וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נפגש עם גנץ: אתמוך בהצעת החוק שמונעת מנאשם בפלילים להקים ממשלה

6.3.2020 / 14:29

בפגישה לאחר הבחירות נועדו יו"ר כחול לבן ויו"ר העבודה-גשר-מרצ, ובה הבטיח האחרון כי סיעתו תמליץ בפני ריבלין על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה, ותתמוך ביזמת החקיקה. "עמיר, אתה שותף אמת. יחד נוציא את ישראל לדרך חדשה", אמר גנץ

צילום: מטה כחול לבן

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נפגש עם יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ, והשניים סיכמו כי העבודה-גשר-מרצ תמליץ על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה אצל הנשיא ריבלין בשבוע הבא. עוד סוכם כי פרץ יתמוך בהצעת החוק שתמנע את הרכבת הממשלה ממועמד שיש נגדו כתב אישום.

פרץ אמר בתום הפגישה שנערכה אתמול (חמישי) כי "סיכמנו שנעשה הכול בכדי להקים ממשלה חדשה ולמנוע מערכת בחירות רביעית. בשבוע הבא אכנס את הסיעה החדשה ואמליץ כי נתמוך במועמדותו של גנץ לראשות הממשלה וכן אמליץ לתמוך בהצעת החוק שמונעת מח"כ שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה".

פרץ נפגש הבוקר גם עם מספר 2 בכחול לבן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ודן עמו במצב הפוליטי אחרי הבחירות. גנץ ‏בתגובה אמר בתגובה להודעת פרץ: "עמיר, אתה שותף אמת. יחד נוציא את ישראל לדרך חדשה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר העבודה - גשר עמיר פרץ במהלך טקס האזכרה הממלכתי לבן גוריון, שדה בוקר 4 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"אתה שותף אמת". גנץ ופרץ, בדצמבר/ראובן קסטרו

ח"כ עופר שלח, מבכירי כחול לבן, הודיע שלשום כי הוא שוקל לקדם יוזמת חקיקה שתמנע הרכבת ממשלה בידי מועמד הנאשם בפלילים. ברשימה המשותפת ובעבודה-גשר-מרצ הביעו תמיכה ביוזמה. אתמול, ישראל ביתנו החליטה בישיבת סייעה כי תפעל לקידום חוק מסוג זה, לצד חוק נוסף המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. עם הצהרת ישראל ביתנו, מסתמן לכך רוב בכנסת.

עוד בוואלה!

בכחול לבן גוברים הקולות להקמת ממשלה בסיוע המשותפת: "רק הצבעה אחת"

לכתבה המלאה

עם זאת, בכירי כחול לבן עדיין לא התבטאו בנושא היוזמה ולא קיבלו החלטה בעניין. ברשימה המשותפת ובעבודה-מרצ-גשר לוחצים על גנץ לקדם את יוזמת החקיקה. בכחול לבן הדגישו כי אם החוק יקודם, הוא יהיה רלוונטי לכנסת הבאה, כך שאם יהיו בחירות רביעיות תעלה השאלה אם נתניהו יוכל להתמודד כשאין לו כל אפשרות חוקית להרכיב ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully