וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מיכאלי מגיבה לראשונה לתוצאות הבחירות: "מי שניהל את הקרב הזה, ניהל אותו לא טוב"

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 23:41

בהצהרתה האשימה מיכאלי את לפיד על שפעל לחיזוק מפלגתו על חשבון העבודה ומרצ, מה שהביא להחלשת הראשונה ולהיעלמות השנייה. היא התנערה מאחריות על שדחתה בעצמה את האיחוד עם מרצ: "יש עתיד עבדו נגד שתי המפלגות". בעבודה מתחו עליה ביקורת: "מנהיג אמור לדעת לקחת אחריות"

בווידאו: מרב מיכאלי בהצהרה ראשונה לאחר תוצאות הבחירות/צילום: יותם רונן

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה הערב (חמישי) לראשונה לתוצאות הבחירות לכנסת ה-25, בהן השיגה מפלגתה ארבעה מנדטים בלבד. בהצהרתה האשימה את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד על שפעל לחיזוק מפלגתו על חשבון מפלגות העבודה ומרצ. "מי שניהל את הקרב הזה, ניהל אותו לא טוב", אמרה, כשהיא מתכוונת לניהול הגוש בידי לפיד.

"חיכיתי לתוצאות האמת לראות את מרצ עוברת את אחוז החסימה. לצערי זה לא קרה והמפלגה האחות שלנו לא תהיה בכנסת הבאה", אמרה מיכאלי. "מזדהה עם תחושות התסכול והכאב, באופן אישי כואב לי. גיליתי שבקלפי האמינו ללפיד שצריך לחזק אותו ולא אותם. היה פה קרב והוא נוהל לא טוב. מי שהיה אחראי לנהל את הקרב הזה ניהל אותו לא טוב", הדגישה.

"נתניהו כיתת את רגליו לרב טאו ההומופובי, לפיד לא הצליח להביא הסכם עודפים אחד עם המפלגות הערביות", המשיכה להאשים. בתגובה לביקורת על כך שדחתה את איחוד העבודה עם מרצ, מה שהוביל בין היתר למפלתה של האחרונה, אמרה: "לא היתה שום סיבה לאיחוד. ראינו את זה בכל הסקרים אבל יש עתיד עבדו נגד מרצ והעבודה בכל הקמפיין ויום הבחירות".

הצהרה של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי בבית המפלה בת"א 3 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מיכאלי, הערב/ראובן קסטרו

עוד אמרה כי "לכל אחד מאיתנו היה תפקיד בקרב הזה, והתפקיד שלי היה לשמור על מפלגת העבודה, ועשיתי אותו. לצערי התוצאה נמוכה מהפעם הקודמת אבל שמרתי על העבודה, מפלגה שלפני שנה וחצי כמעט נמחקה. בכל זאת דאגנו למרצ, לכן סירבתי לקמפיין גוועלד למרות לחצים אדירים כי היה ברור לי שזה יפגע במרצ".

לבסוף הוסיפה, "נתחקר ונלמד את הטעויות שעשינו כדי שבפעם הבאה נעשה יותר טוב. יש לי אחריות על ההישג הנמוך. נעשה תהליך עם חברי המפלגה, נשקול גם את הקדמת הפריימריז".

הצהרה של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי בבית המפלה בת"א 3 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
לא לוקחת אחריות. מיכאלי בהצהרתה, הערב/ראובן קסטרו

בעקבות הצהרתה, נשמעה ביקורת מצד חברי מפלגתה. יאיא פינק, שהיה מועמד במקום השביעי ברשימה, כתב בטוויטר: "מנהיגים טועים. מנהיג או מנהיגה אמור לדעת לקחת אחריות ולא להאשים אחרים שטעו. אומנם אני רק 7 ברשימה, אבל אם לא אומרים, אז אגיד: עשינו טעות שלא הצלנו את מרצ וצר לי על כך".

גם הח"כ והשר לשעבר איציק שמולי מתח ביקורת על מיכאלי. "המון מלל חסר משמעות שנועד לכסות על אמת אחת פשוטה וכל כך הרבה ניתוק וחוסר מודעות", כתב בטוויטר. "ההזיות של מרב על ראשות ממשלה הן שריסקו את הגוש והטביעו את מרצ מתחת לאחוז החסימה. צריכות ללכת". שמולי התמודד בעבר על ראשות העבודה ובשנה שעברה הודיע על פרישה מהפוליטיקה.

השרה קארין אלהרר מיש עתיד ביקרה גם היא את מיכאלי וכתבה בטוויטר: "מחשבות מול הטלוויזיה: להיות אישה חזקה זה לעמוד מאחורי הטעויות שלך".

הצהרה של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי בבית המפלה בת"א 3 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מיכאלי, הערב/ראובן קסטרו

מיכאלי התנגדה נחרצות לניסיונות האיחוד של ראש הממשלה יאיר לפיד, שניסה להביא לריצה בבלוק טכני בין מרצ והעבודה כדי להציל אותן מאחוז החסימה. מיכאלי התעקשה ששתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה, בעוד שלפיד ניסה להזהיר שיש סכנה לגוש, וכן סירבה לאיחוד טכני שהיה יכול להציל את שתי המפלגות.

"אין שום היגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בספטמבר בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

"אני אחראית על מפלגת העבודה ועובדת על הגדלתה, זה לא סוד, אני עובדת בשביל זה הרבה מאוד זמן, למרצ יש מקום ומצביעים ואין סיבה שלא תעבור את אחוז החסימה", הוסיפה. "יש ראש גוש ואם הוא חושב שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה - שיטפל בזה".

השרה מרב מיכאלי מצביעה בבחירות לכנסת העשרים וחמש 01 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
מיכאלי בקלפי/אתר רשמי, ללא

לפי שבועיים אמרה מיכאלי כי מפלגתה תמליץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לראשות הממשלה. "סיעת העבודה החליטה שלאחר שנקבל את אמון הבוחר נמליץ על יאיר לפיד כמועמד לראשות הממשלה", אמרה במסיבת עיתונאים.

ההצהרה של מיכאלי על תמיכה בלפיד לראשות הממשלה נועדה לבלום את האפשרות שיש עתיד ימשכו קולות מהעבודה במסגרת קמפיין המפלגה הגדולה. "יש לנו מחויבות להמשיך יחד עם השותפות שלנו להוביל את השינוי למען אזרחי ישראל", המשיכה מיכאלי. "כראש מפלגת העבודה יש לי מחויבות להמשיך את דרכו של יצחק רבין, להבטיח שתנצח את האלימות, הגזענות והמשיחיות שמכרסמות את יסוד הדמוקרטיה למען אינטרס של איש אחד", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully