וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גדעון סער פוסל ישיבה בממשלה עם טיבי ועודה: "דעות אנטי-ישראליות"

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 14:39

בריאיון לאתר כול אל-נאס אמר שר המשפטים כי עמדותיהם של יו"ר המפלגות חד"ש ותע"ל הן "קיצוניות". הוא קבע כי גם אחרי הפיצול מבל"ד, מפלגת המחנה הממלכתי לא תסכים "לממשלה שתישען על הרשימה המשותפת" וטען כי "הפתרון עכשיו הוא אך ורק ממשלת אחדות רחבה בראשות בני גנץ"

בווידאו: שר המשפטים, גדעון סער שולל בנחרצות חבירה לרשימת חד"ש-תע"ל/כול אל-נאס

שר המשפטים גדעון סער פסל היום (ראשון) ישיבה בממשלה עם תע"ל וחד"ש, גם אחרי הפיצול מבל"ד, לקראת הבחירות הקרובות. "אנחנו מכירים היטב את העמדות של עודה וטיבי והן קיצוניות, לעיתים גם אנטי ישראליות", טען סער בריאיון לאתר כול אל-נאס.

סער קבע כי מפלגתו, המחנה הממלכתי, לא תסכים "לממשלה שתישען על הרשימה המשותפת" וטען כי "הפתרון עכשיו הוא אך ורק ממשלת אחדות רחבה, והיחיד שיכול להקים ממשלה כזאת זה בני גנץ".

ביום שישי ח"כ מתן כהנא, גם הוא במחנה הממלכתי, הבהיר כי גם אחרי ההיפרדות של בל"ד לריצה עצמאית, הוא מתנגד לשיתוף פעולה עם חד"ש ותע"ל. "המשותפת לא יכולה להיות חלק מהממשלה", אמר באירוע שישיתרבות בתיאטרון גבעתיים, "הם כופרים ברעיון המדינה היהודית".

הרשימה המשותפת התפרקה ביום חמישי, רגע לפני סגירת הרשימות. בל"ד, אחת משלוש הסיעות המרכיבה את הרשימה, הודיעה על פרישה והתפצלות מחד"ש ותע"ל. חילוקי הדעות היו סביב המקום השישי ברשימה, והשאלה האם תהיה רוטציה עליו או לא. אחמד טיבי אמר כי הפיצול "מצער מאוד". יו"ר הרשימה, איימן עודה, אמר: "אין ספק שהרשימה הכי מעניינת היא חד"ש-תע"ל בגלל שגוש הימין עומד על 58 וגוש השינוי על 55 ואנחנו על 6 מנדטים מכריעים את הבחירות".

ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, אמר לחברי ועדת הבחירות: "בל"ד נמצאת עשרות שנים ותרמה לרעיון הדמוקרטי ופיתוח הרעיון של מדינת כל אזרחיה ופתרון הסכסוך, שבעינינו נמשך יותר מדי זמן". נציגי מפלגת ישראל ביתנו פנו הבוקר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את סמי אבו שחאדה, מהתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully