וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר מיכאל איתן: "לראשונה בחיי לא אוכל להצביע לליכוד"

12.9.2019 / 8:55

בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק נימק מי שהיה שר בממשלת נתניהו בעבר מדוע לא יוכל להצביע למפלגת השלטון שבה היה חבר 50 שנה. "עמדות שנחשבו טבעיות בנושא טוהר המידות וצניעות אישית, הפכו ל'מיושנות'". השבוע הודיע גם השר לשעבר בני בגין כי לא יצביע לליכוד

צילום: שי מכלוף, יחיאל אילוז, אדי ישראל

השר וחבר הכנסת לשעבר מיכאל איתן הודיע הבוקר (חמישי) כי החליט לראשונה בחייו שלא להצביע לליכוד. בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק הודיע מי שכיהן כשר בעבר בממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "התלבטתי ארוכות, צר לי, בפעם הראשונה בחיי לא אוכל להצביע לליכוד". הודעתו זו של השר מצטרפת לדבריו של חבר מפלגתו והשר לשעבר בני בגין שהודיע השבוע גם כן כי לא יצביע לליכוד.

השר לשעבר איתן נימק בפוסט ארוך מדוע לאחר 50 שנים שבהן היה חבר פעיל ומסור בתנועת החירות, גח"ל והליכוד ואף מילא תפקידים במסגרתה לא יוכל להצביע שוב למפלגתו. "עמדות שנחשבו טבעיות בנושא טוהר המידות וצניעות אישית, הפכו ל'מיושנות'", הסביר. "מערכת שלטון החוק עומדת בפני מתקפות חוזרות ונשנות, שנועדו למנוע בירור של חשדות נגד רה"מ. תהליך של הדתה, הדרת נשים, ופגיעה בחובת הגיוס התפשט לבלי הכר ומחנה לאומני, ימני-קיצוני, הכולל שותפות עם תלמידי כהנא, הפך טבעי".

כנס המתווה המשותף לשינוי שיטת הממשל, נובמבר 2012. יותם רונן
"לא אוכל להצביע ליכוד". מיכאל איתן/יותם רונן

איתן, שבבחירות 2013 לא נבחר לכנסת בשל הצבתו במקום לא ריאלי ברשימת הליכוד, סיפר כי למרות הצעות שקיבל "לא עזב את הבית". כעת, את ההחלטתו שלא להצביע לליכוד, נימק בפעולותיו של ראש הממשלה. "נתניהו עושה שימוש בוטה בעקרונות שלמד מיועצו המיתולוגי, ארתור פינקלשטיין", נימק. "על פיהם, הסתה נגד מיעוטים כמו השמאל והערבים, יכולה לסייע לו בבחירות. ככל שהוא פורט יותר ויותר על נימים גזעניים, הוא מסבך את יריביו הפוליטיים באשמת סיוע לאויב ומתייג אותם כבוגדים".

"ראש ממשלה שמכהן למעלה מעשור יוצא בבוטות נגד המשטרה, נגד היועמ"ש, נגד התקשורת, נגד המפכ"ל, כאילו כולם קשרו קשר נגדו", הוסיף איתן שכיהן לאחר בחירות 2009 כשר בממשלתו של נתניהו. "על בסיס הפגיעה במוסדות חשובים אלה, קורא נתניהו לציבור לתמוך בו. תהליך הבחירות לפי נתניהו הוא לא תהליך שיקבע מי יפעל לטובת המדינה, אלא מי יפעל לטובת הענקת חסינות לנתניהו. אזרח שמצביע בעדו מצביע בהכרח נגד שלטון החוק ולא יהיה לו למי לבוא בטענות כאשר בית המשפט יהפוך להיות זרוע של בעלי שררה ומקורבי השלטון".

איתן הוסיף: "אם נתניהו ותומכיו בליכוד ובמפלגות הלוויין שלו מעבירים מסרים שלפיהם הבחירות הקרובות יהוו מעין משאל עם 'האם להעמיד לדין את נתניהו', המסקנה שלא יכולתי לברוח ממנה, היא שכל פתק מחל בקלפי הוא פתק שתומך בביטול כוחו של בית המשפט, בסירוסו של שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".

עוד בוואלה!

עם מצלמות גוף ותג זיהוי: כך ייראו המפקחים של ועדת הבחירות בקלפיות

לכתבה המלאה

דבריו של איתן באים כשלושה ימים לאחר שהשר לשעבר, בני בגין, הודיע אף הוא כי אין בכוונתו להצביע לליכוד.בנו של ראש הממשלה לשעבר ומייסד חירות מנחם בגין, אמר בריאיון בגלי צה"ל כי "נדמה שהנהגת המפלגה עושה הכול כדי שלא אצביע להם".

"לא אצביע לליכוד. זה הפך לבלתי אפשרי", הצהיר בגין. "בשנים אחרונות נדמה כי הנהגת הליכוד משקיעה מאמץ ניכר כדי להקשות ולמנוע ממני להצביע עבור הליכוד. יש מחיר להתנהגות בצורה יהירה ושחצנית", הוסיף. בגין מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בחוק המצלמות. "היועץ המשפטי לממשלה על פי המסורת הוא זה שמתווה את המסורת החוקתית. הממשלה כפופה לייעוץ החוקתי. התופעה שלא לציית לייעוץ של היועמ"ש הינה תופעה חמורה".

בני בגין במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"התנהגות יהירה ושחצנית". בגין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בגין שימש שר בלי תיק וחבר קבינט בממשלת נתניהו בין השנים 2009-2013 והתנגד ביחד עם השר לשעבר דן מרידור ליוזמות שנועדו לפגוע במערכת המשפט ובפריימריז לקראת בחירות 2013 נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד. בבחירות 2015 נתניהו שריין אותו במקום ה-11 ברשימת הליכוד אך בכנסת ה-20 היה מהמתנגדים היחידים בליכוד ובקואליציה בכלל ליוזמות חקיקה שקידם ראש הממשלה כמו חוק ההמלצות וחוק ההסדרה, ובבחירות האחרונות החליט שלא להמשיך להתמודד בליכוד לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully