וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן הודיע על פסק זמן מהפוליטיקה: יש ריבוי מפלגות, מוטב לזוז הצדה

עודכן לאחרונה: 31.1.2021 / 14:08

שר המשפטים לשעבר מסר ליו"ר הישראלים חולדאי על פרישתו מהפוליטיקה בתקופה הקרובה. לדבריו, "כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, החלטתי לקחת פסק זמן". עזיבתו מגיעה ברקע הידרדרות המפלגה מתחת לאחוז החסימה וחילוקי דעות עם חולדאי על המגעים לאיחוד עם המפלגות השונות

בווידאו: חולדאי מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם ניסנקורן/עריכה: עמית שמחה

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הודיע היום (ראשון) ליו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. ניסנקורן, שעזב את כחול לבן וחבר לחולדאי, מסר כי "כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנם ריבוי מפלגות ומועמדים, החלטתי שמוטב לזוז הצדה ולקחת פסק זמן. אני מעריך את רון חולדאי ואת מועמדי הישראלים, ואמשיך לסייע ככל יכולתי במאבק נגד השחיתות, ולמען כלכלה חברתית ודמוקרטיה יציבה".

חולדאי הודה לניסנקורן על העבודה המשותפת. לדבריו, "אני אמשיך לעבוד ללא הרף כדי לאחד את מחנה המרכז-שמאל. ברור לכל שהדרך היחידה לייצר כוח משמעותי היא ביחד, וכל אחד יצטרך לוותר. הציבור דורש בצדק איחוד עכשיו - ובכך אני מרוכז".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מכריז על התמודדותו בבחירות לכנסת עם אבי ניסנקורן , 29 בדצמבר 2020. נס הפקות, אתר רשמי
"כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד החלטתי שמוטב לזוז הצדה". ניסנקורן וחולדאי, דצמבר/אתר רשמי, נס הפקות

ניסנקורן היה שר המשפטים בממשלת הליכוד וכחול לבן, אך החליט לעזוב את כחול לבן עם פיזור הכנסת ברקע ריבים ומתיחויות בינו ובין יו"ר כחול לבן בני גנץ סביב המו"מ עם הליכוד למניעת בחירות. ניסנקורן, שזכה לפופולריות רבה בכהונתו במשרד המשפטים, היה מחוזר על ידי יו"ר הישראלים חולדאי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ובחר להתמודד עם חולדאי.

אחרי הצטרפותו לרשימה, בערב ההשקה, הישראלים הגיעה לשיא מנדטים בסקרים - אך מאז היא רק נחלשת ומידרדרת. ההודעה של ניסנקורן מגיעה ברקע הידרדרות הישראלים מתחת לאחוז החסימה בסקרים וחילוקי דעות בינו לבין חולדאי על המגעים עם המפלגות השונות בשמאל לאיחוד. חולדאי ניהל בימים האחרונים שיחות עם יו"ר תנופה עפר שלח ויו"ר תל"ם משה יעלון על חיבורים, בעוד ניסנקורן תמך בחבירה למפלגת העבודה.

הפורשת ה-10 מכחול לבן: הילה שי וזאן

גל העזיבות בכחול לבן נמשך, והבוקר הודיעה ח"כ הילה שי וזאן על פרישתה מהמפלגה והצטרפות לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. שי וזאן שימשה כיו"ר ועדת המשנה לצרכנות בוועדת הכלכלה ותגיש את התפטרותה מהכנסת.

"בשעה של משבר פוליטי, בריאותי, כלכלי וחברתי מהקשים שחוותה מדינת ישראל, גדעון סער הוא היחיד עם הניסיון והיכולות להחזיר את היציבות ולהוביל כראש ממשלה לאיחוי הקרעים בעם ולשינוי שאזרחי ישראל מייחלים לו", מסרה. "אני מאמינה שהמשימה הראשונה במעלה היא החלפת ראש הממשלה, דרך עליית מפלגת מרכז-ימין ממלכתית לשלטון".

ח"כ הילה שי וזאן. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הפורשת העשירית. שי וזאן/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

מלבד ניסנקורן ושי וזאן, עזבו את כחול לבן שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן וחברי הכנסת עינב קאבלה, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', רם שפע ומיכל קוטלר-וונש.

חיזוק לימינה

אחרי הצירוף של מנהיג "השולמנים" אביר קארה, יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע על חיזוק נוסף למפלגה - ראש עיריית שדרות אלון דוידי. בנוסף לתפקידו, דוידי בן ה-47 מכהן כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי, והיה חבר ליכוד עד הצטרפותו. כמו כן, שירת כקצין ביחידה מובחרת בצה"ל, ולאחר מכן שימש כמנהל ישיבת ההסדר בשדרות, סמנכ"ל תנועת מבראשית, היה ממובילי תנועת המחאה נגד ירי הקסאמים המתמשך מרצועת עזה והקים את המטה לביטחון שדרות.

אלון דוידי לאחר הצטרפותו למפגלת "ימינה". אריאל זנדברג, אתר רשמי
מצטרף נוסף לימינה. דוידי עם בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

לדבריו של דוידי, "את הניסיון והיכולות שהביאו להצלחה בשדרות אני רוצה להביא לממשלה ולכנסת לטובת תושבי שדרות, עוטף עזה והדרום, ולמען כל עם ישראל. מדינת ישראל נמצאת היום בשעת משבר קשה. נפתלי הוא המנהיג היחיד שיוביל אותנו לנצח את הקורונה, לייצר 400 אלף מקומות עבודה, לדאוג לעצמאים ולאחד את העם".

"אלון הוא איש עשייה צעיר ונמרץ שיודע איך להפוך משבר להזדמנות", שיבח בנט את דוידי. "יש לנו תכניות מפורטות איך לשקם את הכלכלה ההרוסה ואיך לחלץ את ישראל ממשבר הקורונה. אלון דוידי עשה את זה בשדרות, ויעשה את זה עכשיו ברמה הלאומית, כחבר מוביל בממשלה שנקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully