וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ועבאס נפגשו: "השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים"

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 13:12

יו"ר יש עתיד ויו"ר רע"מ נועדו בביתו של לפיד "ודנו על האפשרויות להקמת ממשלה חדשה". המפלגה שהתפצלה מהרשימה המשותפת, עם ארבעה מנדטים, היא לשון מאזניים שיכולה להשלים לכל אחד מהגושים רוב להקמת ממשלה או למהלכים אחרים בכנסת

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועד היום (ראשון) בביתו עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. זאת, לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות. לפי הודעת שתי המפלגות, השניים "קיימו דיון על האפשרויות להקמת ממשלה חדשה", והכריזו כי השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

רע"מ, עם ארבעה מנדטים, היא לשון מאזניים שיכולה להשלים לכל אחד מהגושים רוב להקמת ממשלה או למהלכים אחרים בכנסת. עבאס מכריז שהוא פתוח לשיתופי פעולה עם שני הגושים, אך כבר הודיע כי לא ישתף פעולה עם מהלך להחלפת יו"ר הכנסת או לחקיקת חוק נגד ראש ממשלה נאשם בפלילים.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס , 24 במרץ 2021. שלומי גבאי
עבאס, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

לפיד מקיים בימים האחרונים סבב שיחות עם ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו ושיחות על האפשרויות להקמת ממשלה ומהלכים אחרים בכנסת. עד כה הוא נפגש עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והוא מקיים קשר רציף עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יו"ר מרצ ניצן הורוביץ. בשבוע הבא הוא צפוי להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לראשונה מאז פירוק כחול לבן בדיוק לפני שנה. בשלב ראשון, ביש עתיד מנסים לגייס את הגוש המתנגד לנתניהו להמליץ על לפיד בסבב ההמלצות בבית הנשיא שיתחיל אחרי החג.

לפיד נפגש עם עבאס גם במהלך מערכת הבחירות בניסיון לייצר ציר שיחות ושיתוף פעולה.

הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
לפיד בערב הבחירות/דני מרון

למעט רע"ם, כל מרכיבי הרשימה המשותפת של הכנסת ה-23 איבדו מכוחם. בינתיים, מאז תוצאות הבחירות, ברשימה המשותפת עדיין נמנעים מהופעות תקשורתיות והצהרות, וסופגים ביקורת, בעיקר מבית. מזכ"ל בל"ד מוסטפא טאהא כבר התפטר, ויש קריאות להתפטרותם של ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה כדי שיפנו מקום ל"דם חדש" בתקווה לשינוי מגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully