וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מצלמות גוף ותג זיהוי: כך ייראו המפקחים של ועדת הבחירות בקלפיות

11.9.2019 / 11:34

אחרי סערת חוק המצלמות, הוועדה הודיעה כי תנסה לגייס עד 3,000 מפקחים שיתשאלו באמצעות שאלון מיוחד את מזכירי ועדת הקלפי לגבי אירועים מיוחדים. בהודעה הודגש כי המזכירים והמפקחים הם היחידים שיורשו לצלם וכי "כל השמירה על התכנים מוגנת ולא ניתן לפתוח אותם"

צילום: ועדת הבחירות המרכזית, עריכה: אביעד בללי

ועדת הבחירות המרכזית עורכת הבוקר (רביעי) תדריך בנושא הפעולות שיינקטו כדי לשמור על טוהר הבחירות. כפי שכבר פורסם, הוועדה תנסה לגייס עד 3,000 מפקחים, אולם נכון לעכשיו גיוס כוח האדם טרם הושלם. כ-700 מפקחים אמורים להיות מגוייסים באמצעות לשכת עורכי הדין, ו-300 באמצעות מועצת רואי החשבון. על פי הוועדה, פרויקט טוהר הבחירות - לרבות המפקחים והמצלמות שגויסו לשם כך צפוי לעלות כ-15 מיליון שקלים.

לפי מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, כל מפקח יישא עליו תג זיהוי ומצלמת גוף, שהחומר המצולם בה ישמש כראייה לניסיונות לפגיעה בבחירות. מפקח יופקד על 5-6 קלפיות ויצטרך לסייר בהן במהלך היום - כך שלכל קלפי יגיע מפקח לפחות פעם אחת במהלך ההצבעה. המפקחים יתשאלו באמצעות שאלון מיוחד את מזכירי ועדת הקלפי לגבי אירועים מיוחדים, ובמידה ויהיו כאלה, המזכירים והמפקחים הם היחידים שיורשו לצלם. כדי לעשות זאת הם יצטרכו לקבל אישור מראש מוועדת הבחירות המרכזית, ולשם כך ייפתח קו טלפוני מיוחד עבור המפקחים.

על פי עדס, מצלמות הגוף שבהן יצויידו המפקחים דומות לאלה שיש למשטרת ישראל, ולמעשה 1,000 מתוכן הושאלו מהמשטרה. "למצלמות יש טווח צילום רחב ולא ניתן לבצע בהן מניפולציות", אמרה עדס, "כל השמירה על התכנים מוגנת ולא ניתן לפתוח אותן. הן יגיעו למחרת לוועדת הבחירות על ידי חברת 'צוות 3' שנבחרה לנהל את המבצע".

המפקחים של ועדת הבחירות עם מצלמות גוף, 11.09.19. דניאל דולב, אתר רשמי
מפקחי ועדת הבחירות עם מצלמות הגוף/אתר רשמי, דניאל דולב

בנוסף לכך, בשליש מהקלפיות, כ-3,500, יוצבו שני מזכירי ועדת קלפי, במקום אחד. מדובר בקלפיות שנבחרו על פי פרמטרים שונים ולפי ניסיון העבר - למשל קלפיות עמוסות במיוחד, או כאלה שבעבר אירעו בהם אירועים חריגים.

בשעות הערב, כל מפקח יצוות לקלפי אחת בלבד, והוא אמור לשהות בה למשך כל הליך הספירה, ולתעד את כולו. המשמעות, על פי מספר המבקרים, היא שהספירה תתועד במלואה בכשליש מהקלפיות. המפקחים לא יוצבו בהכרח באזור מגוריהם, ולא ידעו מראש לאיזה קלפי הם יישלחו לתיעוד הספירה.

בנוסף, הוועדה תבצע מעין "ספירת צל" בכ-2,500 קלפיות. באותן קלפיות יובאו לכנסת שקי הפתקים המקוריים, ותיערך ספירה מחדש שלהם. התוצאות של ספירה זו יושוו לתוצאות האמת שהעבירו ועדות הקלפי, במטרה לאתר טעויות וחריגות. לדברי עדס, גם לשם כך יגויסו עובדים, ובמיוחד עורכי דין מהשירות הציבורי.

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully