וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי לוואלה! NEWS: "היו אנשים במפלגה שטוב שימצאו קריירה אחרת"

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הדגיש כי לא יצטרף לממשלת נתניהו גם אם ילך להסדר מדיני, וייחל שגנץ יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. גבאי לא מתחרט על פירוק השותפות עם לבני ומבהיר על רקע העימותים עם ח"כים ממפלגתו: "אין לי בעיה ביחסי אנוש". ריאיון מיוחד

סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: אביב אירגז

למרות השפל בסקרים, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בטוח שהמפלגה בראשותו תתאושש; הוא לא מתחרט על העימותים המתוקשרים שלו עם יו"ר התנועה ציפי לבני וגם לא עם ח"כ איתן כבל ומתעקש שאין לו "שום בעיה של יחסי אנוש": בראיון באולפן הבחירות של וואלה! NEWS גבאי אומר כי "היו אנשים שטוב שימצאו לעצמם קריירה אחרת, זה לא שהם לא הסתדרו איתי", כך הוא משיב לשאלה בנוגע לח"כים במפלגתו שנפלטו ממנה בחודשים האחרונים, ומנגד, הוא לא מפסיק להרעיף שבחים על "הנבחרת" שלצדו.

"אנחנו רואים מפלגה שאולי בסקרים לא חזקה אבל היא הרבה יותר חזקה ממה שהייתה בעבר", הדגיש. "בסופו של דבר יש לנו נבחרת בעלת ניסיון עם אנשים כמו שמולי ושפיר, יש להם עמדות, יש להם הצלחות, הם אנשים שהציבור מכיר אותם. במקומות אחרים אספו מועמדים ואנחנו לא יודעים שלא ניתן לדעת מה יעשו מחר בבוקר".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עימות בוועדת הבחירות בין בן גביר לפריג': "פה זה לא סוריה"
לא המתין להכרעת הוועדה: פנחס עידן החליט לפרוש מהמרוץ לכנסת
"לקרוא לכלב הזה בשמו, הם אויבים שלנו": האמירות שסיבכו את בן ארי

ראיון של אבי גבאי לאולפן וואלה!NEWS 
6 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"אין לי בעיה עם יחסי אנוש". גבאי, היום/ראובן קסטרו

בזמן הזה בבחירות הקודמות מפלגת העבודה - שהייתה חלק מהמחנה הציוני - הייתה מועמדת אמיתית להחלפת השלטון, והיום - היא מדשדשת בסקרים מזה זמן רב עם 6-10 מנדטים ומצטיירת יותר ויותר כמפלגת נישה. גבאי מסרב לקחת אחריות על המצב - מבחינתו - בני גנץ ומפלגת כחול לבן הם הסיבה העיקרית לקריסה בסקרים. "אני מזכיר לכם שכשאני ניצחתי בפריימריז - היינו 10 מנדטים כמו היום. אלה עובדות שאנשים שוכחים", הוא אומר.

"אנחנו רואים היום בעצם הקמת מפלגה חדשה שיוצרת באזז ותהפוך למפלגת שלטון", הסביר גבאי. "בסוף מה שחשוב זה האם תהיה הדרך שלנו. האם לדרך של מרכז-שמאל תהיה השפעה על החברה. לכן אנחנו אומרים לציבור: 'כשאתה מצביע לנו אתה מקבל טריפל. אתה מקבל פתק שנותן לך אפשרות לשינוי, להחליף את נתניהו ולהחזיר את הנורמליות לישראל. שנית, את הדרך של מפלגת העבודה ואת האמונה שאפשר לחתור לשלום ולצדק חברתי. שלישית, אתה מקבל את הנבחרת של מפלגת העבודה. הנבחרת הכי טובה בכנסת היום שכוללת את שמולי, סתיו, עמיר, שלי ועומר, טל רוסו. הציבור צריך להחליט האם הוא רוצה את גנץ פלוס מפלגת העבודה שישפיעו על הדרך או את בעצם מפלגת ימין כי כחול לבן היא כרגע מפלגת ימין".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים

לכתבה המלאה
בחירות העבודה פריימריז אבי גבאי עמר בר לב מרב מיכאלי שלי יחימוביץ' איציק שמולי סתיו שפיר. ראובן קסטרו
"הנבחרת הכי טובה בכנסת היום". פריימריז בעבודה/ראובן קסטרו

במקביל להכנות לקמפיין, גבאי היה עסוק לא מעט בשבועות האחרונים בעימותים פנימיים במפלגה: עם תחילת מערכת הבחירות הוא פירק את השותפות עם לבני והמחנה הציוני, ובהמשך ח"כ כבל קרא תיגר פומבי על מנהיגותו של גבאי ונכנס איתו לעימות קשה. "אני לא מתחרט", גבאי אומר לגבי לבני. "נפרדנו כחלק ממהלך פוליטי. ראינו שהשותפות לא עבדה, גם הציבור ראה את זה, לא היה נכון ללכת ביחד. עם כל הכבוד, מפלגת העבודה היא המפלגה המשמעותית, יש לה 60 אלף חברים ועם 19 חברי כנסת, עם כל הכבוד - יש פערים בין הצדדים". גם על העימות עם כבל אין בו שום חרטה. להיפך. "הוא צריך להתחרט. אנחנו באותה מפלגה, אין שום דבר. הוא פרלמנטר מצוין ויש לנו משימה משותפת והיא שהוא יהיה חבר כנסת".

ראיון של אבי גבאי לאולפן וואלה!NEWS 
6 במרץ 2019. ראובן קסטרו
לא מתחרט על פירוק השותפות עם לבני. גבאי, היום/ראובן קסטרו

למרות ההיסטוריה הטעונה של גבאי - שבה מככבים מתיחויות וריבים עם יו"ר מפלגתו הקודם, משה כחלון, לבני, וח"כים נוספים בעבודה - גבאי מתעקש שאין לו בעיה ביחסי אנוש. "לא סתם אנשים הולכים אחריי. תקרא את הספר שלי ותראה כמה אנשים הולכים אחרי. תסתכל במפלגות אחרות, אנשים הולכים ובאים. אתם מנסים לצייר תיוג שאין בו אמת. אנשים עושים בפוליטיקה כל היום סולחות ויוצרים ריבים". ובדיוק אתמול, נרשמה סולחה היסטורית במפלגת העבודה בין ח"כ שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ, שהיו בעבר יריבים מרים וצולמו בפגישה משותפת. גבאי בירך על המהלך ואמר כי הוא "מאוד שמח", אבל בה בעת הביע מורת רוח משאלות וואלה! NEWS וטען כי "זו מערכת בחירות שמתעסקת רק ברכילויות".

לדברי גבאי, מפלגת העבודה היא "המפלגה היחידה שמציגה תכניות ולא רק מצע, כל אחד יכול לכתוב מצע - לנו יש תכניות שעובדים עליהן חודשים: כלכליות, מדיניות ובתחום הבריאות". בשבוע שעבר מפלגת העבודה הציגה תכנית מדינית שמטרתה היא היפרדות מהפלסטינים והקמה של מדינה פלסטינית מפורזת, שכוללת הפסקת בניה מחוץ לגושי ההתנחלויות, פינוי פיצוי למתנחלים שיעזבו מרצון, וחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר מאוחדת.

ראיון של אבי גבאי לאולפן וואלה!NEWS 
6 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"מערכת בחירות שמתעסקת רק ברכילויות". גבאי, היום/ראובן קסטרו
"לא נצטרף לנתניהו גם אם ילך להסדר מדיני"

"אנחנו יודעים שבצד השני לא יהיה מי שיקבל החלטות כרגע ולכן אנחנו אומרים: 'בואו נמנע מעצמנו הקמת מדינה דו לאומית ונחזיר את היוזמה למדינת ישראל'", אומר גבאי, ולדבריו - אם יהיה למפלגה כוח פוליטי -"נציע את התכנית שלנו כתנאי להצטרפות לממשלה".

עם זאת, הוא שב ומחדד שבשום פנים ואופן מפלגת העבודה לא "תשב בממשלה עם נתניהו", גם אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יציג תכנית מדינית שמבוססת על עקרונות דומים לתוכנית המדינית של העבודה. "אנחנו לא ניכנס כי אני לא מאמין לו. נתניהו ראש ממשלה כבר עשר שנים והיו לו כמה וכמה הזדמנויות לעשות אם היה רוצה, הוא מורח את טראמפ כבר שנתיים. אנחנו ניתן לו גיבוי מבחוץ אם יגיע להסכם שלום. עם כל הכבוד לאמירות - המציאות אומרת שהוא לא רוצה הסדר. זאת לא תפיסת העולם שלו". עוד הוסיף כי "גם בכחול לבן יש אנשים בתפיסה של נתניהו כמו הנדל, האוזר ובוגי. צריך מפלגת העבודה חזקה כי זאת תעודת ביטוח לכך שנשפיע בממשלה הבאה בכיוון הזה".

אם גנץ ירכיב את הממשלה הבאה ויציע לך שותפות מהם התיקים שאתם רוצים בממשלה שלו?

"אני לא מחלק את הדוב לפני שצדנו אותו. אנחנו מתמקדים בנושא הבריאות. אנחנו רוצים לתקן את המערכת, נרצה לעסוק גם בחקלאות. המדינה הזניחה את החקלאים והפכו אותם לבעיה, אנחנו נחזיר את הציונות לחקלאות. נושא הבריאות חשוב כי אנחנו רואים הזנחה, את הפגיעה בדור שהקים את מדינת ישראל. אנחנו יודעים איך לתקן את זה כי יש לנו תכנית. באתי מעולם הניהול ואני לא חושב שצריך לשפוך מיליארדים אלא לתקן את המערכת מבפנים. איציק שמולי מבין במערכת וחשוב לנו להתמקד בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully