וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הוצג כמספר 2 של כחלון: "עשיתי שגיאות"

8.1.2015 / 20:35

אלוף (במיל') גלנט הודיע רשמית על הצטרפותו למפלגת כולנו של כחלון. במסיבת עיתונאים משותפת בכפר המכבייה התייחס לחריגת הבנייה בנחלה שלו, שבגללה בוטל מינויו לרמטכ"ל: "הייתי נוהג אחרת"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

ה"ביטחוניסט" של כחלון: מי שהיה בעבר המועמד לתפקיד הרמטכ"ל - אלוף (במיל') יואב גלנט, הודיע הערב (חמישי) רשמית על הצטרפותו למפלגתו של השר לשעבר משה כחלון כולנו במסיבת עיתונאים משותפת בכפר המכבייה. גלנט הוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת ה-20.

גלנט התייחס בדבריו לפרשת הקרקעות, שבמסגרתה נמצאו חריגות בנייה בנחלה שלו במושב עמיקם ושבגללה בוטל מינויו לרמטכ"ל ב-2011. "נעשו שגיאות בהתנהלותי, ועליהן, כידוע שילמתי", אמר והוסיף: "אני מצר על כך. אילו הדברים אירעו היום, הייתי נוהג אחרת. שמתי את הדברים מאחוריי, ואני נושא עיניים לעתיד. תחושת האחריות ואהבתי הגדולה לעם ישראל ולארץ ישראל, הם שהביאו אותי לבחור ב'כולנו'".

עוד אמר: "אחרי 35 שנים במדים הרגשתי שהשליחות שלי למען המדינה טרם נשלמה. אני מצטרף לכחלון מתוך רצון לתרום מניסיוני לטובת מדינת ישראל ואזרחיה". הוא נתן רמז גם לעמדותיו המדיניות בהמשך כשטען שיש לשאוף להתקדמות מדינית. "אתגרי הביטחון דורשים מנהיגות וקבלת החלטות. מול אויב של טרור שבא להרוג נשים וילדים ללא אבחנה, אין פשרות. נכה ונרדוף את מבקשי נפשנו. לצד הסיכונים נמצאות גם הזדמנויות - העולם הערבי המתון רואה כמונו את האיסלאם הקיצוני כסכנה ליציבות. מחובתנו לתור ולמצוא אפשרויות לבריתות ולהסכמים חשאיים וגלויים עם שכנינו".

עוד ידיעות בחירות בוואלה! חדשות
חוטובלי לא מוותרת: הגישה ערעור על תוצאות הפריימריז
הגולשים קבעו: השלכת האחריות של נתניהו - בומרנג
את הפוסט הזה לא תוכלו למחוק - אז קחו אותו ברצינות

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
גלנט וכחלון/ראובן קסטרו

בעקיצה כלפי נתניהו, בעקבות המתיחות מול ממשל אובמה הוסיף: "ארה"ב הייתה והינה משענתנו האסטרטגית. אין תחליף למערכת היחסים עם ארה"ב וראוי להתייחס אליה בתבונה ובזהירות".

כחלון, שנטען כי דרש מגלנט להתנצל במהלך ההכרזה, הציג את מספר שתיים שלו ואמר: "אם יש שתי מילים שמייצגות את יואב גלנט, הן המילים: 'גיבור ישראל'. אתם ודאי שואלים מה עושה גיבור ישראל במפלגה חברתית-כלכלית? התשובה פשוטה – שנינו מאמינים בכל לבנו שבלי חוסן פנימי לא יהיה חוסן לאומי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
גלנט מגיע לכפר המכבייה, הערב/ראובן קסטרו

השבוע חשף כחלון שתי נשים שישובצו ברשימתו. הראשונה היא ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברת מועצת העיר קריית שמונה, שכיהנה בעבר גם כסגנית ראש העירייה. "יפעת צמחה במערכת החינוך. היא פורצת דרך בכך שבגיל 29 סיימה את הדוקטורט בחינוך", סיפר עליה כחלון במסיבת עיתונאים משותפת. "היא תהיה המפתח של מפלגת 'כולנו' להביא לכל ילד וילדה במדינת ישראל את הסיכוי להצליח ולהגיע לעתיד הרבה יתר טוב. ההצטרפות של יפעת היא בשורה חינוכית שמגיעה מהצפון הרחוק".

האישה שנייה ברשימת "כולנו" היא רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים". "רחל איתנו כאן כי היא הבינה כמו כולנו שלאן שאתה לא הולך ופונה אתה נתקל במונופול ובקבוצות כוח", אמר כחלון. "זה מתחיל מהמוצץ ותחליפי החלב ומסתיים בדירה צנועה". כחלון מתכנן להציב בסך הכול שמונה נשים ב-20 המקומות הראשונים ברשימתו, שתיים בכל חמישייה.

שני אישים נוספים שצירף כחלון לרשימתו הם שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר מייקל אורן וחתן פרס ישראל אלי אלאלוף שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני שהגישה את מסקנותיה בקיץ האחרון. "אלי הוא האדם שמזוהה הכי הרבה עם החזון החברתי, שהכניס לשיח את החזון החברתי, את הנושא של צמצום פערים, של מתן הזדמנות שווה", אמר כחלון על אלאלוף. על אורן אמר: "מייקל הוכיח כי גם בעתות מחלוקת ניתן לנווט במקצועיות דיפלומטית אל עבר היעדים החשובים של מדינת ישראל. הוא הטוב ביותר בתחומו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

יואב גלנט, אשתו קלוד, הבת גיא והבן מיכאל, בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
גלנט מנשק את אשתו, קלודי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully