וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי קורץ להרצוג: "הברית עם הימין אינה קדושה"

15.1.2015 / 0:45

דרעי אמר את הדברים בוועידה משותפת עם ח"כים מיהדות התורה. הוא הוסיף כי "המאבק עם ישי היה על ערכים, ולא על ראשות המפלגה", והדגיש כי ישי עשה מעשה פסול בכך שהלך אחרי הרב מאזוז ולא אחרי מועצת חכמי התורה

אריה דרעי בוועידה למנהלי מוסדות החינוך החרדי במלון כינרת בטבריה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"המאבק ביני ובין אלי ישי לא היה על מעמד". דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שחזר השבוע למפלגה, התייחס אמש (רביעי) למתיחות הקיימת עם יריבו הפוליטי ח"כ אלי ישי, שפרש ממפלגתו והקים מפלגה חדשה – "העם איתנו". לדברי דרעי, "המאבק ביני ובין אלי ישי לא היה על מעמד וראשות התנועה, היה כאן מאבק ערכי. עד כה שתקתי, אבל בתקשורת הוצג כאילו הסכסוך היה על השאלה 'מי בראש'. אני אומר כאן: לא זה היה הנושא".

את הדברים אמר דרעי בוועידה למנהלי מוסדות החינוך החרדי במלון כינר שבטבריה, שם השתתפו גם ח"כ יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה. "היה זה מאבק של כל היהדות החרדית על הצביון והמסגרת של עולם התורה", הסביר דרעי, "אחרי פטירת מרן עברנו משבר נורא, אבל מועצת חכמי התורה – היא הממשיכה. זו ההנהגה שלנו, אין אצלנו פריימריז ולא ייתכן שכל אחד עושה כראות עיניו, שכל עסקן יחליט מי גדולי התורה שלו".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
כחלון לוואלה! חדשות: "מתנגד לקווי 67', לא הובנתי כהלכה"
הפריימריז בעבודה: עם הצעירים מהמחאה קשה לסחוף את הימין
החלה ספירת הקולות: איך תיראה רשימת הבית היהודי?

אריה דרעי בוועידה למנהלי מוסדות החינוך החרדי במלון כינרת בטבריה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"יש מועצת גדולי התורה ולה צריכים להיות כפופים". הוועידה במלון כינר שבטבריה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

על אף התמיכה שמקבל ישי מהרב מאיר מאזוז, אחד המנהיגים הבולטים ברחוב הספרדי אחרי פטירת הרב עובדיה יוסף, אמר דרעי כי "לא יתכן שכל מי שלא נוח לו מהמצב שבו הוא עומד יגיד: 'יש לי גדול בתורה משלי'. ברמה האישית אכן יש לכל אחד את רבו, אבל ברמה הציבורית הכללית, אסור שיקרה כזה דבר. יש מועצת גדולי התורה ולה צריכים להיות כפופים בכל מקרה. על כך היה המאבק".


דרעי קיבל גיבוי גם מח"כ משה גפני. "מי שמסתמך על 'רב משלו', ולא על מועצת גדולי התורה, גורם נזק לא רק לכוח החרדי הפוליטי, אלא גם חוטא בחינוך ילדיו והדורות הבאים", אמר גפני. "מועצת גדולי התורה היא המנחה אותנו תמיד. אין לאדם להסתמך על רב אחר כל אחד כפי ראות עיניו. יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס. מי שהולך לפי רב כזה או אחר, פוגע כאמור לא רק בכוח הפוליטי, אלא פוגע בחינוך ילדינו, ואין להסכין לדבר כזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אם תהיה קואליציה טובה לחרדים - נשב אפילו עם 'בנט הרשע'"

הח"כים החרדיים עסקו גם באפשרויות של הצטרפות לממשלה הבאה. "אם תהיה קואליציה שתהיה טובה ליהדות החרדית, נשב אפילו עם 'בנט הרשע'", אמר גפני והוסיף: "הכל בשביל האינטרס והמטרה העיקרית - לקיים ולעזור לעולם התורה".

דרעי, מצדו, אמר כי בניגוד למערכות בחירות קודמות, הימין הפוליטי בישראל לא יוכל לקחת הפעם את החרדים כ"מובן מאליו". לדבריו, "הברית עם הימין אינה ברית קדושה". כנשאל האם ישב עם הרצוג או עם נתניהו? השיב: "כולנו כפופים לגדולי התורה, אין ספק. זה לא משנה בהכרח מי ראש הממשלה, ביבי או בוז'י. הנה ראינו מה היה כעת כשראש הממשלה היה ביבי, כמה רע היה לציבור החרדי". לדבריו, "חשוב לדעת כל פעם שהיינו שבויים ולקחו אותנו בימין כמובן מאליו, זה רק גורר למחוזות לא טובים. לא מדובר בברית קדושה. אסור להכריז על החלטה כזו או אחרת, הכול רלוונטי - מה טוב עבור הציבור החרדי, איזו ממשלה ועל פי איזה מתווה קואליציוני לפעול".

"לא מן הנמנע שנבקש את האוצר עבור דרעי"

גפני מצדו הצהיר כי אם יכהן בכנסת הבאה כיו"ר ועדת הכספים "נעביר אמנם את המגיע להתנחלויות, אבל לא נפנק אותם". הוא ציין כי "בעבר פינקתי את ההתנחלויות, אך זה לא יקרה שוב. לא נפלה לרעה את המתנחלים, הם צריכים לקבל את המגיע להם כיהודים ואזרחים, אבל חד משמעית: לא נפנק אותם! הם הקדיחו את תבשילם. אנחנו בעד המתנחלים, אבל נגד ההנהגה המרשעת שלהם".

על האפשרות שהמפלגות החרדיות ירוצו ברשימה אחת, אמר ליצמן: "יש הצעות ועצות לחבור יחד כל הסיעות החרדיות, כביכול כדי להגביר את כוחנו. אני טוען שמורכב מאוד לעשות זאת. ראשית - משום שייתכן שהציבור החרדי רק יפסיד, מכיוון שהוא יבריח קולות מקהלים, תוך הפחדתו של יאיר לפיד כי אנחנו 'הולכים לכבוש את המדינה'. בכל מקרה, אנו וש"ס נקפיד על שיתוף פעולה מלא. גם אם נצליח, לא מן הנמנע שנבקש את תיק האוצר עבור הרב דרעי".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully