וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ובנט נועדו במשך שעתיים וחצי: "ניפגש שוב בקרוב"

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 7:23

יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה דנו בדרכים להרכבת ממשלה חלופית לנתניהו ובסבב הממליצים אצל הנשיא. "הייתה פגישה טובה", אמרו ביש עתיד אחריה. בליכוד מציעים לימינה הצעות מפתות ובמרכז-שמאל מוכנים לתת לו את ראשות הממשלה, אך לפיד דורש התחייבות פומבית שלא ישב עם נתניהו

בווידאו: לפיד נוסע לקראת פגישה עם בנט כדי לדון בהקמת ממשלה/צילום: יותם רונן

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו אמש (שבת) לראשונה מאז הבחירות ודנו במאמצים להרכבת ממשלה ובהיערכות לסבב ההמלצות בבית הנשיא. הפגישה נמשכה שעתיים וחצי, ובסופה נמסר ממפלגת יש עתיד כי "הייתה פגישה טובה ותתקיים פגישה נוספת בקרוב". הפגישה החלה רק שעות אחרי צאת החג, עם שובו של בנט למרכז מטיול משפחתי בדרום, לשם נסע שלשום אחרי פגישה בת שלוש שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנט מחוזר על ידי שני הצדדים: בליכוד לוחצים על ימינה לחבור לגוש הימין-חרדים ולמנוע ממשלה מהגוש המתנגד לנתניהו, ובגוש המרכז שמאל יש נכונות לתת לו את ראשות הממשלה כדי שיצטרף למהלך להחלפת השלטון. בתקווה חדשה מפעילים לחץ כבד על לפיד להסכים שבנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה עוד לפני סבב ההמלצות, כדי למנוע מנתניהו לקבל את המנדט. אך לפיד לא מוכן לוותר על קבלת המנדט מהנשיא למענו, ודורש התחייבות פומבית ברורה שלא ישב עם נתניהו כתנאי מקדים לכל משא ומתן. ביש עתיד חוששים שאם בנט יקבל את המנדט, הוא ישתמש בו לטובת הקמת ממשלה עם הליכוד ובלוק הימין.

יו"ר ימינה, נפלתי בנט במהצלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
"המדינה אינה דבר מובן מאליו". בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

בנט נפגש בשישי עם נתניהו במשך שלוש שעות בלשכת ראש הממשלה, בפגישה שבסביבת ראש הממשלה הגדירו "חיובית". בליכוד חוששים שבנט יתפתה להצעות לראשות הממשלה מהגוש הנגדי ומנסים לשכנע אותו כי חבירה למרכז-שמאל תפגע בו וכל ממשלה שתקום לא תחזיק מעמד. במקביל, נתניהו העביר בשבוע האחרון לבנט וחברת מפלגתו, איילת שקד, הצעות נדיבות לתפקידים בכירים בממשלה, ושריונים ומאחזי כוח בליכוד, שיבטיחו את עתידם הפוליטי במפלגת השלטון.

בנט כתב שלשום בסוף הפגישה עם נתניהו בטוויטר: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש'רק אני צודק' כבר איבדנו את ביתנו לפני 2,000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

ואולם, חבירה של ימינה לליכוד תמנע מהגוש הנגדי להקים ממשלה אך לא תבטיח עדיין לנתניהו רוב לקואליציה מתפקדת שתמנע בחירות חמישיות: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר אתמול שוב כי לא יסכים להקמת ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע"ם. לכן, גם אם בימינה ייענו בסופו של דבר ללחץ הכבד מימין, עדיין תידרש עוד מפלגה נוספת או עריקים מהגוש הנגדי כדי שבלוק הימין-חרדים יגיע לרוב של 61 מנדטים.

עוד בוואלה!

עודה: "לא מאמין שלפיד יצליח להקים ממשלה, 80% שיהיו בחירות חמישיות"

לכתבה המלאה
הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
לא מוכן לוותר על קבלת המנדט. לפיד/דני מרון

סבב ההמלצות של הסיעות בבית הנשיא יחל ביום שני, ועד יום רביעי הנשיא ראובן ריבלין צפוי להודיע על מי החליט להטיל את המנדט להרכבת הממשלה. בשלב זה, לנתניהו יש 52 ממליצים - של הליכוד, הסיעות החרדיות והציונות הדתית, וללפיד יש 30 - של יש עתיד, ישראל ביתנו ומרצ. במפלגת העבודה, כחול לבן, תקווה חדשה והרשימה המשותפת עדיין לא החליטו על מי ימליצו בפני הנשיא, אם בכלל.

גם בימינה טרם הוחלט כיצד לנהוג בסבב ההמלצות, ושוקלים להמליץ על בנט - או לא להמליץ על אף מועמד. הנשיא ריבלין הצהיר בשבוע שעבר כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שיש לו "הסיכויים הגבוהים ביותר" להשלים את המשימה, ולא בהכרח על המועמד שיש לו את מספר הממליצים הגדול יותר.

ח"כ איילת שקד אמרה אתמול בחגיגות המימונה כי "החג הזה מסמל חירות ואחדות ואני מאוד מקווה להוציא את עם ישראל לפחות לחירות פוליטית ולהקים ממשלה לאומית, טובה, יציבה ומתפקדת. ממשלה שתעבוד עבור אזרחי ישראל ותקדם את הערכים שחשובים לנו. אנו עובדים לילות כימים על מנת לעמוד בהבטחה שלנו למנוע בחירות חמישיות על אף התוצאות המורכבות. כולי תקווה שנצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully