וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורף נתניהו: שיא מנדטים לליכוד, עם כוכבית מבהילה לראש הממשלה

7.2.2019 / 20:08

תרחיש האימה של ליברמן ואורלי לוי, האופטימיות של גנץ ולפיד ואפקט החיסול של גדעון סער: יום הפריימריז המוצלח של מפלגת השלטון נותן אותותיו גם בסקר המעודכן של וואלה! NEWS

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: מתן חדד

יממה לאחר הפריימריז בליכוד, נראה שהנבחרת שבחרה מפלגת השלטון מחזקת את מעמדה בציבור ומביאה אותה לשיא של מנדטים מאז פתיחת מערכת הבחירות: סקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים - 5 מנדטים יותר מהסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר.

עם זאת, התחזקות המפלגה גורמת לכך ששתי מפלגות אחרות מגוש הימין הפוטנציאלי - ישראל ביתנו וגשר של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס - יורדות מתחת לאחוז החסימה, לעומת 4-5 מנדטים ששתי המפלגות קיבלו בסקרים קודמים בשבועות האחרונים. שתי מפלגות אלה, וגם מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית" של ברוך מרזל ואיתמר בן גביר - מצויות על סף המעבר של אחוז החסימה עם 2.8-2.9%. כך שמהסקר עולה כי הליכוד אמנם מתחזק, אך כפי שנתניהו מזהיר בשבועות האחרונים, ישנה סכנה גדולה שמנדטים מהימין יישארו מתחת לאחוז החסימה, בתרחיש שפוגע משמעותית בגודל גוש הימין של הקואליציה הנוכחית - 62 מנדטים בלבד, לעומת 66 בכנסת היוצאת, יחד עם ליברמן שפרש רק בישורת האחרונה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"לוקחת את האמונה צעד אחד קדימה": אלונה ברקת מצטרפת למפלגת "הימין החדש"
תודה לדיל, תודה לרב, תודה לגלעד שרון: הפתעת הנגב בליכוד

מהסקר עולה כי מפלגת "חוסן לישראל" של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ממשיכה לצבור מומנטום, ומגיעה ל-22 מנדטים (19 בסקר הקודם). גם "יש עתיד" של יאיר לפיד מתחזקת קלות, במנדט אחד, ל-13 מנדטים. במפלגות הימין יש תזוזה קלה של מנדטים אחרי ההכרזה על בחירתו של הרב הראשי לשעבר רפי פרץ לראשות הבית היהודי, והמפלגה המאוחדת שלו ושל בצלאל סמוטריץ' מקבלת 6 מנדטים - לעומת 4 בשבוע שעבר. הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד נחלשים במנדט אחד מ-7 ל-6 (תוצאות הסקר הנוכחי נערכו לפני הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה).

בשמאל, לעומת זאת, המצב הרבה פחות אופטימי. התחזקות גנץ ממשיכה לפגוע בעיקר במפלגת העבודה, שיורדת לשפל של 5 מנדטים, מה שהופך את הפריימריז במפלגה בשבוע הבא לקרב אכזרי במיוחד על מספר קטן של מקומות ריאליים. מרצ ממשיכה לא להרוויח דבר מאובדן הקולות אצל אחותה הגדולה, ונותרת יציבה על 5 מנדטים גם היא. מפלגת התנועה של ציפי לבני נותרת רחוק מאוד מאזור אחוז החסימה, עם 1.6% מהמשיבים. כולנו, לעומת זאת, לא נפגעת לא מגנץ ולא נתניהו וממשיכה לשמור על בסיס יציב של 5 מנדטים, וכך גם המפלגות החרדיות: יהדות התורה עם 7 מנדטים וש"ס עם 4, והמפלגות הערביות: הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים ותע"ל של אחמד טיבי עם 6.

המעונים, המחוסלים, הסוחפים והמזנקים

הליכוד הוכיח שהוא לא רק ביבי

לכתבה המלאה
כינוס הליכוד וישראל ביתנו בבנייני האומה ב 2012 בירושלים במהלך מערכת הבחירות של 2013. ראובן קסטרו
קניבליזציית מנדטים. נתניהו וליברמן, 2016/ראובן קסטרו

הסיפור הפוליטי הלוהט של הפריימריז בליכוד היה מבחן הקאמבק של גדעון סער למפלגה, בצל ניסיון חיסול פוליטי חד, ישיר ובוטה מכיוון ראש הממשלה. נתניהו ומקורביו עשו מאמץ גדול כדי למנוע מסער את הבכורה, והוא הגיע למקום ה-4 בלבד, אך בינתיים הם הצליחו לסמן אותו כיריב הפוליטי מספר אחת שלו - ולתת לו עמדת הובלה משמעותית בקרב על הירושה.

מסקר וואלה! NEWS עולה כי מבין כל חברי החמישיה הפותחת של הליכוד בפריימריז, סער הוא המועמד המועדף להוביל את הליכוד ביום שאחרי נתניהו - גם בציבור הכללי (33%) וגם בקרב מצביעי ליכוד (19%). בציבור הכללי הוא מוביל בפער גדול על פני יולי אדלשטיין, שאמנם כבש את המקום הראשון בפריימריז אבל רק 7% מסמנים אותו כיורש, ישראל כץ (6%), גלעד ארדן ומירי רגב (4% כל אחד). גם מצביעי הליכוד מסמנים את סער כמועמד המועדף עליהם, אבל בפער קטן יותר מחבריו לחמישיה. 12% מהליכודניקים שהשיבו לסקר אמרו כי גלעד ארדן הוא המתאים ביותר להוביל את הליכוד ביום שאחרי נתניהו, 11% תומכים ברגב, ו-10% בכץ. דווקא אדלשטיין, שזכה במניין קולות המתפקדים שהצביעו בבחירות המקדימות, לא זוכה לתמיכה רבה בקרב מצביעי הליכוד שנותנים לו 5% בלבד.

נתוני הציבור הכללי לגבי סער (וגם באשר למועמדים האחרים, בהתאמה) מעוותים במידת מה, כי הם משקפים גם הערכה של מי שאינו מצביע ליכוד ומתנגד לנתניהו כלפי השר לשעבר, שמתויג כעת כיריבו של ראש הממשלה. הנתון הרלבנטי לבחינת המאבק על הובלת הליכוד ביום שאחרי נתניהו הוא בקרב מצביעי הליכוד, שם הפער בין סער וארדן קטן יותר.

בצד השני של המתרס, השם החם של השבועות האחרונים הוא של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שמחוזר באינטנסיביות על ידי גנץ כדי להצטרף אליו וליעלון למפלגת גנרלים, ופועל בעצמו בניסיון להביא לחיבור בין גנץ ולפיד, שלפי הסקרים צפוי להביא למהפך. מהסקר עולה כי הציבור, ככלל, מקבל בשוויון נפש את אשכנזי ומתחלק בין 31% שהיו רוצים לראות אותו נכנס לפוליטיקה, 33% שלא היו רוצים, ו36% מהמשיבים שאמרו שאין להם דעה. עם זאת, אשכנזי מאוד מאוד רצוי אצל מצביעיהם של גנץ ולפיד - 61% מתומכיהם רוצים לראות אותו מצטרף לזירה, ורק 18% ביש עתיד ו-24% בחוסן לישראל השיבו שהם לא מעוניינים לראות אותו בפוליטיקה.

הסקר נערך לאחר פרסום הרשימה הסופית בפריימריז בליכוד, בקרב פאנל אינטרנטי של 1,009 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית בישראל. טעות הדגימה הינה 3.3%.

סקר חדשות 13: התרחיש שבו מרצ נמחקת

מסקר נוסף שפורסם הערב ב"חדשות 13" עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מקבל 32 מנדטים וחוסן לישראל 24 מנדטים. עוד עולה כי יש עתיד מקבלת עשרה מנדטים, הימין החדש - טרם ההודעה על הצטרפותה של אלונה ברקת - תשעה מנדטים, הרשימה המשותפת עם שבעה מנדטים ותע"ל עם שישה. ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי ומפלגת העבודה מקבלות חמישה מנדטים כל אחת בעוד שמרצ, ישראל ביתנו וכולנו מקבלות ארבעה מנדטים. מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס והתנועה של ציפי לבני לא עוברות את אחוז החסימה. עוד עלה מהסקר כי אם גנץ ולפיד יתאחדו הם יעקפו את הליכוד עם 36 מנדטים, אך גוש המרכז-שמאל לא יגדל מאחר שמרצ תרד מתחת לאחוז החסימה.

(עדכון ראשון: 13:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully