וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק, במטות ובמוקדים הטלפוניים: כך נראה היום האחרון של המועמדים בבחירות

ראשי המפלגות והמתמודדים ניצלו את השעות האחרונות לקמפיין בניסיון לגייס מצביעים. נתניהו הגיע לסיור המסורתי במחנה יהודה, לפיד סייר עם פעילי השטח, סער קיים שיחות שכנוע במטה ובנט בחר לבקר בערי הדרום. עם סגירת הקלפיות נדע מי הצליחו במאמציהם האחרונים

בווידאו: שעות לפתיחחת הקלפיות - ראשי המפלגות במאמץ אחרון לגייס קולות/צילום: ניב אהרונסון

את השעות האחרונות לקמפיין בחירות 2021 השקיעו ראשי המפלגות והמועמדים לכנסת ה-21 בניסיון להילחם על כל קול. המתמודדים ערכו היום (שני) סיורי שטח מהצפון ועד לדרום הארץ, סייעו למתנדבים להתקשר למצביעים מתלבטים ונפגשו עם פעילים במטות המפלגות - והכול תוך נוכחות שוטפת ברשתות החברתיות.

הבחירות לכנסת ה-24 יחלו באופן רשמי עם פתיחת הקלפיות מחר בשעה 07:00 בבוקר וייסגרו ב-22:00, אז יפורסמו המדגמים הראשונים בערוצי הטלוויזיה. עד אז, המועמדים ימשיכו בגיוס קולות ובשכנוע מתלבטים בכל דרך.

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

רה"מ נתניהו בביקור בשוק מחנה יהודה, ערב הבחירות  22 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
פתח את היום ביו"ש, ומסיים בכותל. נתניהו במחנה יהודה, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את היום ביישוב רבבה שביהודה ושומרון, בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה. משם המשיך לסיור המסורתי בשוק מחנה יהודה שבירושלים, והצטרף לח"כ עמית הלוי שהשתתף במבצע "הליכודלת" שנועד להוציא את הליכודניקים מהבית. אחר כך ביקר במחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, והלילה הוא צפוי להגיע לביקור המסורתי בכותל המערבי.

בין לבין הוא מתחזק את הנוכחות בלייב בפייסבוק ובטיקטוק, וחוזר על המסר ש"חסרים שני מנדטים" לממשלת ימין בניסיון להמריץ את תומכיו. בנוסף, יו"ר הליכוד קיים ישיבת יום בחירות עם מנהל השטח שר המודיעין אלי כהן וראשי הקמפיין.

יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התחיל את הבוקר בסיור בריכוזי מתלבטים בתל אביב וחיפה, יחד עם אוטובוס הקמפיין של המפלגה ובליווי עשרות פעילי שטח. במקביל, לפיד, שלפי הסקרים מפלגתו היא השנייה בגודלה אחרי הליכוד, קיים שיחות עם ראשי מטות השטח ואנשי הלוגיסטיקה של יום הבחירות, שאחראים על מערך של כ-12 אלף פעילים ועובדים בקלפיות. הח"כים של יש עתיד איישו את מוקד הטלפונים של המפלגה בשיחות עם מתלבטים.

יאיר לפיד, ערב הבחירות 22 במרץ 2021. רענן כהן, אתר רשמי
השקיע מאמץ במתלבטים. לפיד, היום/אתר רשמי, רענן כהן

ימינה

יו"ר ימינה נפתלי בנט סייר במהלך היום בערי הדרום - ביותר מ-15 מוקדים בערים אשדוד, אשקלון, רחובות, קריית עקרון, ובעוטף עזה, ומשם המשיך לערים נוספות. במהלך הסיורים הוא חזר על המסרים לפיהם "הליכוד הפקיר את הנגב", "כל בעלי העסקים עם ימינה" ו"שלא יהיו בחירות חמישיות" וערך שיחות שכנוע עם אזרחים אקראים.

נפתלי בנט, ערב הבחירות 22 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
פשט על העסקים. בנט, היום/אתר רשמי, אריאל זנדברג

את הסיורים בישורת האחרונה ערך בנט לצד חלק מחברי מפלגתו כמו ח"כ מתן כהנא ואביר קארה, המועמד של "השולמנים" ברשימה. לצד זאת, בנט המשיך בעדכונים בשידור חי בפייסבוק, ופרסם פוסטים וציוצים רבים על תמיכה בשטח למפלגה בראשותו.

תקווה חדשה

את היממה האחרונה לפני פתיחת הקלפיות, פתח יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ב"מטה המתלבטים" של המפלגה, שם פועלים מתנדבים לשכנע להצביע עבורה. יחד עם סער הגיעו למקום מועמדי הרשימה, לטובת קיום שיחות שכנוע. במפלגה טוענים כי במערכת המחשוב שברשותם יש 300 אלף אזרחים שמתלבטים ואחוזי ההמרה עומדים על 25%, כלומר, מבין כל המתלבטים, רבע מביעים תמיכה לאחר שיחת שכנוע, ולכן המטה ימשיך לפעול עד לסגירת הקלפיות מחר בערב.

מפלגת תקווה חדשה  בשיחות שכנוע למתלבטים במוקד הטלמרקטינג של המפלגה, תל אביב, 22 במרץ 2021. ראובן קסטרו
300 אלף אזרחים מתלבטים. סער במטה המפלגה, היום/ראובן קסטרו

סער ביקר מאוחר יותר בכותל המערבי בירושלים, שם נשא תפילה חרישית להצלחתו בבחירות הקרובות, בדומה ליריבו הפוליטי, נתניהו, יממה לפני בחירות. סער פועל גם להניע את השטח, להוציא מחר את המצביעים מהבית לקלפי, וכחלק מהמאמץ, שוחח עם ראשי מועצות שתומכים בו. בשעות הערב הוא ערך חוג בית בנתניה אך לעת עתה נמנע משימוש בכלי הכי פופולרי אצל חלק גדול מהמתמודדים - לייב בפייסבוק.

ש"ס

בדומה למערכות בחירות קודמות, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי החל את קמפיין הגוועלד, יממה קודם פתיחת הקלפיות. דרעי כינס ישיבה במטה המפלגה בירושלים יחד עם רכזי האזורים ברחבי הארץ וטען כי קיימת שאננות למרות שחסרים לגוש הימין רק שני מנדטים להקמת ממשלה בראשות נתניהו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, ערב הבחירות  22 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
החל את קמפיין הגוועלד, כבשגרה. דרעי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

דרעי ביקש מנציגי השטח של המפלגה לעקוב אחר ההצבעה מחר, לבדוק את הגעת האזרחים לקלפי ולדרבן את מי שלא הצביע, ללכת להצביע. שיתוף פעולה יוצא דופן נרקם בימים האחרונים בין דרעי לנתניהו, והוא אמור לצאת לפועל ביממה הקרובה.

יהדות התורה

לאחר שני עשורים, בפעם הראשונה במערכת הבחירות לכנסת ה-24, ח"כ משה גפני מכהן כיו"ר יהדות התורה, וכחלק מכך הפך להיות הדמות הדומיננטית במפלגה. גפני ביקר היום ב"מרכז השליטה" של המפלגה בבני ברק שבו קיים מאגר מצביעים ממוחשב, ועקב כיצד פועלת המערכת. מדובר במערכת ייחודית שדרכה מעדכנים נציגי המפלגה בקלפיות ברחבי הארץ מי הגיע להצביע.

יו"ר יהדות התורה משה גפני בסיור קמפיין בבית שמש, 14 במרץ 2021. יעקב לדרמן, פלאש 90
הרגיע מזליגה. היו"ר גפני/פלאש 90, יעקב לדרמן

גפני גם ניהל שיחות טלפון עם ראשי המטות ברחבי הארץ כדי לוודא שההיערכות שלהם נעשית כמתוכנן וערך שיחות טלפון לאזורים חרדיים שבהם נרשמה אכזבה מהמפלגה, זאת כדי לעודד ולתמרץ אותם לקראת ההצבעה מחר. גפני גם התראיין בכלי התקשורת, ובהם טען כי הזליגה של מצביעים חרדים למפלגת הציונות הדתית אינה גדולה, עד שולית לחלוטין.

הרשימה המשותפת

אחרי שנסע בשבועות האחרונים לעשרות יישובים בנגב, בצפון ובמרכז, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בילה את יום הקמפיין האחרון במטה הבחירות של הרשימה בצפון הארץ. במהלך היום הוא ניהל שיחות טלפון לעידוד פעילים, ולקח חלק בארגון השטח והלוגיסטיקה לקראת יום הבחירות.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קיימו שיחות לעידוד מצביעים. הרשימה המשותפת/ראובן קסטרו

ישראל ביתנו

מפלגת ישראל ביתנו פעלה רבות בשטח. חברי כנסת נפגשו עם תומכים פוטנציאליים ברחבי הארץ וקיימו שיחות טלפון ופגישות בזום כדי להוציא מצביעים לקלפיות. יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, טען בשבוע האחרון כי יותר ממיליון ומאתיים אלף אזרחים מ-20 ערים שבהן רוב חילוני מובהק לא יצאו להצביע בבחירות האחרונות, ושם, טוענים במפלגה, משקיעים את המאמץ.

הצהרה של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת השיעה 30 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
פעילות חזקה בשטח. ליברמן בכנס מפלגתי/אתר רשמי, -

ליברמן יחד עם חברי מפלגתו ייצאו לערים אלה כדי לשכנע את המצביעים שהם "יכולים לשנות את גורל המדינה". בישראל ביתנו הדגישו כי יעקבו מחר אחר אחוזי ההצבעה כדי למנוע מצב של אי הצבעה, וחזרו ואמרו כי "שלטון רע נבחר על ידי אנשים טובים שלא באים להצביע".

העבודה

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי החלה את 24 השעות האחרונות בראיונות לייב אצל אושיות האינסטגרם, דנה זרמון וניקול ראידמן, והבוקר המשיכה בסבב ריאיונות בכלי התקשורת. היא קיימה סבב שיחות שכנוע ממטה המפלגה בתל אביב ושתי ישיבות קמפיין עם חברי הרשימה ומנהלי השטח. הערב היא וחברי רשימת העבודה צפויים לקיים סיור ברים בתל אביב.

מרב מיכאלי במטה מפלגת העבודה, יממה לפני הבחירות לכנסת, 22 במרץ 2021. ניב אהרונסון
תצא לסיבוב ברים בת"א. מיכאלי, היום/ניב אהרונסון

כחול לבן

יו"ר כחול לבן בני גנץ פתח את הבוקר בשיחות שכנוע ממוקד הטלפונים של המפלגה באשדוד ומשם המשיך לסיור במרכז ביג בעיר. בהמשך הגיע גם לפגוש תומכים ומתלבטים במרינה בהרצליה, והערב הוא צפוי לעשות סיבוב ברים בכיכר רבין. בנוסף, גנץ יקיים גם שיחת זום עם בעלי מסעדות וברים.

בני גנץ, ערב הבחירות 22 במרץ 2021. אלעד מלכה
סייר באשדוד ושוחח עם אזרחים. גנץ, היום/אלעד מלכה

מרצ

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הקדיש את רוב היום לסיורים ברחובות תל אביב עם חברי הרשימה תמר זנדברג ויאיר גולן ופעילים. המאמץ העיקרי של מרצ מופנה לשיחות עם מתלבטים, והורוביץ קיים גם כמה מפגשי זום עם קבוצות קטנות של תומכים בניסיון לשכנע אותם להצביע למפלגה, שבסקרים האחרונים ניצבת על סף אחוז החסימה. המסר העיקרי - אם אין מרצ, יש לנתניהו 61.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ והח"כים תמר זנדברג ויאיר גולן עם מתנדבי המפלגה בתל אביב, 22 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
הקדישו את היום האחרון לסיורים ברחובות. הורוביץ, זנדברג וגולן בת"א, היום/אתר רשמי, ללא

הציונות הדתית

כמו רבים מראשי המפלגות, גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' סייר היום בשטח, ערך ריאיונות אחרונים באולפנים ופגש את פעילי המפלגה. במטה המפלגה בשוהם הוא התקשר למצביעים כדי לוודא שייצאו להצביע מחר, צילם סרטונים שיופצו במהלך יום הבחירות, ביקר בישיבות המזוהות עם הציונות הדתית וגם לא זנח את הפזילה למצביעים החרדים ונפגש עם שלושה אדמו"רים.

איתמר בן גביר בשוק מחנה יהודה, ערב הבחירות 22 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
יצאו עם הפעילים ביום האחרון לקמפיין. בן גביר בשוק מחנה יהודה/אתר רשמי, ללא

במהלך היום, סמוטריץ' חזר על המסר לפיו ללא הציונות הדתית, אין לנתניהו אפשרות להרכיב ממשלת ימין עם 61 מנדטים, וטען כי יריביו, בדגש על ימינה של בנט, מנסים להרדים את השטח של מפלגתו בכך שמפרסמים כי בסקרים פנימיים, מפלגתו מקבלת 7-6 מנדטים.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בביקור ברהט, 21 במרץ 2021. תקשורת רע"ם, אתר רשמי
"חשמל באוויר". עבאס ופעילי רע"ם/אתר רשמי, תקשורת רע"ם

רע"ם

יו"ר רע"ם מנסור עבאס נפגש אתמול עם בוחרים ברהט, והבוקר הגיע למטה המפלגה בטמרה, שם שוחח עם גורמים משפיעים בחברה הערבית, בדק את המוכנות ליום הבחירות בנגב, במשולש ובגליל ופרסם סרטון ברשתות החברתיות. הערב ישתתף בניחום אבלים בכפר יאסיף שבגליל המערבי. מקורביו של עבאס אומרים כי הוא אופטימי, וחשים "חשמל באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully