וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הבלוק: נתניהו החתים את החרדים על מסמך נאמנות, סמוטריץ' מסרב

עודכן לאחרונה: 23.2.2021 / 19:17

על פי נוסח המסמך, שעליו התבקשו לחתום ראשי יהדות התורה, ש"ס ו"הציונות הדתית", הם מתחייבים "להקים יחד ממשלת ימין אמיתית". דרעי, גפני וליצמן חתמו על המכתב, בעוד סמוטריץ' נמנע מכך: "הוכח כחסר משמעות". ליברמן תקף: "נתניהו שוב מקים גוש חרדי-משיחי"

בווידאו: נתניהו נשא דברים בטקס לציון שחרור אילת, ראש העיר מתח ביקורת על הממשלה/עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בימים האחרונים להחתים את ראשי הסיעות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני וכן את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על מסמך שבו הם מתחייבים "להקים יחד ממשלת ימין אמיתית" - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS.

נוסח המסמך המלא, שהגיע לידי וואלה! NEWS, אומר כי "אנו ראשי המפלגות הח"מ מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית. הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד פעמית להקים ממשלת ימין מלאה".

בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן במשרד ראש הממשלה בירושלים. 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן, נתניהו ואריה דרעי. חתמו כבר על המסמך/פלאש 90, יונתן זינדל

עד כה ראשי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה חתמו על המכתב, ונתניהו עצמו חתום אף הוא על המסמך. לעומתם, סמוטריץ' הבהיר כי הוא מסרב לחתום על המסמך. "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם", נמסר מטעם מפלגת "הציונות הדתית".

בליכוד מסרו כי "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה - ראש הממשלה נתניהו או לפיד - ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה". למרות סירובו של סמוטריץ' לחתום על המכתב, בליכוד טענו כי אחד הסעיפים הסכם העודפים בין שתי המפלגות, עליו חתום סמוטריץ', קובע כי "הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה".

לכך השיבו במפלגת "הציונות הדתית" כי הם "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בוועדת הבחירות) ושעליו יו"ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט ועוד. הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

מסמך תמיכה בנתניהו עליו חתמו דרעי, ליצמן וגפני. ללא, צילום מסך
"מכתב הנאמנות", גרסת 2021/צילום מסך, ללא

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על הקמת הגוש. "נתניהו שוב מקים גוש חרדי משיחי עם ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר", קבע ליברמן. "גדעון, יאיר, נפתלי - במקום להתרפס בפני דרעי וליצמן, תצטרפו ליוזמה שלי ותתחייבו להקים ממשלה ציונית וליברלית בלי ש"ס ויהדות התורה". ליברמן עקץ בחשבון הטוויטר שלו את נתניהו, והוסיף: "ומה עם עבאס?", בהתייחס ליו"ר מפלגת רע"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully