וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: מנדלבליט רוצה למנוע מהציבור להצביע מחל

בריאיון ל-103FM השר לביטחון הפנים תקף בחריפות את היועמ"ש סביב קריאתו לאסור על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים" בקמפיין הבחירות של הליכוד. הוא טען כי הוא מתנהל זמן רב "בניגוד עניניים", שכן הוא פועל כ"שחקן פוליטי במפלגות 'רק לא ביבי"

חילופי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה וגלעד ארדן 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
"היועמ"ש בניגוד עניינים". אוחנה/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף בחריפות היום (שני) את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בין השאר על רקע קריאתו לאסור על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים" בקמפיין הבחירות של המפלגה. מנדלבליט נימק את דבריו בכך שהסיסמה שימשה את משרד הבריאות, גוף א-פוליטי, ולכן אין להשתמש בה למטרות בחירות, אולם בריאיון ב-103FM טען אוחנה כי "זה אבסורד". לדבריו, "היועמ"ש יכול גם לאסור על הכנסת פתק מחל לקלפי ולאסור על נתניהו להופיע בטלוויזיה למרות שהליכוד היה הראשון שהשתמש בסיסמה המדוברת".

כשנשאל אם היועמ"ש אינו מעוניין שנתניהו ייבחר, השיב אוחנה: "אני אומר שהיועמ"ש מזה זמן רב מתנהג בניגוד עניינים, כמו שחקן פוליטי, כמו חבר במפלגת רק לא ביבי. הוא באופן חד משמעית רוצה שהציבור לא יצביע מחל. היועמ"ש פועל כשחקן פוליטי במפלגות רק לא ביבי. כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא ייבחר - הוא יעשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך הצהרות לתקשורת 11 במרץ  2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"מעולם לא דנו בנושא". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

הוא הוסיף וטען כי מנדלבליט מעוניין להתערב בבחירות על מנת למנוע הצבעה לליכוד בבחירות. "אני אומר את זה באופן גלוי", אמר אוחנה. הוא הסביר כי "גם ההגונים ממחנה רק לא ביבי מכירים בכוונות היועמ"ש אבל זה לא מפריע להם".

"הוא פעיל במפלגות רק לא ביבי", הוסיף אוחנה. "כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הוא יעשה. כשהיועמ"ש אוחז בשני כובעים - כובע היועמ"ש וכובע ראש התביעה הכללית ומגיש כתבי אישום, מאותו רגע כל עתידו ויוקרתו תלויים בהרשעתו של רה"מ, ובהפסקת כהונתו מכיוון שאחרת הוא לא יוכל להראות את פניו ברבים. אילו כתב האישום ההזוי והמופרך יסתיים בזיכוי הוא לא יוכל להיראות בציבור אחרי שהוא גרר את המדינה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
"גרר את המדינה". מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במהלך הריאיון נשאל אוחנה, אם במצב של ממשלת ימין - יחל הליך להדחת מנדלבליט מתפקידו. "מי שיכול להדיח את היועמ"ש זו הוועדה שמינתה אותו שצריכה לדון בהחלטה הזאת ולהביא את המלצתה לממשלה ורק לאחר מכן אפשר לבצע הליך הדחה", הסביר. באשר לאפשרות שאותה ועדה תכונס השיב: "למרות קרבתי לראש הממשלה, מעולם לא דנו בנושא הזה לדעתי, היועמ"ש היות והוא פועל בניגוד עניינים זמן רב היה צריך להתפטר מתפקידו".

"כשהוא לוקח החלטה על אופן והיקף המימון של הגנתו של ראש הממשלה הוא בניגוד עניינים", המשיך אוחנה. "הוא רוצה שתהיה לו הגנה כמה שפחות טובה, הוא רוצה להרשיע אותו. הוא היה צריך לגזור על עצמו איפוק ולהגיד שהוא מצוי בניגוד עניינים".

"לא צריך יועץ פוסק"

כשנשאל אם כוונתו היא לעצם תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה או למנדלבליט באופן אישי טען: "זה קשור למוסד היועמ"ש שגם בו יש לערוך תיקונים משום שהוא פועל שלא כחוק. מוסד היועמ"ש פועל בלי חוק שמגדיר את סמכויותיו וגבולות גזרתו והוא מטיף לנו על מדינת חוק? "לפי איזה חוק הממשלה חייבת לציית להנחיות היועץ? הוא יועץ, צריך לייעץ לממשלה. אין חוק כזה".

בהקשר זה אוחנה טען כי אין חובה על הממשלה לציית להוראות היועמ"ש. "אני השר הראשון שהחליט החלטה והממשלה הצביעה פה אחד בניגוד לעמדתו של היועמ"ש", התהדר. "צריך יועצים שיבחנו את המצב המשפטי. אני גם צריך אותם, אבל אני לא צריך יועץ כדי שיפסוק כי האחריות היא עליי ולכן ההחלטה עליי ועל כל נבחר ציבור אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully