וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי, נפגשים שוב בקלפי: איך הצביעו ביישוב שלכם בבחירות 2020?

כמה קיבלה הליכוד בתל אביב, מה הייתה התוצאה של כחול לבן בירושלים, ואיך סיים החיבור בין העבודה-גשר-מרצ את הבחירות במרץ אשתקד בחיפה? שנה עברה מאז סבב הבחירות הקודם, כך נראתה חלוקת המנדטים במקום מגוריכם

בווידאו: פרומו למשדר הבוקר המיוחד של וואלה! ו-103fm/עיצוב גרפי: אביחי ברוך

פחות מיממה נותרה לפתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-24, והרבה השתנה מאז הבחירות האחרונות במרץ אשתקד. עם שורת פיצולים לא צפויים וחיבורים חדשים בין מפלגות, התוצאות הפעם עשויות להיות שונות: בעוד כחול לבן זכתה אז באחוז המצביעים הגבוה ביותר בתל אביב, השנה היא קרובה לאחוז החסימה. בחיפה, החיבור בין העבודה, גשר ומרצ משך מצביעים רבים, אך הקשר נפרם והאחרונה נמצאת בסכנה.

שנה מאז סבב הבחירות הקודם, זה הזמן לצפות במפת המנדטים של תוצאות הבחירות במרץ 2020

מפת בחירות סבב ג' ב-2020

מנתוני ההצבעה בכל אחת מהערים בארץ עלתה תמונה שונה. בירושלים הליכוד סיים בראש עם 27.9% ויהדות התורה מעט מאחור עם 24%. ש"ס השיגה 17% מהקולות בבירה, כחול לבן, בגרסתה הקודמת עם היו"ר בני גנץ, גבי אשכנזי, יאיר לפיד ובוגי יעלון בראש - זכתה ל-12% ואחר כך ימינה עם כ-8%, העבודה-גשר-מרצ עם 5%, ישראל ביתנו עם 2% והרשימה המשותפת זכתה ל-2%.

בתל אביב-יפו, למקום הראשון הגיעה במרץ שעבר כחול לבן עם 48% מהקולות, ואילו הליכוד הגיעה למקום השני בעיר עם כ-22% מהקולות. העבודה-גשר-מרצ סיימה אז במקום השלישי עם 14% והרשימה המשותפת וש"ס אחריה עם כ-4%. למקומות האחרונים בתל אביב-יפו הגיעו ישראל ביתנו, ימינה ויהדות התורה.

מצביעים ראשונים בראש העין, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
איך יצביעו הפעם בפילוח לפי יישובים? קלפי בראש העין/ראובן קסטרו

בחיפה זכתה כחול לבן ב-34% מקולות הבוחרים והגיעה למקום הראשון בעיר, ואחריה הליכוד עם 26% מהקולות והרשימה המשותפת עם כ-10%. העבודה-גשר-מרצ הגיעה בעיר האדומה לכ-7% בלבד. ימינה, יהדות התורה וש"ס זכו לאחוזים בודדים בלבד.

מפת תוצאות ההצבעה של חברת "קפלן ייעוץ קוד פתוח" העוסקת במערכות GIS, מפות אינטראקטיביות והנגשת מידע לציבור.

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully