וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ולפיד נפגשו לראשונה מפירוק כחול לבן, ודנו בדרכים להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 21:12

יו"ר יש עתיד ויו"ר כחול לבן שוחחו בצאת החג וקבעו להיפגש פעם נוספת בימים הקרובים. גנץ טרם החליט אם להמליץ על שותפו לשעבר, ושוקל לבחור בבנט כדי למנוע את כניסתו לממשלת נתניהו. מאז פרסום התוצאות יו"ר יש עתיד נפגש עם יו"ר ימינה ועבאס, וקיבל את תמיכתו של ליברמן

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נפגשו הערב (ראשון) ודנו בדרכים להרכבת קואליציה, אחרי נתק ממושך. ביממה האחרונה לפיד המשיך בניסיונות להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, והשיג התקדמות גם בגזרת גוש המתנגדים - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי ימליץ עליו לראשות הממשלה.

מיש עתיד נמסר כי "השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים". גנץ עדיין לא החליט אם להיענות לבקשת לפיד ולהמליץ עליו בסבב ההמלצות בבית הנשיא, ושוקל גם את האפשרות להמליץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט. מקורבים לגנץ הביעו הערב חשש ש"אם לפיד יקבל את המנדט ראשון, בנט יידחק לכיוונו של נתניהו".

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
הנתק נשבר. גנץ ולפיד/ראובן קסטרו

זו הפעם הראשונה שגנץ ולפיד נפגשים מאז פירוק כחול לבן בשנה שעברה, אחרי בחירות מועד ג'. במהלך השנה האחרונה היו חילופי האשמות חוזרות ונשנות בין לפיד וגנץ ואנשי יש עתיד וכחול לבן על האחריות לפירוק המיזם המשותף והכניסה לממשלת נתניהו. כל העת נעשו ניסיונות מצד מקורבים לשניים לארגן פיוס ולחזור לשיתוף פעולה, גם במהלך קמפיין הבחירות האחרונות - לפיד סירב לפניות מצד גנץ וכחול לבן לחבור יחדיו לאיחוד. כעת, לפיד מנסה לגייס את גנץ להמליץ עליו בסבב ההמלצות אצל הנשיא.

מוקדם יותר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חזר על הצהרתו מלפני הבחירות, ואמר שהמועמד שאת שמו יעביר לנשיא יהיה יו"ר המפלגה הגדולה ביותר בגוש מתנגדי נתניהו. "חשוב להדגיש שכל התחייבות של ישראל ביתנו לפני הבחירות תקפה גם היום", אמר ליברמן. "כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר כמועמד להרכבת הממשלה".

"כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות חמישיות. יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה", הבהיר.

יו"ר ימינה, נפלתי בנט במהצלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
מסר מלבירמן. בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

סבב ההמלצות אצל הנשיא צפוי להתחיל אחרי הגשת התוצאות הסופיות, וככל הנראה רק אחרי חג הפסח. עד כה, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש 52 ממליצים - חברי הליכוד, הסיעות החרדיות והציונות הדתית. ללפיד יש בינתיים כ-37 ממליצים: יש עתיד וישראל ביתנו - 24 מנדטים, והעבודה ומרצ עם עוד 13 מנדטים עדיין לא הכריזו רשמית על המלצה על לפיד אך לפי ההערכה כך ינהגו.

לפיד ינסה לגייס גם את ההמלצות של תקווה חדשה, כחול לבן והרשימה המשותפת במטרה להשיג רוב של ממליצים אצל הנשיא ולקבל את המנדט להרכבת הממשלה ראשון, לפני נתניהו. בימים האחרונים הוא נפגש עם חלק מראשי המפלגות, בהם יו"ר רע"ם מנסור עבאס ויו"ר העבודה מרב מיכאלי.

המסר של ליברמן על הכשלת המהלך והאחריות לבחירות חמישיות נועד ללחוץ על בעיקר על יו"ר ימינה, שיכול לתת לגוש המתנגד לנתניהו את הרוב הדרוש למהלכים בכנסת ולהקמת ממשלה. יו"ר ימינה הצהיר במהלך מערכת הבחירות כי לא יסכים לשבת תחת לפיד וגם לא לחלוק איתו את ראשות הממשלה בהסכם רוטציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully