וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנשיא פרסם את לוח הזמנים להתייעצויות להרכבת הממשלה אחרי הבחירות

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 20:08

לפי לוחות הזמנים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית עתיד להגיש לנשיא את התוצאות כשמונה ימים לאחר הבחירות. לרשות הנשיא עומדים שבעה ימים לקיום התייעצויות, קבלת החלטה והטלת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לא יאוחר מ-7 באפריל. גם הפעם ההתייעצויות יועברו בשידור חי

בווידאו: פרומו למשדר הבוקר המיוחד של וואלה! ו-103fm/עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בית הנשיא פרסם היום (ראשון) את לוח הזמנים הצפוי להתייעצויות להרכבת הממשלה אחרי הבחירות. "ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר, ייערכו בבית הנשיא לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות, ויימסרו לנשיא המדינה על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בתום שמונה ימים מיום הבחירות בהתאם לקבוע בחוק", נכתב בהודעה.

על פי לוחות הזמנים, פוגלמן עתיד להגיש לנשיא את התוצאות שבוע ויום לאחר הבחירות, ביום רביעי ה-31 במרץ 2021. לרשות הנשיא עומדים שבעה ימים לקיום התייעצויות, קבלת החלטה והטלת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, וזאת לא יאוחר מ-7 באפריל 2021. בבית הנשיא מציינים כי ייתכן שההטלה תיערך עוד בטרם ימלאו שבעת הימים.

הצטרפו לערב הבחירות של וואלה! עם כל הכותרות, האירועים והתוצאות

מחסני ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 9 במרץ 2021. ראובן קסטרו
לחבר הכנסת שקיבל את המנדט נתונים 28 ימים להרכבת ממשלה. מחסני ועדת הבחירות בשוהם/ראובן קסטרו

בבית הנשיא הזכירו גם את המשך התהליך על פי חוק-יסוד: הממשלה, לפיו לחבר הכנסת שקיבל את המנדט נתונים 28 ימים להרכבת ממשלה, עם אופציה להארכה של עד 14 ימים. אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים.

הראשונה, היא להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה ולח"כ זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה. השנייה, היא להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

אם הודיע הנשיא ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על ח"כ שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח להרכיבה, או שהודיע הח"כ לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון - רשאים רוב (61) חברי הכנסת לבקש מהנשיא בכתב, להטיל את התפקיד על ח"כ לבחירתם, שהסכים לכך בכתב, וכל זאת תוך 21 ימים. אם הוגשה בקשה כזו - על הנשיא להטיל את התפקיד על הח"כ שצוין בבקשה תוך יומיים, ולח"כ עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת, נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

הנשיא ריבלין בקלפי - חמ"ל. יהונתן ולצר\TPS, אתר רשמי
לרשותו עומדים שבעה ימים לקיום התייעצויות והטלת הרכבת הממשלה על ח"כ. ריבלין בבחירות ב-2020/אתר רשמי, יהונתן ולצר\TPS

במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שח"כ שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה, ויתקיימו חס וחלילה, לא עלינו, בחירות.

גם הפעם, יועברו ההתייעצויות בשידור חי מבית הנשיא ובשקיפות מלאה אל הציבור.

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully