וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה יהודית: סיכמנו על פרישה מהמרוץ עם הליכוד, אך נתניהו חזר בו

1.3.2020 / 17:30

במו"מ הלילי שהתקיים בין נציגי המפלגות דרשו בעוצמה יהודית בין היתר את פינוי חאן אל-אחמר ושינוי סעיף 7א' ששימש לפסילת חברי הרשימה לכנסת בגין הסתה לגזענות. לטענת בן גביר, הליכוד השיב בשלילה לאחר שכבר הושגו הסכמות. המפלגה תכנס מסיבת עיתונאים בשעה 19:30

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

מו"מ בין הליכוד ומפלגת עוצמה יהודית על פרישה מהמרוץ של האחרונה פוצץ הבוקר (ראשון), לאחר שלטענת אנשי עוצמה יהודית ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מההסכמו שהושגו בין המפלגות. במסגרת המו"מ שהתקיים בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, דרשו במפלגת הימין הקיצוני כי אחוז החסימה ירד, חאן אל-אחמר יפונה בתוך שישה שבועות וכי המועמדת מטעם הליכוד מאי גולן תייצג את מפלגת עוצמה יהודית בהצבעות.

כמו כן דרשו בעוצמה יהודית את ביטול סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת שקובע את התנאים למניעת התמודדות רשימות בשל הסתה לגזענות ושלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית - והוביל לפסילת התמודדותם של שאר נציגי המפלגה במערכות בחירות קודמות. לטענת אנשי עוצמה יהודית, הצדדים הסכימו על כך בלילה, אך בבוקר השיבו הליכוד בשלילה לדרישות. המפלגה צפויה לכנס מסיבת עיתונאים הערב בשעה 19:30.

איתמר בן גביר, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
"נתניהו מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ". בן גביר/ראובן קסטרו

"נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין", אמר בתגובה בן גביר. "אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין". במפלגה הוסיפו כי בעקבות כישלון המגעים, ימשיכו לרוץ בנפרד בבחירות. "היום ברור לכולם שרק עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין".

עוד בוואלה!

איפה מצביעים ומה מביאים לקלפי? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020

לכתבה המלאה

בליכוד לא הכחישו את הטענות ומסרו כי הם "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין". בהודעת המפלגה נמסר: "עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

(עדכון ראשון: 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully