וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גנץ: ממשלה עם בן גביר עלולה לגרום לנזק בינלאומי

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 19:09

יו"ר המחנה הממלכתי אמר בראיון לוואלה! כי "אין שום סיכוי" שיצטרף לממשלה עם נתניהו אחרי הבחירות והזהיר מהשותפות עם סמוטריץ' ובן גביר: "קיצוניות לא טובה לישראל". הוא פסל בתוקף כל אפשרות של הישענות על חד"ש-תע"ל: "לא מוכן לקבל התבטאויות שלהם על טרוריסטים"

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בריאיון לטל שלו ויקי אמדקר באולפן וואלה/צילום: ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס היום (רביעי) לצירופו של איתמר בן גביר לממשלה עתידית, ואמר כי "התבטאויות קיצוניות" לא טובות למדינת ישראל. "נתניהו ישלם לבן גביר וסמוטריץ' כל תפקיד שהם ירצו, והם יפגעו במערכת המשפט", אמר בריאיון לאולפן וואלה! "כשאני נפגש עם גורמים בינלאומיים אני משתדל להישאר ממלכתי-ישראלי, הפוליטיקה הפנימית לא צריכה להיות מענייניה של אף ממשלה חיצונית, ואני חושב שלגרור אותנו למקומות קיצוניים לא ישרת את המדינה".

בריאיון נשאל מדוע הוא פוסל את האפשרות להצטרף לממשלה, אם נתניהו ישיג 61 מנדטים. הוא ענה כי בעבר פעל בצורה זו "בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל, בתקופת הקורונה. הלכתי בניגוד מסוים למה שרציתי לעשות אבל היתה פה מציאות של פעם בעשרות שנים". לדבריו, "זה לא יקרה יותר, גמרת את הקרדיט הפוליטי שיכולתי לתת לנתניהו". הוא הבהיר כי לא יצטרף לגוש של נתניהו. "גם לפני הקמת מפלגת השינוי קיבלתי הצעה לעמוד בראש הקואליציה ולעמוד בראשות הממשלה. אני לא אשב עם נתניהו", שב והדגיש.

ריאיון |  בני גנץ 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
ממשלה עם בן גביר עלולה לגרום לנזק בינלאומי. גנץ/ראובן קסטרו

איך אתה מעמיד עצמך לראשות הממשלה לאחר ששותפך הבכיר אייזנקוט אמר שלא לגיטימי שיכהן ראש ממשלה עם 12 מנדטים?

"אני לא רוצה להיכנס עכשיו לקוצו של מספר 11, 12 או 13. מה שגדי מבקש לומר - ככל שאתה יותר גדול הלגיטימציה הציבורית שלך יותר גדולה וההיתכנות הפוליטית ניהולית שלך יותר נוחה. אני לא חושב ש-11 או 12 או 9 זה העניין. אנחנו נגדל יותר המספר הזה כך שזה לא יהיה רלוונטי".

במה תהיה טוב יותר מלפיד או ראוי ממנו?

"קודם כל אני לא רוצה להיכנס למונחים של ראוי לא ראוי. אני חושב שההסתכלות הביטחונית האסטרטגית והמדינית שלי מביאה הרבה ניסיון. יש לי ניסיון ביצועי של 40 שנה זה דבר מאוד משמעותי. אני יכול להידבר עם כל חלקי החברה הישראלית בצורה טובה. אני עובד עם יאיר בשיתוף פעולה בממשלת מעבר, והיכולת שלה מאוד מצומצמת, ואני מכבד את הסיטואציה הדמוקרטית. בדמוקרטיה הישראלית מרכיב ממשלה מי שיכול וזה החוק".

במענה לשאלה האם לדעתו לפיד הוא ראש ממשלה טוב בעיניו, ענה כי "הוא מתפקד בצורה טובה יחד איתי בדברים הביטחוניים. אני לא רוצה לתת ציונים, אני אחראי על הביטחון, אני חושב שמדינת ישראל, בצניעות, בידיים טובות".

עוד בוואלה!

שר החוץ של איחוד האמירויות לנתניהו: מודאג מאוד משילוב גורמי ימין קיצוני בממשלה בראשותך

לכתבה המלאה
ריאיון |  בני גנץ 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"לפיד מתפקד בצורה טובה יחד איתי בדברים הביטחוניים". גנץ באולפן וואלה!/ראובן קסטרו

הוא התייחס לישיבה עם החרדים בממשלה, ואמר "כבר קרה בעבר שהחרדים ישבו עם מרצ, וליברמן עם החרדים, ואני לא חושב שהחרדים ירצו להישאר באופוזיציה. יש שני תרחישים פה: או שלנתניהו תהיה ממשלה קיצונית או שתוקם פה ממשלה ממלכתית כי אנשים יחליטו שהם מצטרפים למשהו אחר כי הם לא רוצים להיות באופוזיציה, ונתקדם קדימה".

על הישענות על המשותפת גם במחיר בחירות שישיות, ענה: "חברים אני שמעתי את עאידה תומא סולימאן מדברת על טרוריסטים אתמול, באופן שאני לא מוכן לקבל אותו באופן ישראלי. אני רוצה לשרת את הציבור הערבי, מגיע להם תשתיות כלכלה ביטחון מאבק בפשיעה, לא מוכן לקבל את זה ואת ההתבטאויות של המנהיגים הפוליטיים שלהם".

בתגובה לריאיון מסר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "מה שגורם יותר מכל לנזק בינלאומי הוא המראות של חיילי צה"ל סופגים אבנים ובקבוקי תבערה ממחבלים כאשר הם מנועים מלהגיב, בהוראתו של בני גנץ שמפקיר את חייהם. החולשה של גנץ מול הטרור, גורמת לו להרים ראש - וגורמת לקהל הבינלאומי לתפוס את מדינת ישראל כמדינה חלשה שאינה מסוגלת להגן על עצמה. אני מקווה שהגורמים בליכוד שרוצים להכניס את גנץ לממשלה על חשבוננו, יתעשתו בהקדם ויבינו - גנץ זה שמאל מסוכן על מלא. אסור לאפשר לטעות הזו לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully