וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: סער ומפלגתו היו חלק מממשלת הכישלון, חיבור לא על הפרק

13.1.2021 / 14:21

חברת הכנסת מתחה ביקורת על מפלגתו של בכיר הליכוד והאפשרות שישתפו פעולה בבחירות הקרובות. לדבריה, "אלקין והנדל היו שם שרים, האוזר הוא זה שעשה את הפשרה שגרמה לכך שלמדינה לא יהיה תקציב להרבה זמן". לאחרונה אמרה שקד כי לא תפסול שיתוף פעולה עם סער אחרי הבחירות

בווידאו: סער על חוק גבלת כהונת רה"מ, מאיר יצחק הלוי על ההצטרפות לסער/צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה היום (רביעי) כי חיבור עם מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער "הוא לא על הפרק". בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה שקד מתחה ביקורת על סער וחברי מפלגתו ברקע האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות.

לדבריה, "גדעון סער ומפלגתו היו חלק מממשלת הכישלון. אלקין והנדל היו שם שרים, סער, יפעת שאשא ביטון והאוזר היו חלק מהקואליציה. האוזר הוא זה שעשה את פשרת האוזר, שזה עוד אביוז בחוקי היסוד, שגרמה לזה שלמדינה לא יהיה תקציב לעוד הרבה מאוד זמן".

איילת שקד. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
שוללת חיבור בין המפלגות. שקד/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

יו"ר ימינה נפתלי בנט וסער חתמו בשבוע שעבר על הסכם עודפים בין המפלגות שבראשותם. שקד אמרה בשבוע שעבר בריאיון לערוץ הכנסת כי מפלגתה לא תפסול שיתוף פעולה עם סער אחרי הבחירות. היא נשאלה על שיתוף פעולה אפשרי עם תקווה חדשה - לפני או אחרי הבחירות - והשיבה: "אחרי הבחירות הכול פתוח". בתשובה לשאלה האם קיימת אפשרות לרשימה אחת משותפת עם מפלגתו של סער, שקד השיבה: "אני לא חושבת".

ההסכם בין סער ובנט משאיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו לכאורה ללא אפשרות לחתום הסכם עודפים עם אחת ממפלגות הימין, לאור העובדה שיש עתיד וישראל ביתנו צפויות לחתום על הסכם ביניהן, וש"ס ויהדות התורה עשויות גם הן לחתום ביניהן על הסכם דומה.

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"חלק מממשלת הכישלון". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי סקר מנדטים של חדשות 12 שהתפרסם אמש, הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, מפלגת תקווה חדשה של סער זוכה ל-16 מנדטים, וימינה בראשות נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים. בחדשות 12 בחנו גם איחוד אפשרי של תקווה חדשה וימינה - רשימה מאוחדת תקבל 25 מנדטים (פחות מהסכום המשותף בהתמודדות נפרדת של 29), הליכוד יתחזק במנדט ויש עתיד תתחזק בשני מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully