וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבידוד, הנוחתים בנתב"ג לא עצרו בקלפי: "אמרו שאין איפה להצביע"

23.3.2021 / 20:59

אלפי ישראלים הגיעו לנתב"ג ביום הבוחר, אך רק 305 מהם בחרו להשתמש בקלפיות. חלק מהנוסעים סיפרו כי נתקלו בקשיים כשביקשו להצביע, למרות ששדה התעופה נערך עם פריסת קלפיות נרחבת ומותאמת להגבלות הקורונה. "עיכבו אותי, זה היה נראה בכוונה"

בווידאו: ישראלים נותחים בנתב"ג לטובת הצבעה בבחירות/צילום: יותם רונן

בימים האחרונים נערך נמל התעופה בן גוריון לבואם של אלפי מצביעים, אך רבים מהם בחרו לדלג על האפשרות ולממש את זכותם ביישובים. נכון לשעה 20:00, מתוך 3,311 נוחתים שנכנסו היום (שלישי) בשערי נתב"ג 305 בלבד הצביעו במקום, וחלקם דיווחו על קשיים בתהליך.

"נחתתי עכשיו, עברתי סרט. אני גר בניו יורק וטסתי לקליפורניה, עברתי קונקשן כדי להגיע לפה. שם, בקליפורניה, חייבו אותי 120 דולר לעשות בדיקת קורונה. טסתי לארץ בשביל להצביע, ועיכבו אותי. זה היה נראה בכוונה", אמר רמי חיים.

"אני לא צריך להיות בבידוד כי אני מחוסן. רציתי להצביע פה בשדה אבל אמרו לי 'אין פה איפה להצביע, תתקשר למשרד הבריאות לשאול אותם'. אז עכשיו אני הולך להצביע באור יהודה, איפה שאני גר", הוסיף.

קלפיות בשדה התעופה בן גוריון המיועדות לנוסעים הנוחתים בהן יוכלו להצביע לפני יציאתם לבידוד. 23 במרץ 2021. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
קלפיות מיוחדות. נתב"ג, היום/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

יגאל מואס, תושב קרוליינה הדרומית, הבטיח גם הוא שיצביע בהמשך היום. "הגעתי עכשיו למשפחה שלי שגרים פה. לא ראיתי אותם שלוש שנים. עוד לא התחסנתי כי הייתי חולה. לא הצבעתי פה בקלפי בנתב"ג, מיהרתי לנכדים יותר חשוב מהקלפי. אצביע במהלך היום".

לעומתם, אשחר טל, שהגיע לארץ מדאלאס, סיפר כי "האמת שזה היה תהליך די נוח, עוברים את ביקורת הדרכונים ומיד יש שם את הקלפיות, מעטפה כפולה ובחוץ. מאוד מהר. זה או זה או להתחיל עכשיו למצוא קלפי למבודדים. חבל שלא הביאו לפה את החיסונים, זה מה שרצינו שיהיה כאן".

רמי חיים ,נוחתים בשדה התעופה בן גוריון מצביעים לפני כניסתם לבידוד , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"עברתי סרט". רמי חיים/ראובן קסטרו
יגאל מואס,נוחתים בשדה התעופה בן גוריון מצביעים לפני כניסתם לבידוד , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"מיהרתי לנכדים, יותר חשוב מהקלפי". יגאל מואס/ראובן קסטרו

על אף שלא נכנסה לתוקף במלואה, פסיקת בג"ץ על ביטול הגבלת הנוסעים הנכנסים הביאה לגדילה במספרם והצריכה מרשות שדות התעופה לתגבר את עמדות הבדיקה בהתאם. אתמול, ב-60 טיסות, נחתו בישראל 3,800 נוסעים, כמות גבוהה מזו שהתקנות אפשרו עד ביטולן. מספר היוצאים נותר גבוה יותר והיה על 4,600 נוסעים.

לצורך המענה למספרים הגבוהים יותר, ברשות שדות התעופה הכפילו את כמות עמדות הבדיקה לנוסעים הנכנסים. הם עברו בדיקת PCR שנייה עם הנחיתה בישראל, והעמדות פוזרו על פני כל אולם הנכנסים כדי לשמור על ריחוק בין הנוסעים, שמופרדים במחיצה משאר באי השדה.

בשדה פעלו ב"נוהל בחירות". מחר תעמיד ועדת הבחירות ארבע קלפיות בזרוע E של השדה, על מנת לאפשר לנוסעים הנכנסים שאינם מחוסנים, מחלימים או ילדים עד גיל 16 להצביע לפני שייכנסו לבידוד עם צמיד אלקטרוני או במלוניות הקורונה. ועדת הבחירות סיירה בשדה כדי לבחון את מתווה הפריסה של הקלפיות במקום ולהנחות את הצוותים כיצד למקם אותן ומה יהיו נהלי ההצבעה.

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully