וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בל"ד: "הציבור שלנו רוצה אחדות, אבל עבאס טעה והלך עם נתניהו"

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 11:44

חברו לשעבר של יו"ר רע"ם לרשימה המשותפת, ח"כ סמי אבו שחאדה, האשים כי עבאס החליט "לתת לנתניהו בדיוק את מה שהוא רצה". לצד זאת, הצהיר כי יהיה מוכן לתמוך בממשלה כלשהי בתנאים מסוימים: "אם יבוטל חוק הלאום ובמקומו יעלה חוק שוויון והכרה במיעוט הערבי - בהחלט נתמוך"

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה, תקף הבוקר (שני) את יו"ר רע"ם מנסור עבאס, עמיתו לשעבר לרשימה המשותפת, בריאיון ל-103fm, והאשים אותו בפילוג המפלגה.

"היו הרבה דברים שטעינו בהם, אך אחד הדברים הברורים הם ההליכה של מנסור עבאס עם נתניהו. הציבור שלנו רוצה אחדות ועבאס החליט לפלג את הרשימה המשותפת ולתת לנתניהו בדיוק את מה שרצה", אמר ח"כ אבו שחאדה.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"עבאס החליט לפלג את הרשימה המשותפת". סמי אבו שחאדה/ראובן קסטרו

לצד זאת, הוא אמר כי ישקול לתמוך בממשלה כלשהי. "אם יש ממשלה שבקווי היסוד שלה רוצה למחוק את חוק הלאום ולהצביע במקומו חוק שוויון והכרה במיעוט הערבי במדינת ישראל כמיעוט לאומי, בהחלט נתמוך בה. כל מי שמאמין בדמוקרטיה, צריך לתת לנו את הזכויות שלנו", אמר.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס , 24 במרץ 2021. יואב איתיאל
יכול להשלים רוב לכל אחד מהגושים. עבאס, בשבוע שעבר/יואב איתיאל

רע"ם, שהתפצלה מהרשימה המשותפת, זכתה לארבעה מנדטים והיא לשון מאזניים שיכולה להשלים לכל אחד מהגושים רוב להקמת ממשלה או למהלכים אחרים בכנסת. עבאס מכריז שהוא פתוח לשיתופי פעולה עם שני הגושים, אך כבר הודיע כי לא ישתף פעולה עם מהלך להחלפת יו"ר הכנסת או לחקיקת חוק נגד ראש ממשלה נאשם בפלילים.

אתמול נועד עבאס יחד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בביתו של האחרון. לפי הודעת שתי המפלגות, השניים "קיימו דיון על האפשרויות להקמת ממשלה חדשה", והכריזו כי השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים. לפיד נפגש עם עבאס גם במהלך מערכת הבחירות בניסיון לייצר ציר שיחות ושיתוף פעולה.

למעט רע"ם, כל מרכיבי הרשימה המשותפת של הכנסת ה-23 איבדו מכוחם. מאז תוצאות הבחירות, ברשימה סופגים ביקורת, בעיקר מבית. מזכ"ל בל"ד מוסטפא טאהא התפטר, ויש קריאות להתפטרותם של ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה כדי שיפנו מקום ל"דם חדש" בתקווה לשינוי מגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully