וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

רק בני 21 ומצביעים כבר בפעם ה-5: "המדינה צריכה להסתכל על עצמה ולהגיד שמשהו לא בסדר"

מיה קינן

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 10:06

כשהם בעלי ניסיון של בני 40 בקלפי, יגיעו הצעירים שהיו בני 18 בבחירות 2019 להצביע גם הפעם. הם מתוסכלים מהמצב, חלקם כבר לא זוכר למי הצביעו בעבר, אבל לא מתכוונים לוותר על זכותם הדמוקרטית. "לא מזלזלת בכוח להשפיע", מסבירה עומר, והלל מוסיף: "יש לי אחריות לשנות"

בווידאו: הדפסת פתקי הצבעה לבחירות 2022, קרני שומרון, 11 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

מיליוני ישראלים יצאו מחר (שלישי) לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות לכנסת ה-25. ביניהם, יהיו צעירים בני 21 בלבד, שבמדינה מתוקנת הם היו מגיעים לקלפי בפעם הראשונה. אולם, במדינת ישראל הם כבר מנוסים במערכות בחירות ויצביעו בפעם החמישית, נתון אליו מגיעים מקביליהם במדינות אחרות רק בגיל 40.

"זו תחושה מתסכלת. אני מרגישה שכל פעם שאני מצביעה זה פשוט לא רלוונטי", אומרת לוואלה עומר פזי מגבעתיים. "בשביל שזה ייפסק צריך להחליט כאזרחים שאנחנו לא משתפים עם זה פעולה. זה עושה יותר נזק מתועלת. מרגיש שעם כל סבב בחירות הכוח של הממשלה הולך ופוחת כי הנה, אנחנו מצליחים להתנהל בלי ממשלה כבר תקופה ארוכה, אז אולי לא צריך לתת לזה כל כך הרבה מקום".

למרות זאת, פזי לא מוותרת על זכותה להצביע: "חוסר הצבעה בהכרח אומר שאני נותנת את הקול שלי למישהו שאני לא מאמינה בו. חונכתי מגיל צעיר שזה חובה, אני לא מזלזלת בכוח שיש לי להשפיע".

עומר פזי, גבעתיים. באדיבות המצולמים
"מרגישה שכל פעם שאני מצביעה זה פשוט לא רלוונטי". עומר פזי/באדיבות המצולמים

הלל גולדנברג, תושב המרכז, משתף בתחושות דומות. "מאוד מוזר להצביע פעם חמישית בגיל 21. המדינה צריכה להסתכל על עצמה ולהגיד שמשהו לא בסדר", הוא אומר. "אבל זה גם מרגיש שיש לי את האחריות לשנות. הגענו למצב שאני מצביע חמש פעמים - נתתם לי את האופציה - אז אני אהיה כאן לשנות".

"כדי שזה ייפסק צריך שראשי המפלגות יורידו את האגו שלהם", טוען גולדנברג. "אני מצביע כי יש לנו את האופציה לשנות, אז אנחנו צריכים לממש את זה. אנחנו לא יכולים לשבת בבית ולהגיד 'הכול יהיה בסדר'".

הלל גולדנברג, בן 21 מגבעתיים שמצביע בפעם החמישית. 31 באוקטובר 2022. באדיבות המצולמים
המדינה צריכה להסתכל על עצמה ולהגיד שמשהו לא בסדר". הלל גולדנברג/באדיבות המצולמים
אילון כהן, 21, רמת גן, שמצביע בפעם החמישית. 31 באוקטובר 2022. באדיבות המצולמים
"אני אפילו לא זוכר למי הצבעתי". אילון כהן/באדיבות המצולמים

אילון כהן, תושב רמת גן, חושב שהמצב כבר נהיה עצוב: "מרוב הפעמים אני אפילו לא זוכר למי הצבעתי. עם כמה שאני שמח שמימשתי את הזכות הדמוקרטית שלי, הייתי מעדיף שתהיה יותר יציבות".

עם זאת, מבהיר כהן שאין בכוונתו להפסיק להצביע גם אם הפלונטר הפוליטי לא ייפתר: "זה חשוב לא לאבד תקווה. זה שזה לא אידיאלי לא אומר שאין לי הזדמנות להשפיע. מי יודע מה יהיה הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully