וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בביקורת מרומזת על סרטון שהפיץ לפיד: לאמץ סגנון שונה מנתניהו

הסרטון המדמה שיחה קבוצתית בין נתניהו לראשי הקואליציה, עורר את זעמם של ראשי המפלגות החרדיות, שהאשימו את לפיד באנטישמיות. גם במטה כחול לבן הביעו כעס, אולם היו"ר גנץ הסתפק בקריאה "להרבות באהבת חינם". יעלון: "איננו בעד שיח שנאה". נתניהו גינה את לפיד: "הסתה"

צילום: מתוך ה-FB של "כחול לבן", עריכה: תומר לוי

סערת הסרטון - עדכונים אחרונים

  • לפיד הפיץ סרטון עצמאי של יש עתיד נגד החרדים
  • הסרטון עורר סערה בקרב החרדים שכינו אותו "אנטישמי"
  • גם במטה כחול לבן זעמו על התוכן
  • יו"ר המפלגה הסתפק בביקורת מרומזת
  • יעלון התנער: "נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו"
  • לפיד: "לא מוכן לקבל הטפות מוסר"
  • נתניהו: הסתה המנוסחת בנימה אנטישמית

סרטון בחירות חדש שהפיץ אתמול ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, עורר סערה וטענות בגין אמירות אנטישמיות כלפי ראשי המפלגות החרדיות. הסרטון מדמה שיחה באפליקציית המסרים וואטספ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי סיעות הקואליציה בראשותו, סביב הצהרת הנאמנות שנתניהו ביקש מהמועמדים ברשימת הליכוד לחתום עליה.

פרסום הסרטון עורר זעם גם במטה כחול לבן, אולם יו"ר המפלגה הסתפק בביקורת מרומזת בלבד. "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", אמר גנץ. לעומתו, יו"ר תלם משה יעלון התייחס לכך ישירות בריאיון בגל"צ ואמר כי "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו, אנחנו לא בעד שיח שנאה". ח"כ אסף זמיר אמר הבוקר ב'קול ברמה' כי הסרטון "הוא לא הסגנון שלי, לא הייתי עושה אותו".

סרטון של כחול לבן. ווטסאפ השותפים הטבעיים סופי. צילום מסך
מתוך הסרטון של לפיד/צילום מסך

הסרטון הוא חלק מסדרת סרטונים עצמאית של יש עתיד והצוות שלו ולא עבר דרך המטה המרכזי של כחול לבן. בסרטון, ח"כ דוד ביטן מבקש לחתום על הצהרת הנאמנות לראש הממשלה, לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוצא מהקבוצה. בעקבות הדרישה - כל אחד מראשי הקואליציה מעלה דרישה נגדית בתמורה. דרעי, כך לפי הסרטון, דורש להביא לו "עוד טריליון שקל לישיבות" וליצמן כותב לכאורה כי הוא רוצה "את כל הכסף שיש לישראל". בהמשך מוצגות לכאורה גם דרישותיהם של השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הימין המאוחד איילת שקד בעניין סיפוח השטחים וסמכויות בג"ץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף: "רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
הצהרה של לפיד וגנץ, בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
במטה זעמו. ראשי כחול לבן/ראובן קסטרו

בתגובה לדבריו, צייץ לפיד בטוויטר: "לא לתאר, נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטצאפ. היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים? את הארס והאיבה שאתה שופך כבר שנים לתוך החברה הישראלית? חוץ מזה, הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא היתה על חשבונם, היא היתה על חשבוננו".

גם במפלגות החרדיות מיהרו לתקוף והגדירו את הסרטון כבעל אופי אנטישמי. יו"ר ש"ס דרעי כתב בטוויטר: "אנטישמיות. אין מילה אחרת", סגן השר יעקב ליצמן הוסיף כי "קמפיין השנאה של לפיד הוא שיח חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית".

ח"כ לפיד מסר בתגובה: "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. אני גם לא מתרשם מזה שהם מתחילים לצרוח 'שנאה! שנאה!' בכל פעם שלמישהו יש עליהם מילת ביקורת. יש אנטישמיות אמיתית בעולם: יורים ביהודים בבתי כנסת. יש אזורים באירופה שבהם יהודים לא יכולים להסתובב עם כיפה על הראש - זאת אנטישמיות. סרטוני בחירות מצחיקים שמדברים על זה שביבי מוכן למכור את הכול תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות. אנחנו נמשיך להילחם על ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, חופשית וליברלית".

(עדכון ראשון: 10:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully