וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לסגירת הקלפיות, המפלגות הגדולות בגושים בקמפיין נגד הקטנות

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 19:23

היריבות בין הימין למרכז-שמאל פינתה את הבמה למאבקי קולות פנימיים. לפיד טען שמפלגות הגוש יצאו מכלל סכנה, ובכחול לבן השיבו: "מפיץ פייק ניוז". בש"ס קראו להפסיק לנסות להעלות את הציונות הדתית מעל אחוז החסימה: "יביאו 7 מנדטים על חשבוננו". סמוטריץ': "חוסר אחריות"

בווידאו: בפעם הרביעית בתוך שנתיים: אזרחי ישראל יוצאים לקלפיות/מערכת וואלה!

שעות לסגירת הקלפיות, המפלגות הגדולות יצאו בקמפיין נגד המפלגות הקטנות בגושים וטענו שהן הבטיחו את כניסתן לכנסת. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הערב (שלישי) כי מנתוני המפלגה עולה כי מפלגות הגוש חוצות את אחוז החסימה. במקביל, בש"ס קראו להפסיק להצביע לציונות הדתית וטענו שההצבעה היא על חשבונם, וגם בימינה אמרו כי מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' מגיעה לשישה מנדטים.

אחרי שלוש מערכות בחירות שבהן התמודדו ברשימה אחת, ולאחר פירוק השותפות עם כניסתו של גנץ לממשלה, היריבות בין כחול לבן ליש עתיד התחדשה לקראת סגירת הקלפיות. "סיכום מהיר של העובדות, כמו שהן עולות מהחמ"ל שלנו, שכל מפלגות הגוש עולות", אמר לפיד בחמ"ל הבחירות של יש עתיד. "עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה, לכו להצביע".

"יש עתיד מוציאים פייק ניוז ומספרים שיש לנו שישה-שבעה מנדטים ולא צריכים להצביע לנו יותר. זה חארטה", השיב יו"ר כחול לבן בני גנץ. "כל קול חשוב. זה קריטי להצביע לכחול לבן שתעבור את אחוז החסימה ותהיה בממשלת המעבר לקראת אפשרות של בחירות חמישיות. מה שהם עושים הוא חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. כדי למנוע את זה - לכו לקלפי ושימו פתק 'כן' לכחול לבן".

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
היריבות מתחדשת. גנץ ולפיד/ראובן קסטרו

בצעד נוסף, יש עתיד שיגרה הודעת אסאמאס שמכוונת ישירות לתומכי כחול לבן, וכוללת ציטוט לכאורה מפיו של גנץ אומר "אנחנו מתחזקים ואנחנו מעל המנדט השישי ויצאנו בבטחה מכלל סכנה". זאת בהמשך למסר האחרון של המפלגה שקורא להצביע לה אין סכנה לגוש המרכז שמאל.

בכחול לבן אומרים שמדובר בציטוט שקרי, שנלקח ככל הנראה מאחד הריאיונות של גנץ מלפני מספר שבועות, ותקפו בחריפות את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בחזרה. "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים - זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר".

"הציבור חייב לדעת - אם כחול לבן או מרצ לא יעברו את אחוז החסימה יש סכנה אמיתית שלנתניהו יהיו 61 מנדטים וממשלת חסינות. פתק ליש עתיד הוא פתק לביבי", אמרו.

דרעי בחירות 2021. דוברות ש"ס, אתר רשמי
יוצא נגד הצבעה לציונות הדתית. דרעי/אתר רשמי, דוברות ש"ס

"השעות האחרונות הן דרמטיות מאוד. בניגוד לכל מיני הודעות חסרות שחר, מרצ מתנדנדת", הבהיר יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ. "אנחנו זקוקים לקולות האלה בשעות האחרונות של ההצבעה כדי להכניס את מרצ ולמנוע מנתניהו ממשלת 61. אלה שעות קריטיות כל קול קובע, ייתכן שהעסק יקום ויפול על מאות קולות בודדים".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי גיבתה את דבריו של לפיד. "‏יאיר צודק, המפלגות הקטנות כולן יצאו מאזור הסכנה, ולכן כעת הגיע הזמן ללכת עם הלב ולהצביע למי שאתן ואתם באמת מאמינים לה - שימו אמת בקלפי. זה הפתק היחיד שמחויב לאמת שלכם. זה הפתק היחיד שלא יאכזב אתכם. סמכו עליי".

"פתאום מרחמים על סמוטריץ' ובן גביר"

בגוש הימין-חרדים, יו"ר ש"ס קרא הוא לתומכיו להפסיק להצביע למפלגה הקטנה בגוש. "לפי המצב כעת במערכת שלנו, אל תנסו להגיע הלילה לחגוג בירושלים", אמר בשיחת זום לכל מנהלי המטות ונציגי ש"ס ברחבי הארץ. "פתאום הש"סניקים שלנו מרחמים על סמוטריץ' ובן גביר. בקצב הזה הוא יביא שישה-שבעה מנדטים על חשבוננו".

"לצערי אנחנו רואים זליגה לכיוון הליכוד וסמוטריץ' שכבר נמצא במנדט השישי והליכוד מתחזק. כולם רוצים לחזק את ביבי ולחזק את סמוטריץ' ומי שנחלש זאת ש"ס", טען מוקדם יותר. "סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה ואת ביבי אנחנו מחזקים. אם אתם לא רוצים את ליברמן ולפיד חזקים ושסמוטריץ' ונתניהו יתחזקו על חשבון ש"ס, אז תשכנעו אנשים להצביע ש"ס".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מצביע בקלפי הסמוכה לביתו בקדומים. 23 במרץ 2021. סריאה דאמנט, פלאש 90
"משקרים כדי שנרד מתחת לאחוז החסימה". סמוטריץ'/פלאש 90, סריאה דאמנט

בשעות הבוקר, בנט קרא גם הוא להימנע מהצבעה לציונות הדתית. "אין שום סיכוי שסמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה - אל תאמינו לגעוואלד", ביקש, בעקבות סקר שהפיצה לפיו היא זוכה לארבעה-חמישה מנדטים בלבד. הוא פרסם גם סרטון יחד עם היועץ ג'ורג' ברינבאום שבו טען כי למפלגתו של סמוטריץ' יש בוודאות יש שישה מנדטים.

סמוטריץ' הגיב לכך בתקיפות. "תתמקד בהצבעות של עצמך, אל תפיץ שקרים נפתלי. יש גבול לכל תעלול. אל תמחק את הציונות הדתית, אל תפגע במחנה הלאומי כולו", האשים. "בנט ושקד במפלגה עם דו ספרתי בטירוף על הראש שלנו. הם משקרים כדי שנרד מתחת לאחוז החסימה. מי שאומר שאנחנו שישה-שבעה מנדטים - משקר".

"אנחנו חוזרים לאזור סכנה", טען. "נפתלי, כבר פעם אחת ריסקתם את הימין. אתם הולכים לנו על הראש כדי למחוק את גוש הימין. מאיפה חוסר האחריות הזה נפתלי? יש אחוזי הצבעה מאוד נמוכים בימין. זה מסוכן כרגע. אם הימין לא יצא להצביע בהמוניו נתפוס את הראש ב-22:00".

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully