימין יכולים לקרב את נתניהו לממשלת חלומות של 61 מנדטים, אבל בינתיים המגעים מתנהלים בקצב איטי והפערים גדולים. ההערכה היא כי הצדדים יצליחו להגיע להסכמה, אך הדינמיקה עשויה להשאיר לפחות שני מנדטים מחוץ למשחק

בווידאו: דרעי מתחייב להחזיר את סער ובנט למחנה נתניהו/צילום: דוברות ש"ס

הציונות הדתית יכולה לקרב את ראש הממשלה בנימין נתניהו הכי קרוב לממשלת חלומות של 61 מנדטים, אבל שבעה ימים לסגירת הרשימות, והמשא ומתן בין המפלגות תקוע. ראשי המפלגות מנהלים מגעים בקצב איטי והפערים ביניהם גדולים מדי. ההערכה היא כי הצדדים יצליחו להגיע להסכמה, אך הדינמיקה עשויה להשאיר לפחות שני מנדטים מחוץ למשחק.

רק לפני שבוע ניצחה יו"ר הבית היהודי חגית משה בפריימריז לראשות הבית היהודי, ובמשא ומתן עם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', היא דורשת את המקום הראשון ברשימה או את התפקיד הבכיר בממשלה, כתנאי לריצה משותפת. בנוסף, ביקשה משה כי המיקומים ברשימה יהיו שוויוניים - במתכונת 'ריצ'רץ'. סמוטריץ' רואה בכך דרישה מופרזת לאור מצבה של הבית היהודי בסקרים (0.3% בסקר שפורסם אתמול בערוץ 12 - י"א), ומסרב לקבל את תנאיה.

משה וסמוטריץ' נפגשו אמש בפעם השנייה מאז ניצחונה בשבוע שעבר, אך הפערים ביניהם גדולים מידי. לטענתה, "הכדור בידיים של סמוטריץ' ובאם הוא מעוניין לחתום, ניתן לקבל את המתווה שהוא עצמו הציע לפני שנה לרב רפי פרץ ולחתום באופן מידי על ריצה משותפת".

בצלאל סמוטריץ' דמוקרטTV. גילי יערי, פלאש 90, אתר רשמי
"הכדור בידיים שלו". סמוטריץ'/אתר רשמי, גילי יערי, פלאש 90

למרות הקושי במגעים עם הבית היהודי, סמוטריץ' לא מנהל משא ומתן מקביל עם עוצמה יהודית. לאחר שהודיע על ריצה עצמאית ונפרד מיו"ר ימינה נפתלי בנט, כעת ינסה למתג את עצמו כמנהיג הציונות הדתית ולברוח מתדמית הקיצוניות שדבקה בו בשנים האחרונות. לכן, הוא לא מנהל בינתיים מגעים עם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי המפלגה, זאת למרות שבסקרים המפלגה מקבלת יותר משני מנדטים, ויכולה כמעט בוודאות להעביר אותו את אחוז החסימה. בימין מעריכים כי איחוד כזה הוא בעל "סיכויים נמוכים", ואם הוא ייצא לפועל, אז "רק ברגע האחרון".

העובדה כי סמוטריץ' לא ממהר לנהל מגעים עם בן גביר, מלמדת אולי גם על אפשרות נוספת שעשויה לצאת לפועל ערב סגירת הרשימות: איחוד מחדש עם בנט. היחסים בין השניים עכורים מאוד לאור האמירות מצד שניהם בתקשורת. בנט האשים השבוע כי "סמוטריץ' פיצל את הימין", וטען כי הוא לא רואה סיכוי לריצה משותפת איתו, וסמוטריץ' טען כי הוא "לא בכיוון". למרות זאת, אם ימינה תיחלש בסקרים, והציונות הדתית תמשיך לגרד את אחוז החסימה, לא מן הנמנע כי השניים יישבו למשא ומתן.

עוד בוואלה!

נתניהו שוב התערב, והשיג ניצחון קטן בדרך לממשלת חלומותיו

לכתבה המלאה
חגית משה יו"ר הבית היהודי הנבחרת. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
הפערים בינה ובין סמוטריץ' עדיין גדולים מדי. משה/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

ראש הממשלה נתניהו היה מעורב בפריימריז לראשות הבית היהודי, הוביל את הניצחון של משה לראשות המפלגה, אך בינתיים לא משקיע מאמצים גדולים מידי לאיחוד רחב מימין למפלגתו. סמוטריץ' מסרב לאפשר לו להתערב, אך גורמים פוליטיים העריכו כי אם לא תרשם התקדמות משמעותית עד תחילת השבוע הבא, נתניהו ינסה לכפות זאת, בכל דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully