וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': אם יש דרך לדחות את משפט נתניהו - זה מצוין

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 16:51

יו"ר הציונות הדתית אמר באולפן וואלה! כי הוא לא פוסל חקיקה רוחבית שתעזור לראש הממשלה לעכב את ההליכים נגדו. הוא הדגיש: "נתניהו תלוי בנו, נכריח אותו לעשות מה שלא עשה מספיק טוב 13 שנה". לדבריו, לא ייכנס לממשלה שלא תחוקק פסקת התגברות

בווידאו: בצלאל סמוטריץ' בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר/צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90, דוברות הכנסת ודוברויות המפלגות

"אני בעד שלא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה. אם יש מנגנון טוב ונכון שיחזק את הדמוקרטיה ואת טוהר המידות, וגם יפסיק את משפט נתניהו - אני חושב שזה מצוין" - כך אמר היום (רביעי) יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בריאיון באולפן וואלה!. "משפט נתניהו הזוי, בעיניי נתניהו נרדף והתיקים שלו מופרכים לחלוטין".

סמוטריץ' הצהיר כי לא יתמוך רק בחוק צרפתי, אלא גם בדרך אחרת שתוכל לעצור את ההליכים בעניינו ראש הממשלה בנימין נתניהו על אף שהתיקים כבר הגיעו לבית המשפט. "לא מסתכלים על הכול דרך פריזמה של נתניהו", טען. "החוק לא מאפשר לעבריינים להימלט מאימת הדין, הוא בסך הכול מאזן נכון את האינטרסים. לעומת אינטרס לנהל מדינה, אינטרס למצות הדין יכול לחכות טיפה לאחרי התפקיד".

לצד זאת, תקף פעם נוספת את מערכת המשפט. "מדהימה אותי השאננות, 'זה לא נורא כי זה ביבי', אבל אלה זכויות האדם של כולנו שעלולות להירמס תחת הטרקטור הענק הזה שנקרא מערכת אכיפת החוק, עם הכוח העצום שיש לה בלי בלמים".

ריאיון | בצלאל סמוטריץ' 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"משפט נתניהו הזוי". סמוטריץ' באולפן/ראובן קסטרו
"אין לנו פריבילגיה לשים בצד את הזהות היהודית של המדינה"

בהמשך, סיפר סמוטריץ' על הסיבות לפיצול מיו"ר ימינה נפתלי בנט. "בנט לא מגדיר את עצמו מפלגה דתית-לאומית ועל הרקע הזה נפרדנו, הוא החליט שהוא לא רוצה מפלגה דתית ובעיקר שהוא חותר לממשלת שמאל ולא לממשלת ימין. זה היה קו השבר בינינו", אמר. "אני לא חושב שיש לנו פריבילגיה לשים בצד את הזהות היהודית של המדינה, את ההתיישבות, את הנגב, את הגליל, את המסתננים, את התיקונים הקריטיים במערכת המשפט, ולכן לי היה ברור שצריך מפלגת ימין דתית מובהקת".

"הבייס שלנו לא מטייל, לא חונה אצלנו בחניית ביניים, ולכן באמת אנחנו לא מתרגשים מהמשתה הזה. קחי את סבב א' - הימין החדש שהבוחרים שלו עוד מתלבטים הלכו לנתניהו. אנחנו עברנו את אחוז החסימה כי הציבור הדתי ההארדקור והימני ההארדקור נמצא אצלנו לא כברירת מחדל, אלא כי הוא מזדהה. נהיה המצפן הערכי של הממשלה הזו כדי לוודא שגם תיישם מדיניות ימנית בפועל ולא רק תתהדר בנוצות יונים".

"נתניהו רחוק מלהיות מושלם"

על ההחלטה לפסול את כל המועמדים מלבד נתניהו, למרות שמדיניותו בשנים האחרונות לא בהכרח הייתה הימנית מכולם, השיב כי "בסופו של יום מה שיקבע זה הרכב המפלגות. ברור לכולם שיאיר לפיד לא ייכנס לממשלה שבקווי היסוד שלה יש פסקת התגברות, או שינוי שיטת בחירת השופטים, או הסדרת ההתיישבות".

לדבריו, "נתניהו רחוק מלהיות מנהיג ימין מושלם. יש לנו המון ביקורת עליו. אם הוא היה טוב יכול להיות שהוא לא היה צריך אותי, יכולתי ללכת לעשות כסף כעורך דין או לחזור לישיבה וללמוד תורה. אני חושב שנתניהו כרגע תלוי בנו, אין לו ממשלה בלעדינו, מה שאומר שיש לנו הרבה כוח ונוכל להכריח אותו לעשות דברים שהוא לא עשה מספיק טוב ב-13 שנים האלה".

ריאיון | בצלאל סמוטריץ' 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"לא מתרגש מהמשתה הזה, הבייס שלנו לא מטייל"/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים עמד יו"ר הציונות הדתית בפני ביקורת על החבירה לאיתמר בן גביר. "אני שלם לחלוטין עם ההחלטה שלקחתי", הבהיר. "אני מזכיר את 92 - היו אניני טעם בימין. הימין זרק 4 מנדטים, השמאל עלה לשלטון הסכמי אוסלו, אוטובוסים מתפוצצים, אלפי הרוגים ופצועים, גם האג הוא תוצאה של אותה רשות שהוקמה אז".

"איתמר בן גביר הוא שותף לגיטימי, ואם הוא ראוי להיות בכנסת הוא ראוי להיות בממשלה והוא ראוי להיות בכל תפקיד. אני דמוקרט, אני מכיר רק הבחנה אחת - להיות ח"כ גיל 18 וראש ממשלה מעל גיל 25. מכיוון שהוא שחקן לגיטימי על המגרש הדמוקרטי הוא שחקן לגיטימי בכל תפקיד, כמובן בהתאם לכוחו היחסי. אני חושב שזה מוזר שמפלגה עם 11 מנדטים תעמוד בראשות הממשלה", הוסיף. "אם אתה שואל אותי במהות בוודאי שהוא ראוי".

הוא התנגד בתוקף לתמיכה מיו"ר רע"מ מנסור עבאס: "אין בשום פנים ואופן, לא נקים ממשלה לא על הסתייעות, לא בשתיקה, לא בלצאת, לא בטריקים ולא בשטיקים. זה לא עניין פוליטי, זה עניין מהותי. מי שכופר באתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית, מי שמזדהה עם הגרועים שבאויבינו וזה לא משנה אם הוא עוטף את זה בחיוך נורא נחמד, הוא לא שחקן לגיטימי על המגרש הדמוקרטי. אם אתה רוצה לעלות על המגרש תקבל על עצמך את כללי המגרש - את הגדרת יהודית ודמוקרטית".

כחול לבן: "נתניהו וסמוטריץ' מתכננים קבלת חסינות נצחית"

בכחול לבן מסרו בתגובה לריאיון כי "מזימת אפריל מתחילה בלי פחד ובלי בושה - נתניהו וסמוטריץ' מתכננים את הימלטותו ממשפט וקבלת חסינות נצחית".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בתגובה כי "סמוטריץ' וחבריו מייצגים חבורת משיחיים והזויים שמנסים להחזיר את ישראל לימי דוד המלך ושאול המלך ולמשפט התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully