וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: מתעסקים במשפט נתניהו כי הוא הצליח עם החיסונים והסכמי השלום

עודכן לאחרונה: 17.2.2021 / 13:20

השר לביטחון הפנים טען בתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ו-103FM כי "אם יהיה משפט צדק, רה"מ יזוכה בכל התיקים". הוא מתח ביקורת על היועמ"ש, והכריז כי בתוך חצי שנה יחולל מהפך במשטרה ויילחם בפשיעה במגזר הערבי. התכנית משודרת בימי ראשון עד חמישי בשעה 11:30

בווידאו: בחירות אישיות - יקי אדמקר וינון מגל בשיחה עם השר אמיר אוחנה/צילום: יותם רונן

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התראיין הבוקר (רביעי) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ורדיו 103FM, בהגשת יקי אדמקר וינון מגל. התכנית משודרת בימים ראשון עד חמישי בשעה 11:30 בשידור ישיר באתר, באפליקציית וואלה! NEWS ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרדיו והאתר.

בריאיון טען אוחנה כי אחת הסיבות שמשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא על סדר היום הוא "נוכח פני ההצלחה האדירה של החיסונים והסכמי השלום". עוד הוסיף כי "לו יהיה משפט צדק, נתניהו יזוכה בכל התיקים. לצערי ולדאבוני, כמי שראה בתי משפט, כתבי אישום והחלטות שגם לא היו תואמות את מה שבעיני הוא הצדק, אני לא יודע להבטיח שאכן כך יהיה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"חותם שתוך חצי שנה אתם רואים משטרה אחרת ועולם אחר". אוחנה/פלאש 90, ללא

בהתייחס לאמירתו של ראש הממשלה כי שוחח עם עד המדינה ארנון מילצ'ן, אמר אוחנה כי מדובר ב"קשקוש מקושקש". לדברי השר, "כעורך דין אני אומר - מי שצריך להטיל איסור ליצור קשר עם עדי התביעה זה לא הפרקליטות ולא היועמ"ש, זה בית המשפט. גם בנסיבות האלה כשזה קורה לפעמים, זה כמובן צריך להיות ברור שאפשר לדבר איתם על ענייני דיומא".

על המחלוקות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הבהיר כי "הוא צריך היה להתפטר וטוב אם יעשה זאת עכשיו. מאז שהוא הגיש את כתב האישום הוא מתנהג כמי שמצוי בניגוד עניינים עמוק. יש לו אינטרס שנתניהו יורשע כי הוא מאמין בזה. איך הוא יכול כראש התביעה הכללית להתקרב לתת החלטה כזאת על אופן המימון של הגנתו של נתניהו? הפניתי את השאלה למנדלבליט ולא קיבלתי תשובה".

ראש הממשלה נתניהו בסיור בקופת חולים לאומית ביד שרה בירושלים, 16 בפברואר 2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"לו יהיה משפט צדק, הוא יזוכה בכל התיקים". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

בעקבות התקיפה המינית של הילדה בת העשר במהלך פריצה לביתה שבנגב, התחייב אוחנה כי יחול שינוי בהתנהלות המשטרה בדרום. "זה לא יכול להימשך ככה וזה לא יימשך ככה", אמר. "שוחחתי עם מפקד המחוז, שפירט בפניי חלק מהתכניות. אנחנו נגבש את זה לכדי תכנית סדורה. אני חותם שתוך חצי שנה אתם רואים משטרה אחרת ועולם אחר".

אוחנה הכריז כי אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, הוא יבקש מנתניהו להמשיך בתפקידו כשר לביטחון הפנים. לדבריו, היעד המרכזי שלו הוא מיגור הפשיעה בחברה הערבית. הוא אמר כי "זה גולש לחברה הכללית וזה ימשיך לגלוש אם לא נילחם בזה. הקדשנו לכך משאבים, אנחנו מקימים אגף 'סייף', אך כחול לבן מונעים זאת".

"מי שדחה את קבוצת הגאווה הם להט"בים שמאלנים"

על החיבור של הקואליציה עם הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם, השיב אוחנה כי "אתה יכול לתאר לעצמך שיש לי מחלוקות בנושאים להט"בים, כמו שיש לי מחלוקות עם חלק מחברי הרשימה המשותפת, וכמו שיש לי עם חברי ש"ס ויהדות התורה, וזה מעורר קושי".

הוא סיפר כי תחילת דרכו עם המפלגות החרדיות "לא הייתה להיט". לדבריו, "עברנו כברת דרך משמעותית גם בגלל שאני חושב שיש משקל גדול לזה שאני מחוץ לארון".

הוא מתח ביקורת על פעילי שמאל, שלטענתו דחו את קבוצת הגאווה בליכוד. "כשאנחנו הקמנו את קבוצת גאווה בליכוד לפני עשור, אמרו לנו שלא יקבלו אותנו כי זו מפלגה שמרנית", תיאר. "אני יכול להגיד בליכוד קיבלו אותנו בחיבוק חם, כי הליכוד היא באמת מפלגה פלורליסטית. מי שלא קיבלו אותנו ומי שדחו אותנו מהרגע הראשון זה אקטיביסטים פוליטיים של להט"בים שמאלנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully