וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאלנים של גנץ והעקיצה מיש עתיד: רמטכ"ל על הכוונת

30.1.2019 / 11:20

בבוקר שאחרי נאומו הראשון, בימין ממשיכים במתקפה נגד הרמטכ"ל לשעבר. בסרטון חדש של הליכוד תויגו אנשי מטה חוסן לישראל שעבדו בעבר במפלגות שמאל. ח"כ אמסלם: "נשמח לקבל תשובות על המסיבה שערך על חשבון משלם המסים". גורמים ביש עתיד: רק לפיד יכול לנצח את נתניהו

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

בבוקר שאחרי נאומו הפוליטי הראשון של בני גנץ, בימין ממשיכים לתקוף את הרמטכ"ל לשעבר, שהקדיש חלק נכבד מהנאום שנשא אמש לביקורת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בליכוד ממשיכים בבליץ התגובות ובסרטון חדש שפורסם הבוקר (רביעי) נראית כוונת של מצלמה החולפת על פניהם של אנשי מטה גנץ. בזה אחר זה מוצגים אנשי המטה, שבעברם פעלו במסגרת מפלגות שמאל. כך למשל, הסרטון התמקד בחילי טרופר, בכיר במטה חוסן לישראל שהוצג כ"העבודה לשעבר", אורן פסטרנק שעבד אף הוא עם העבודה ושי אבן, שבעבר עבד עם מרצ. בסרטון אף נפלה טעות ואמיר קורן הוצג כאדם אחר.

"‏ראיתי איך גנץ מטיף לנו על יושרה והגינות", אמר הבוקר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (ליכוד). "הייתי שמח לקבל את תשובתו על אותה מסיבה שהוא ערך לעצמו עם סיום תפקידו כרמטכ"ל בעלות של כ-600 אלף שקלים על חשבון משלם המיסים". אמסלם אף מתח ביקורת על התמיכה שלה גנץ זוכה לדבריו, מחוגים שונים בשמאל. "מעניין מה הייתה אומרת להקת המועדדות הצבועה מהשמאל אם נתניהו היה עורך לעצמו מסיבה בעשירית מהסכום הזה. התשובה ידועה", אמר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ברוך הבא לג'ונגל: הנאום שיצר סימני מצוקה בבלפור
נחשי הקרייה התעוררו: הטעות הגדולה הראשונה של מר ביטחון החדש
גנץ בנאום ראשון: אף מנהיג אינו מלך, אי אפשר לכהן עם כתב אישום

סרטון חדש של הליכוד נגד בני גנץ מתייג בכירים במטה חוסן לישראל שהשתייכו בעבר למפלגות שמאל כמו העבודה ומרצ. צילום מסך
מתייגים שמאלנים. סרטון התעמולה החדש של הליכוד/צילום מסך

לדברי הביקורת הצטרף גם שר החינוך נפתלי בנט (הימין החדש) שתיאר בריאיון בגלי צה"ל את גנץ כ"רמטכ"ל גרוע מאוד". "בפעם הקודמת שבוגי וגנץ היו ביחד זה נגמר רע מאוד - 30 מנהרות טרור", אמר בנט. "גנץ הכתיר את יחיא סינוואר". הוא אף האשים את גנץ בנוגע לפועלו במהלך שירותו בצה"ל. "בימי לבנון הוא הוביל את הנסיגה הבהולה והפקיר את בני הברית שלנו בצד"ל", אמר. באשר לצוק איתן טען: "הוא עשה הכל כדי יחד עם בוגי כדי לומר לנו שלא צריך להשמיד את המנהרות, יהיה בסדר, חמאס לא ישתמש בהן. אם היינו מקשיבים לשניהם היינו מתעוררים לאסון".

גם השר יריב לוין (ליכוד) הצטרף לבליץ. "נאום גנץ היה אוסף קלישאות והייתה בו הרבה מאוד יוהרה. קפצו בנאומו בעיקר סיסמאות שמאל", אמר בריאיון בגל"צ. "ניהול ענייני המדינה זה לא משחק של סיסמאות ריקות מתוכן. יש הבדל גדול בין להיות רמטכ"ל לבין לנהל מדינה. גנץ לא ישב יום אחד בכנסת, לא ישב בממשלה, לא עסק בנושאים כלכליים או במדיניות חוץ והוא מתיימר להבין הכל. זה לא רציני. יש בזה מידה רבה של זלזול בציבור הישראלי". השר לשעבר גדעון סער המתמודד בפריימריז בליכוד ציין אף הוא כי לגנץ אין את הניסיון הדרוש לכהן ראש ממשלה.

עוד באותו נושא

"דיבר הרבה, לא אמר כלום": המערכת הפוליטית סוערת אחרי נאום גנץ

לכתבה המלאה

"רק לפיד יכול לנצח את נתניהו"

בינתיים, אחרי השתיקה שאפפה את המפלגה מאז הנאום, גורמים ביש עתיד מתייחסים לראשונה לאמירותיו של גנץ. "עם כל הכבוד לבני גנץ השאלה היחידה היא מי יכול לנצח את נתניהו. יש שני פרמטרים - מי יכול להתייצב ראש בראש מול נתניהו בזירה הפוליטית, ואיזו מפלגה יכולה להתייצב מול הליכוד בשטח. התשובה היחידה היא לפיד ויש עתיד".

בניגוד ליש עתיד, בכולנו לא חיכו ושחררו מיד סרטון התוקף את דבריו של הרמטכ"ל לשעבר. גם מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס, גשר, פרסמה סרטון תחת הכותרת "כבר שמענו מספיק ססמאות", זאת על רקע המגעים שהתקיימו בין מפלגתו של גנץ ללוי-אבקסיס בנוגע לריצה משותפת.

יאיר לפיד בהכרזה על הצטרפותה של אורנה ברביבאי ל"יש עתיד", בית סוקולוב, 1 בינואר 2019. שלומי גבאי
גורמים ביש עתיד: "רק לפיד יכול"/שלומי גבאי

הסרטון של מפלגת גשר

צילום: "גשר"

עדכון ראשון: 09:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully