וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר: שקד עוברת בקושי את אחוז החסימה, לנתניהו אין ממשלה בלעדיה

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 6:40

החיבור עם הנדל מעביר בקושי את "הרוח הציונית" מעבר לאחוז החסימה עם 4 מנדטים, שיכולים להעניק לגוש נתניהו רוב. בלעדיהם, המפלגות התומכות בראש הממשלה לשעבר יורדות ל-58 מנדטים. גוש לפיד מתחזק במנדט, הרשימה של אלי אבידר מקבלת רק כ-1%

בווידאו: השרה איילת שקד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

רשימת "הרוח הציונית" בראשות איילת שקד ויועד הנדל עוברת את אחוז החסימה - כך עולה מסקר חדש של מכון "פאנלס פוליטיקס" בהנהלת מנחם לזר, עבור מעריב. לפי הסקר, ללא תמיכת הרשימה של שקד, ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו אין רוב להקמת ממשלה, כשהגוש שלו מקבל 58 מנדטים בלבד, ירידה של מנדט בהשוואה לסקר הקודם. עם זאת, "הרוח הציונית", שזוכה לארבעה מנדטים בסקר, קרובה לאחוז החסימה עם 3.5% בלבד מקולות הנשאלים.

על פי נתוני הסקר, יש מגמה של מעבר שיעור מסוים של מצביעי ימינה בשנה שעברה לתמיכה ברוח הציונית על חשבון מפלגת הציונות הדתית. במקביל, גוש לפיד מתחזק במנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם, עם 52, אך עדיין רחוק מהמספר שיאפשר לו להרכיב ממשלה.

סקר מנדטים, 4 באוגוסט 2022. סקר מנדטים, עיבוד תמונה
סקר מנדטים, 4 באוגוסט 2022/עיבוד תמונה, סקר מנדטים

לפי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו זוכה ב-34 מנדטים, מנדט פחות לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד נותרה עם 23 מנדטים, וכחול לבן-תקווה חדשה בראשות בני גנץ וגדעון סער ממשיכה לאבד גובה ומקבל 11 מנדטים. בכנסת הנוכחית יש לשתי הסיעות 14 מושבים יחד.

בציונות הדתית, שראשיה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר טרם הגיעו לסיכומים על ריצה משותפת גם בבחירות הקרובות, ירדו למספר מנדטים חד-ספרתי, 9. ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, בעוד שיהדות התורה התחזקה באחד, ועלתה ל-7. כמות מנדטים זהה יש גם לרשימה המשותפת ולישראל ביתנו.

הרשימה המשותפת שומרת על 6 מנדטים, בעוד שמפלגת העבודה מתחזקת במנדט ועולה ל-5 אחרי שיו"ר המפלגה מרב מיכאלי ספגה מכה כשנדחתה הצעתה לבטל את תפקיד המזכ"ל. ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 5 מנדטים, ומרצ, שנערכת לקרב על ראשות המפלגה, ורע"מ נותרות עם 4 מנדטים כל אחת.

סקר מנדטים, 4 באוגוסט 2022. סקר מנדטים, עיבוד תמונה
סקר מנדטים, 4 באוגוסט 2022/עיבוד תמונה, סקר מנדטים
סקר מנדטים - תמונת הגושים, 4 באוגוסט 2022. סקר מנדטים, עיבוד תמונה
סקר מנדטים - תמונת הגושים, 4 באוגוסט 2022/עיבוד תמונה, סקר מנדטים

שתי רשימות נוספות בסקר שהצליחו לקבל יותר מ-1%, הן מפלגתו החדשה של ח"כ אלי אבידר, "ישראל חופשית", עם 1.3%, והמפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה עם 1.1%, שהתחזקה קלות ב-0.2% בהשוואה לסקר הקודם - אך עדיין הרחק מעבר לאחוז החסימה.

בסקר השתתפו 700 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. (פניה להשתתף בסקר נשלחה ל-4,320 חברים בפאנל). איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב-3-4 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully