וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה אישרה: לא יהיו פריימריז לרשימת המפלגה בבחירות

23.6.2019 / 22:30

הרשימה לכנסת הבאה תוקפא ותהיה "צילום מצב" של זו שהייתה בבחירות הקודמות. בנוסף, אושרה הצעה שקובעת באופן רשמי שהבחירות המקדימות לתפקיד יו"ר המפלגה יתקיימו ביום שלישי הבא. גבאי, שהודיע על פרישתו, אמר: "קיבלתי ממכם סמכויות, אני נושא באחריות לתוצאה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק
כינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
ועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (ראשון) ברוב גדול את הצעת ההחלטה להקפיא את רשימת הכנסת לכנסת הבאה ושהיא תישאר "צילום מצב" של הרשימה בבחירות הקודמות. מדובר בניצחון לחברי הכנסת שביקשו למנוע פריימריז והפסד לחבר הכנסת עמיר פרץ שרצה לקדם פריימריז גם לרשימה.

הוועידה שהתכנסה בגני התערוכה בתל אביב אישרה בנוסף הצעה שקובעת באופן רשמי שהבחירות המקדימות ליושב ראש המפלגה יתקיימו ביום שלישי הבא בתאריך ה-2 ליולי בפריימריז של המתפקדים, ובמידה ואף אחד מהמועמדים לא יזכה ב-40% מהקולות, ההכרעה תעבור לסיבוב השני בשבוע שלאחר מכן.

מדובר בכינוס הוועידה הראשון מאז הבחירות, בהן המפלגה ירדה לשפל היסטורי של 6 מנדטים בלבד ומאז שיו"ר המפלגה אבי גבאי הודיע כי הוא מפנה את מקומו ופורש מהחיים הפוליטיים. אחרי שבועות של מאבקי כוח ועיכובים משפטיים על סדרי הבחירות וההצבעה, כ-3,300 צירי הוועידה אישרו רשמית שהבחירות ליו"ר יהיו בפריימריז לכלל המתפקדים, ויתקיימו ב-2 ביולי.

פרץ ניסה בשבועות האחרונים לבטל את הפריימריז ולהעביר את הבחירות לפורום המצומצם יותר של הוועידה, שם יש יותר משקל לקבוצות כוח מאורגנות כמו אנשי המחנה שלו ואנשי ההסתדרות, אך אחרי שבועות של הליכים משפטיים הוא ויתר ונעתר להצעה המקורית, שהיא גם ברירת המחדל החוקתית של המפלגה, שהמתפקדים יהיו אלה שבוחרים את היו"ר.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
ברק מצהיר: לא מתכוון לרוץ בעבודה, בוחן הקמת מפלגה חדשה
ליברמן עורר את החשש הגדול בימין - והזניק את "המרוץ ל-61" של נתניהו
לפיד צייץ: "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה" - ופרסם הבהרה

עוד באותו נושא

קומבינות, דילים ואמוציות: העבודה ומרצ בוחרות מנהיג - ומקוות לשרוד

לכתבה המלאה
אבי גבאי וטל רוסו בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
"אני נושא באחריות לתוצאה". גבאי ורוסו בוועידת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, אנשיו של פרץ הם אלה שקידמו את ההצעה לערוך פריימריז לרשימת המפלגה - למורת רוחם של רוב הח"כים שטוענים שהרשימה נבחרה רק לפני ארבעה חודשים כשמדובר בהליך יקר ומיותר. לדברי גורמים בעבודה, ההחלטה של פרץ לכרוך בין השניים נועדה לשמש מנוף לחץ על חברי הכנסת כדי שיביעו בו תמיכה במרוץ להנהגה. פרץ מגובה באנשי ההסתדרות בוועידה, שדרשו לערוך הצבעה חשאית, כדי להקל על הצירים להצביע נגד צילום המצב של הרשימה הקיימת, אך הח"כים איציק שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ התנגדו למהלכים.

גבאי, שנאם בוועידה, אמר בין היתר כי "קיבלתי מכם סמכויות ניהוליות מלאות. וכפי שגם כתבתי לאחרונה, אני נושא באחריות לתוצאה". גבאי ציין כי "אני עומד בפניכם היום בפעם האחרונה כיושב ראש המפלגה. כפי שאתם יודעים, בבחירות הקרובות ליושב ראש, בחרתי שלא להתמודד והחלטתי גם שלא להיות חלק מרשימת המפלגה לכנסת הקרובה".

איציק שמולי ועמיר פרץ בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
פרץ ושמולי בוועידת המפלגה, הערב/ראובן קסטרו

ח"כ איציק שמולי קרא הערב לח"כ סתיו שפיר להסיר את מועמדותה במירוץ לראשות המפלגה "ולשתף פעולה בבניית פרק חדש ומלא תקווה ולא לגרור את המפלגה לסיבוב שני מיותר. זה מאד ברור. זה או עמיר פרץ או איציק שמולי". שמולי אמר בנאום כי "יש כאן מאבק של דור שלם שלוקח את המושכות לידיים ורוצה לקחת את ישראל למקום אחר. אני פונה לחברתי הלוחמת, סתיו, וקורא לה - שנינו מבינים שהמאבק האמיתי הוא מול הימין. שנינו מבינים שנדרש שינוי דורי. שנינו נכנסו למפלגה על גל ההתחדשות האדיר בתקופתה של שלי. שנינו גם רואים את אותם המספרים והנתונים סתיו- את יודעת את המצב, בואי נלמד מטעויות העבר- תחברי אליי ונשתף פעולה."

מחיאות כפיים בזמן נאומו של עמיר פרץ בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
כ-3,300 צירי הוועידה אישרו שהבחירות ליו"ר יהיו בפריימריז לכלל המתפקדים. ועידת העבודה, הערב/ראובן קסטרו
כינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
כינוס מפלגת העבודה, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully