וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקלפי אל הים: המוני ישראלים יצאו לחגוג את יום השבתון

מזג האוויר החם והמאובק לא הניא את הישראלים מלצאת לטייל, בטבע ובעיר. מאה אלף איש פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובקניונים נרשם מספר קונים גבוה מהרגיל. "יש תחושה של חופש", סיפר דיג'יי בתל אביב. "הצבעתי, שתיתי קפה והלכתי לאכול ארוחת בוקר עם אימא"

בווידאו: בחירות 2021: הישראלים שניצלו את החופש הראשון מאז הקורנה כדי לצאת ולבלות/נעמה דרור רשות הטבע והגנים, שלומית שביט רשות הטבע והגנים

המוני ישראלים ניצלו את יום השבתון שמלווה היום (שלישי) את הבחירות ויצאו לטייל בטבע ובעיר. רשות הטבע והגנים (רט"ג) התריעה על עומסים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, הקניונים עדכנו כי מספר הקונים גבוה מהרגיל, ובמסעדות ובתי הקפה כמעט שלא היה ניתן למצוא מקום לשבת.

נכון לשעה 16:40, כמאה אלף מטיילים ניצלו את יום השבתון לטיול בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, למרות מזג האוויר השרבי והאובך. האתרים המובילים מבחינת תנועת המטיילים היו הגנים הלאומיים ירקון תל אפק ואשקלון עם כ-3,500 מטיילים בכל אחד, קיסריה עם כ-2,300 ומצדה עם כ-1,900. בין שמורות הטבע בלטו עין גדי עם כ-2,000 מטיילים, הבניאס עם כ-1,900 והשמורות תל דן, נחל עיון ועיינות צוקים עם כאלף בכל אחת.

כמו כן, ברט"ג עדכנו כי כ-1,500 מטיילים ישנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, שנפתחו לרגל יום החופש. בין החניונים המובילים היו מצדה מערב, ממשית וחאן בארות.

מבקרים בתצפית על בריכות החורף בגן הלאומי בעין חניה  23 במרץ 2021. שלומית שביט, אתר רשמי
כמאה אלף מטיילים. מעין חניה/אתר רשמי, שלומית שביט

בדיזנגוף סנטר בתל אביב נרשמה עלייה של כ-20% במספר הקונים בהשוואה ליום הבחירות הקודם, עם כ-15 אלף איש עד אזור השעה 14:00. "הציבור מצביע ברגליים ופוקד אותנו בהמוניו משעות הבוקר המוקדמות", מסרו. גם ברשת ביג מרכזי קניות הנתונים חריגים, עם מספר מבקרים גבוה בלפחות 50% ביחס לשגרה.

עוד בוואלה!

הפוליטיקאים מתגייסים להעלאת שיעור ההצבעה: "קחו את המשפחה והחברים ולכו להצביע"

לכתבה המלאה
דיזנגוף סנטר ביום הבחירות, 23 במרץ 2021. דוברות דיזנגוף סנטר, אתר רשמי
15 אלף קונים. דיזנגוף סנטר/אתר רשמי, דוברות דיזנגוף סנטר
מבלים ביום הבחירות במרכז קניות ביג , 23 במרץ 2021. דוברות ביג, אתר רשמי
מספרים גבוהים ב-50% מהשגרה. מרכז ביג/אתר רשמי, דוברות ביג

בטיילת בתל אביב הוחלט לחגוג את הבחירות עם מסיבת רחוב. "פתחתי את העמדה פה ב-11:30, הזמינו אותי לנגן מהבית קפה", סיפר דיג'יי "תמיר סטאר". "הצבעתי כבר בבוקר. יש תחושה של חופש, חזרו פתאום המסיבות אחרי כל הסגרים, פתאום לצאת החוצה. אנשים לא עובדים היום, אז בכלל".

"הצבענו כבר בבוקר, לפני שהגענו לים עברנו בקלפי", סיפרו עדי וסיוון בחוף בעיר. "בתי הקפה מפוצצים. הים לעומת זאת פחות מלא, ציפינו שיהיו יותר אנשים. יש הרבה משפחות והיינו בטוחים שיהיו יותר צעירים", אמרה עדי. "האמת שיש לי ערך חשוב לבחירות גם בתור אישה, נשים נלחמו על זכות הצבעה. אני אלך להצביע גם אם יהיו בחירות חמישיות ושישיות", הבטיחה סיוון.

דיג'יי תמיר סטאר בטיילת. ספיר לוי
"יש תחושה של חופש". דיג'יי תמיר סטאר/ספיר לוי
אנשים בחוף הים מבלים ביום הבחירות , 23 במרץ 2021. ספיר לוי
"יש ערך חשוב לבחירות בתור אישה". עדי וסיוון/ספיר לוי

לעומתם, מודי רובינשטיין מתכנן להצביע רק מאוחר יותר, ובבוקר הלך לבריכה. "אצביע בערב ממש בסוף, כי אני עובד כל היום. אני מאמן כושר בחדר כושר בגורדון", הסביר. "אני כבר הצבעתי על הבוקר", אמר מנגד חברו איתן אדר. "קמתי, שתיתי קפה והלכתי להצביע בראש מורם עם הפנים קדימה, ואז התפנה לי כל היום. באתי לבריכה לשחות בגורדון, עכשיו אני הולך לאכול ארוחת בוקר עם אמא".

מודי רובינשטיין (משמאל). ספיר לוי
"קמתי, שתיתי קפה והלכתי להצביע". איתן ומודי/ספיר לוי
מבלים ביום הבחירות בתל אביב, 23 במרץ 2021. ספיר לוי
"תל אביב מפורקת באנשים". מנור, מלי ושיראל/ספיר לוי

בשביל מנור אליאס, העיתוי של יום החופש לא יכול היה להיות טוב יותר. "היום יש לי יום הולדת 27, עכשיו אנחנו הולכות למסעדה ונטייל קצת. נלך לבחור אחרי זה כמובן", אמרה. "היה טירוף. ככה זה כל יום בחירות, תל אביב תמיד מפורקת באנשים. אם זה יהיה ישיבה של סרדינים אני לא אשב בבר".

"דווקא לא היה קשה להזמין מקומות מסעדה לכבוד יום ההולדת, כנראה יהיה קשה לסגור בר בערב", צפתה מלי עובדיה, שיצאה לחגוג עמה, ושיראל יהושוע הוסיפה: "יום בחירות רביעי בשנתיים זה מתסכל, אבל אני ממש מקווה שזה הולך להיות האחרון".

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully