וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האיחוד בין לבני להרצוג מחליש אותם, עלייה חדה לש"ס

בניגוד לסקרים אחרים מהימים האחרונים, סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מהלילה מנבא 18 מנדטים לרשימה המשותפת של העבודה והתנועה. למרות הקרע בין דרעי לישי, ש"ס זוכה ל-10 מנדטים

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
האיחוד לא עושה להם טוב? לבני והרצוג/דרור עינב

יומיים לאחר ההודעה על איחוד הרשימות של העבודה והתנועה לכנסת בבחירות הבאות, ייתכן ששיתוף הפעולה אינו מסייע למפלגות. על פי סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מהלילה (שישי), הרשימה המשותפת של יצחק הרצוג וציפי לבני זוכה ל-18 מנדטים בלבד – ארבעה פחות מסך המנדטים שלו זכו שתי המפלגות בנפרד בסקר הקודם של המכון, שנערך ב-9 בדצמבר. לעומת זאת, הליכוד נותר חזק, עם 25 מנדטים.

הסקר עוד מצביע על כך שלמרות הקרע שנוצר בצמרת מפלגת ש"ס, בין יו"ר המפלגה אריה דרעי לאלי ישי, המפלגה דווקא נמצאת במצב מצוין. אחרי שזכתה לשישה מנדטים בסקר שנערך מוקדם יותר השבוע, בסקר הנוכחי חלה עלייה של ארבעה מנדטים לעשרה.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
רבנים ספרדים בכירים לצד ישי: "נתמוך בו אם יפרוש מש"ס"
"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון
לפיד: "אלה בחירות בין ימין למרכז, ורוב העם במרכז"

אריה דרעי ואלי ישי במליאת הכנסת בעת הדיון על חוק פיזור הכנסת. דוברות הכנסת,
המפלגה לא נפגעת מהמתיחות. דרעי וישי/דוברות הכנסת

שינוי מעניין נוסף שעלה מן הסקר הוא ירידה של שלושה מנדטים למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, מ-11 מנדטים לשמונה מנדטים בלבד. מפלגת "כולנו" החדשה של משה כחלון התחזקה בסקר הנוכחי, ואם הבחירות היום מתקיימות היום הייתה מפלגתו זוכה ל-12 מנדטים, לעומת עשרה, שלהם זכתה בסקר הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נוסף על נתונים אלה, הסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מנבא 11 מנדטים למפלגת הבית היהודי – ירידה של מנדט אחד ביחס לסקר הקודם, עלייה של מנדט אחד לישראל ביתנו משמונה לתשע וכן עלייה לרשימת יהדות התורה-אגודת ישראל-דגל התורה מעשרה מנדטים ל-11. התחזית הנוגעת למרצ ללא שינוי, עם שישה מנדטים, ואם המפלגות הערביות יאחדו את רשימותיהן, הן יזכו לעשרה מנדטים.

נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, ציין כי אף שהחיבור בין העבודה לתנועה "אינו מייצר סינרגיה חיובית", אפשר לנתח את המספרים אחרת: "משום שציפי לבני לא עברה את אחוז החסימה לאחרונה על פי סקרי גיאוקרטוגרפיה, אזי בראייה אופטימית ניתן להתרשם שהעבודה עלתה מ-16 מנדטים לפני ימים ספורים ל-18, וזאת לאחר ההצהרה על האיחוד, הסביר פרופ' דגני.

חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
נותר חזר עם 25 מנדטים. נתניהו/נועם מושקוביץ

יש לציין כי הסקר הזה מצביע על מגמה שונה מיתר הסקרים שהתפרסמו בימים האחרונים, שהראו כי האיחוד בין הרצוג ללבני דווקא מעמידה את רשימתם בקדמת המרוץ. כך, למשל, על פי סקר שפורסם אתמול בחדשות 2, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרשימה המשותפת הייתה מקבלת 24 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 23 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully