וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': אדרוש להתמנות ליו"ר ועדת החוקה, לא רוצה להיות שר

15.2.2021 / 13:02

יו"ר הציונות הדתית התראיין בתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ו-103FM, ואמר כי במאה הימים הראשונים יעדיף לטפל ברפורמות המשפטיות ורק בהמשך להתמנות לתפקיד שר. על נציג נעם ברשימתו: "איש עתיר זכויות, עמדותיי בנושאי להט"ב קרובים אליו יותר מאשר למרב מיכאלי"

בווידאו: בחירות אישיות - יקי אדמקר וינון מגל בשיחה עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

יו"ר רשימת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין הבוקר (שני) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ורדיו 103FM, בהגשת יקי אדמקר וינון מגל, ואמר כי ידרוש "שב-100 הימים הראשונים של ממשלת הימין הבאה, לא אתמנה לשר אלא ליו"ר ועדת חוקה על מנת שאוביל את חקיקת פסקת ההתגברות, שינוי שיטת בחירת השופטים, ביטול עילת הסבירות על החלטת נבחרי ציבור, חוק היועמ"שים ופיצול תפקיד היועמ"ש". סמוטריץ' הדגיש כי יהיה מעוניין להוביל את התהליכים הללו בעצמו ורק אחר כך להתמנות לשר.

סמוטריץ' התייחס לפרסום בוואלה! NEWS, לפיו השר לשעבר זאב אלקין, מספר 3 ברשימת תקווה חדשה לכנסת ה-24, ניסה להצטרף למפלגת ימינה אך סורב. יו"ר הציונות הדתית אישר את הדברים אך סירב להתייחס מעבר. "היו איתו שיחות, אבל יש בפוליטיקה כללים והוגנות", אמר "הבעתי את מורת רוחי על "חלון ההעברות" בפוליטיקה. נשים נבחרים במפלגה אחת, עוברים למפלגה אחרת, מגלחים שפם, חותמים אצל אופירה וברקו, אני רואה בזה דבר מאוד בעייתי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
סמוטריץ'/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

סמוטריץ' נשאל על החיבור עם מפלגות עוצמה יהודית ונעם והביקורת על שילובו של איתמר בן גביר ברשימה וכניסתו הצפויה לכנסת. "מעולם לא הסתייגתי מבן גביר", אמר סמוטריץ', "הלכתי איתו לסבב א', ומזכיר לכולם שהימין ידע להיות אנין טעם ו-4 מנדטים הלכו לפח". בן גביר הוסיף כי לדעתו אין בעיה שבן גביר ישמש בתפקיד שר. ""אני לא מבין את השאלה בכלל, בן גביר והאנשים שהוא מייצג בהחלט לגיטימיים במשחק הדמוקרטי", אמר, "לגיטימי שיהיה חבר כנסת, שר, ואפילו ראש ממשלה אם ייבחר לתפקיד".

סמוטריץ' הוסיף כי בן גביר "אומר בכל במה שהוא לא ממשיך דרכו של הרב כהנא. לכהנא היו עמדות שלא נוכל להסכים איתן. אני לא מרגיש צורך לרוץ ולהתנצל על אנשים שאני רץ איתם גם אם אני לא מסכים איתם בכל עמדה. ההבדל בינינו הוא בעיקר בסגנון. אני יכול לומר שהסגנון שלי הוא יותר ממלכתי, חיובי ואופטימי"

על אבי מעוז, נציג נעם, מספר 6 ברשימתו לכנסת, שידוע בעמדותיו הקיצוניות נגד חברי קהילת הלהט"ב, אמר סמוטריץ' כי "הוא איש עתיר זכויות. יש לי איתו מכנה משותף רחב, מניח שיש גם הבדלים". סמוטריץ' הוסיף כי בעמדותיו כלפי קהילת הלהט"ב "אני בוודאי הרבה יותר קרוב בנושא הזה למעוז מאשר למרב מיכאלי. למדינה כמדינה יש ערכים שעליה היא מושתתת, ערכים דמוקרטיים, יהודיים וחברתיים. אני מציע לא להשתיק את הוויכוח האידיאולוגי בנושא".

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
"לגיטימי שיהיה גם ראש ממשלה אם ייבחר". סמוטריץ' עם בן גביר/אתר רשמי, עוצמה יהודית

על תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר סמוטריץ' כי "הוא דמות מורכבת. אני מעריך אותו על הרבה דברים טובים ועל הישגיו, ומצד שני יש המון ביקורת על ניהול משבר הקורונה". סמוטריץ' לא חסך ביקורת מנתניהו בסוגיית הסיפוח, אותה הבטיח ראש הממשלה להוציא לפועל. "יש לי בטן מלאה ביקורת עליו", אמר סמוטריץ', "הוא פספס לאורך ארבע שנים להחיל ריבונות ביהודה ובשומרון. היה כאן ממשל אוהד בארה"ב, וגם אחרי שהתפרסמה תכנית טראמפ, שאותה כתב נתניהו בעצמו, נתניהו יכול וצריך היה לפעול אחרת".

על חברו לשעבר למפלגה, יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר סמוטריץ' כי "אני בהחלט מודאג מזה שבנט לא יילך לקואליציה עם נתניהו ולכן התפצלתי מימינה". יו"ר הציונות הדתית דיבר סיכוייו של בנט להצליח בבחירות. "אם בנט יעמוד בראש ממשלה עם לפיד, מיכאלי והורוביץ - לא מטפלים בהרכב כזה במערכת המשפט", אמר והוסיף, "כדי שנפתלי יהיה ראש ממשלה הוא צריך 30 מנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully