וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מרצ לא עברה את אחוז החסימה ולא תיכנס לכנסת: "תוצאות הבחירות הן אסון למדינה"

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 18:03

לראשונה משנת 1992 המפלגה לא תיכנס לכנסת, לאחר שבתום ספירת יותר מ-95% מהקולות אפסו סיכוייה של המפלגה לעבור את אחוז החסימה. גלאון פרסמה סרטון על סף דמעות: "התרעתי בפני לפיד שאנשיו משחקים באש, מדובר באסון למפלגה ואסון אישי לי"

בווידאו: יו"ר מרצ, זהבה גאלון בסרטון פרידה לאחר תוצאות הבחירות/מרצ

מפלגת מרצ לא עברה את אחוז החסימה ולא תיכנס לכנסת ה-25 - כך לפי עדכון ספירת הקולות שמסרה היום (חמישי) ועדת הבחירות המרכזית. לאחר ספירת 95.5% מקולות הבוחרים, המפלגה הגיעה ל-3.14% ולא צלחה את רף ה-3.25%, שיכניס אותה לכנסת הבאה. "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ", מסרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון בתגובה רשמית ראשונה לתוצאות הבחירות. "תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי".

בדבריה התייחסה לניסיונה להתאחד עם מפלגת העבודה ולגייס את גוש השינוי למצוקה של המפלגה. "דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר.

יו"ר מרצ זהבה גלאון כנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
גלאון/ראובן קסטרו

"לצערי הבוחרים שלנו קנו את קמפיין 'המפלגה הגדולה' והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי.
בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור - האחריות היא כמובן גם עלי", המשיכה.

היא הוסיפה כי "הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון. הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה - אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח".

עוד בוואלה!

30 שנה אחרי שהוקמה, מרצ נכנסת לתרדמת שאולי לא תתאושש ממנה

לכתבה המלאה
יו״ר מרצ זהבה גלאון הצביעה כעת בקלפי בפתח תקווה לבחירותה כנסת העשרים  וחמש. ללא, אתר רשמי
גלאון בקלפי/אתר רשמי, ללא

גם יו"ר מרצ לשעבר, השרה תמר זנדברג, התייחסה לתוצאות הבחירות בציוץ בטוויטר: "‏אומרים שמפלגה זה לא בית, ושבפוליטיקה אסור לערב רגשות. ובכל זאת, מרצ, שאני מושקעת בה כמעט שני עשורים, סיימה את דרכה בתצורה הזאת. רגע היסטורי ברמה הלאומית, ורגע משמעותי ברמה האישית. המחשבות והתובנות כבר מתגבשות, ובינתיים - המאבקים לצדק, שוויון, דמוקרטיה וסביבה לא תמו. והם ינצחו".

מלבד מרצ גם מפלגת בל"ד נותרה מחוץ לכנסת. גוש הימין עדיין עם 65 מנדטים, מול גוש הסיעות המרכיבות את הקואליציה שזוכה ל-50 מנדטים. הליכוד בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם 32 מנדטים, יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד עם 24, הציונות הדתית עם 14, המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים, ש"ס עם 11 ויהדות התורה עם שמונה מנדטים.

אחריה ישראל ביתנו, רע"ם וכך גם חד"ש תע"ל - כולן עם חמישה מנדטים. את המספר הקטן ביותר של מנדטים קיבלה מפלגת העבודה בראשות מירב מיכאלי, שנותרה עם ארבעה מנדטים.

מפת תוצאות ההצבעה של חברת "קפלן ייעוץ קוד פתוח" העוסקת במערכות GIS, מפות אינטראקטיביות והנגשת מידע לציבור

אחת מהפולטיקאיות שיוחס להן המפלה של מרצ היא מרב מיכאלי. לאחר הביקורת, יו"ר העבודה תיתן הערב הצהרה לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully